• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Carhy, tack för svar. Det är sedan jag började m Q10 som jag fått sämre resultat. Självklart kan det bero på min ålder och/eller mina trötta organ/hormoner/kropp etc. Visst är väl Q10 bra för äggkvaliteten? Varför tar man eg just Q10?

• Snart lycklig

Oh Maxad, vilket fantastiskt bra resultat! Ger mig lite hopp, trots att mina ägg är från 46,5-47,5 års ålder. Hur gick det med de två långsamma, stannade de av? Hur gick det med den lite långsammare blastisen? Jag håller med om tron på att låg dos ger bättre kvalitet. Aldrig haft så bra kvalitet som de två sista IVF (alltså hos D) vid 46 års ålder!! Dock gjorde jag ET på dag 3, ej vid blastocyststadie. Jag har en bra känsla för dig nu! Skönt också m blastocyståterföring för då blir inte väntan till TD så lång. Förstår om det varit lite jobbigt med beslut hit och dit under veckan. Hur stor dos Prednisolon resp Clexane/Fragmin ordinerade D? Stor lyckokram till dig!

• Snart lycklig
    Maxad skrev 2013-12-01 09:37:19 följande:
    Tack HRE! Lycka till du också! Hoppa på tåget så fort du kan om du bestämt dig. Enda jag "ångrar" är att jag inte hittade till D tidigare eller orkade som Snart Lycklig gjort, samla fler ägg för att kunna göra två insättningar om det skulle spricka denna gång. Men jag har satt min mentala gräns och ett stopp efter detta.
    Sedan är pengarna slut :/ har betalat alla ivf:er själv i alla år, kosttillskott, akupunktur, resor, hotell och allt annat runt omkring. Skulle kunnat finansiera ett daghem i tredje världen som skulle kunnat ge mig glädje och glädje till andras barn.

Känn att du gjort allt! Jämför inte med mig som "inte är riktgt klok"  som gjort så många stimuleringar. Visst var det så att du redan sedan tidigare har ett barn?

Ego: jag började nedreglera förra måndagen och väntar nu på mens för att göra en stimulering och ett ÄP innan jul. Den verkar inte komma (jag är inte gravid) och imorgon är det 14 dgr efter ÄL. Oroar mig nu för att jag inte ska hinna innan jul och vad gör jag då med nedregleringen? Jag har väl några dgr på mig, för sista ÄP är den 24/12. Nu hade jag ju tänkt mysa lite med annat den dagen. Sista stimuleringarna har tagit lite tid på sig, varför jag oroar mig. Ja, nu fick jag ur mig lite av det......

Min nya plan är att göra en stimulering i december och en i januari, sedan vila och få krioppen i bättre balans några månader och sedan göra en hysteroskopi månaden innan transfer. I samband med resan till Aten för hysto gör jag en sista stimulering. Allt med låg dos, som tröttar så lite som möjligt.

Jag tror jag måste ta några månader riktig ordentlig vila innan transfer.

Nu vet ju inte D ngt om min nya plan, men hoppas han håller med.

Lyckas inte mina insättningar, blir det "i min värld" i alla fall ett försök med donerade ägg och spermier hos D. Och det så snabbt som möjligt efter eventuellt misslyckande, så jag inte rasar totalt.
  • Snart lycklig
    CurlyRed skrev 2013-11-28 17:41:09 följande:

Snart Lycklig - vilket intressant besök, tack att du delar med dig! Diskuterade ni om Immunologi teorierna som USA/Beer och dr D och dr G förespråkar? Vad trodde han isåfall om det (förutom att va skeptisk till kortison).
    Läckande tarm har jag oxå läst en hel del om att det påverkar både sämre näringsupptag som försämrar hormonbalans men även att det skapar inflammationer i hela kroppen som leder till fler problem (lade in länk om detta i tidigare inlägg om nån vill läsa). Blir spännande att följa dig med sån här super support !

Det gick ju med en rasande fart, men vi kom in på immunspåret. Han påpekade ju vikten av att hitta och behandla orsaken till det autoimmuna inte bara ta bort/lindra/trycka ner symptomen. Nu har jag ju inte tid att göra det ena före det andra, så jag hoppas jag ska få ihop en bra mix.

Jag har ännu inte orkat mejla alla mina frågor till Sverker, men när jag gör det kanske jag får lite mera kött på benen.

I helgen har jag bara vilat, inte gjort ett dugg. LATAT mig! Jag har också då mått fysiskt och psykiskt bättre. Sverker arbnetar ju också med signalsubstanserna i hjärnan (elller hur jag nu ska uttrycka det), allstå att få upp serotoninet etc.

När jag mejlade och efter bästa förmåga förklarade för D, svarade han att inför transfer kommer vi se till att min kropp är i balans och då kommer jag absolut känna skillnad och må mkt bättre. Det känns ju lite betryggande. D förstod efter det jag skrev om mina symptom och ngt om att allt detta kanske är lite av "boven i dramat".

Dock jobbar dessa herrar lite olika, så vi får se hur det blir.
  • Snart lycklig
    Maxad skrev 2013-12-01 12:29:16 följande:
    Snart lycklig, min man har barn sedan tidigare, så jag har tyvärr inga "egna" barn.
    Och visst är du klok! Handlingskraftig och med största uthållighet! Klarar man en sådan resa klara man mycket! Känner mig tyvärr högst ogravid tre dagar efter insättning. Bara mensliknande värk. Inga svullna bröst. Tidigare har jag ialla fall känt av gravsymptom och attackerna tydligare. Nu är det inget. Ja vi får se nästa vecka. Har inte fått datum när jag ska ta gravtest, men tror det var den 6.e dec. Kan det stämma? Får sitta ner och räkna.

Mensvärk är ju jättebra några dagar efter insättning. Ömma bröst pga av graviditet kan du inte förvänta dig ännu. Och som ngn nämnde ovan, Prednisolon kan ta bort symtom och känningar. Nu tar du ndessutom hög dos Prednisolon.

Ska du ta blodprover eller hemmagraviditetstest?

Den 6:e verkar väl vara en trolig dag för hemmatest, embryonas 14:e levnadsdag.

Vid min senaste fulla IVF i september i fjol tog jag blodprover på embryonas levnadsdag nästan 9 och nästan 14 dgr. Vid första blodprovet hade D försäkrat mig om att nästan alla kvinnor visar negativt oavsett hur det sedan går.

Ge inte upp nu! Du är gravid tills annat bevisas. Det är kanske två starkingar som klänger sig fast med all sin kraft. HjärtaHjärta
  • Snart lycklig

Maxad, humörsvängningar kan oxå vara ett bra tecken. Förstår precis dina tankar och emotionella upp och ner, men uppåtpuffar var ett bra ord. Nu uppåtpuffar jag dig lite extra!!! Upp, upp, upp.......

• Snart lycklig
    Ninnin, så ledsamt att läsa. Ja, inte är det konstigt att det sker, med allt vad denna barnalstrandecirkus innebär. Det är inte bara att vi ska kämpa med barnlöshet, vi är också de som ofta drabbas av kriser i relationerna pga av detta harvande.

Jag hoppas ni trots allt kanske kommer vidare i er relation efter en välbehövlig paus.

Mina varmaste tankar och kramar till dig idag. Hjärta
  • Snart lycklig

Solkatten, jag hat testat de nya CB med hög och max fertilitet i denna cykel. Jag trodde aldrig jag skulle få ÄL, men till slut glad gubbe på cd 18, ÄL cd 19. CB visade för mig bara hög två dgr innan på morgonen, men inte sedan på kvällen. Sedan dagen innan igen. Det var ngt som var konstigt i alla fall. Testade också m monitor som visade hög två dgr innan. Andra fall har jag haft många fler dgr m hög innan max. Det beror alldeles på, ibland kan det tydligen gå snabbare. Man "går verkligen i taket" när man väntar, mäter och mäter. Jag har tyvärr alltid haft det så i alla mina hemmaförsök, då min man reser mkt. Tror det har påverkar mina chanser, f det var inte lätt. Styra hans jobb efter mins ÄL. Kul sedan att göra "det", NOT. Nu sitter jag otåligt oxh väntar på mensen som inte vill komma. Ej gravid, kollade m blodprov imorse, 14 dgr efter ÄL. Varit på akupunktur ikväll och bad om hjälp med att sätta igång den om det nu går. Får se. Jag har ju nedreglerat i en vecka, så jag vill ju hinna m ett ÄP innan jul och mina senaste har varit så söliga, så ÄP har blivit sent efter start. Ja, alltid ngt att oroa sig för. Och, vet du vad, vi kan inte göra ett skit åt vad kroppen gör, så vi har bara att vänta. Vi kan inte påverka så mkt. Hoppas nu att det blir max på rätt dag för dig!

• Snart lycklig

Lill, vad skönt att spottings minskat. Tror der är AC. Du har väl inte tagit progesteron hela månaden? Jag hade för några år sedan spottings innan mens vid hemmaförsöken, sedan har de avtagit och jag vet ju inte heller exakt varför, men tror det var AC och Fertile XX. Mår också sååå mkt bättre med kortison.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!