• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Isadora, då måste kliniken ha flyttat nu. Vilken metrostation ligger den nära? Även om jag nu måste fullfölja mina sista ÄP och sedan FET på Genesis hospital i Halandri är det intressant att veta var kliniken och Dr D håller hus.

• Snart lycklig
    TWH skrev 2014-01-13 10:31:01 följande:
    Jag slänger in en fråga här som inte hör hemma i immunspåret men vet att det finns så kunniga tjejer när det gäller utländska kliniker, så hoppas det går bra. En kompis till mig är 40 år o. Har fått bröstcancer. Hon vill ha barn och ska snart börja m medicinerna, vet ni ngn utländsk klinik, för man får väl ingen hjälp i Sverige i den åldern?, som kan hjälpa till m att frysa ägg? Hon är singel. Tacksam för svar från er kunniga

Får inte singlar frysa in ägg hos Life Clinic, alltså hos Dimitri. Kanske långt och jobbigt i hennes situation, men kanske ett alternativ, med tanke sedan också på immunsupport. Kolla!!
  • Snart lycklig
    isadora81 skrev 2014-01-12 23:59:42 följande:
    Snart lycklig, ja kliniken har flyttat till fragokklisias 4. Det går att googla på karta så att man ser var det ligger. Jag har inte kollat upp vilken metro som ligger närmast för jag kommer ta taxi. :)

När är det dags för FET? Är det dr D som behandlar dig även på drt sjukhuset trots att han har flyttat?

Det är fortfarande och ända in i slutet som Dr D behandlar mig, även om alla våra embryon ligger nedfrysta i Halandri. Tack och lov för det! (Skulle det bli aktuellt med donation, blir det på den nya kliniken.)

Jag vet inte exakt när FET blir, men prelinimärt någon gång under våren, absolut innan sommaren i alla fall.
  • Snart lycklig
    woo skrev 2014-01-13 12:20:34 följande:
    Klampar bara in för att ge Snart lycklig en bamsekram du är en kämpe vännen!

Men gulliga du!!! Saknar dig! Jag har mailat dig för en tid sedan. Om du orkar, skriv gärna och berätta hur det är med dig. KRAM! Hjärta
  • Snart lycklig

D har berättat för mig att han kommer att ha den bäste embryologen, alltså han i labbet. Det är en kille/man som D arbetar med i England, om jag fattade allt rätt.

• Snart lycklig

Jag fick ett mailsvar från Dr D ikväll. Han skriver "I am out of my office" så det kan vara en förklaring till lite senare svar än vanligt. Vet tyvärr ej mera än det.

• Snart lycklig

Hur var det nu med skillnad på hydrokortison och Prednisolon? Ingen alls, eller en viktig skillnad? Jag tänker särskilt på trötta binjurar och lite förhöjda TPO-antikroppar.

• Snart lycklig

Tack för utförliga svar! Frågan är om jag borde ta hydrokortison........ JAg är så trött på att fixa saker, tänka på saker, ta reda på saker, be om saker, varför kan ingen läkare bara se helheten och hjölpa mig/er/oss!!??!! 

Ja, jag har lite förhöjt TPO-antikroppar. Jag märker att både TSH och antikropparna går ner när jag tar Prednisolon och jag MÅR SÅ MYCKET BÄTTRE!

Mina senaste provsvar av TPO-antikroppar har varit (de ska vara <34 på Karolinska labbets enheter):
    Senaste svaret överst osv.
    102
    94
    102
    100
    108
    109
    100
    123
    146
    163
    197
    155
    162
    176
    86 (efter näst sista IVF, juni förra året), alltså efter högre dos Prednisolon.

Generellt har de förbättrats lite, men jag vet inte varför. Dessa provsvar är under tiden som jag har gått hos Dr D, alltså sedan juni 2012. Jag har ju inte gjort något återförande sedan september 2012.

• Snart lycklig

Det finns även ett salivprov "Salivprov-kortisol", som du tar två ggr på en dag (före frukost och sedan på kvällen mellan 18 och 20.00) som återfinns på en av remisserna som gäller till Karolinska labbet. Jag fick hämta provrör på Karolinska och ska sedan ta de två proven vid lämpligt tillfälle.

• Snart lycklig
    Zinfandel, hur går det för dig? Jag vet ju att du vilade lite efter tragiska händelser i din närhet. Jag hoppas du hämtat dig lite.......  Kram!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!