Maxad skrev 2013-12-01 09:37:19 följande:
Tack HRE! Lycka till du också! Hoppa på tåget så fort du kan om du bestämt dig. Enda jag "ångrar" är att jag inte hittade till D tidigare eller orkade som Snart Lycklig gjort, samla fler ägg för att kunna göra två insättningar om det skulle spricka denna gång. Men jag har satt min mentala gräns och ett stopp efter detta.
Sedan är pengarna slut :/ har betalat alla ivf:er själv i alla år, kosttillskott, akupunktur, resor, hotell och allt annat runt omkring. Skulle kunnat finansiera ett daghem i tredje världen som skulle kunnat ge mig glädje och glädje till andras barn.
Känn att du gjort allt! Jämför inte med mig som "inte är riktgt klok"
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
som gjort så många stimuleringar. Visst var det så att du redan sedan tidigare har ett barn?
Ego: jag började nedreglera förra måndagen och väntar nu på mens för att göra en stimulering och ett ÄP innan jul. Den verkar inte komma (jag är inte gravid) och imorgon är det 14 dgr efter ÄL. Oroar mig nu för att jag inte ska hinna innan jul och vad gör jag då med nedregleringen? Jag har väl några dgr på mig, för sista ÄP är den 24/12. Nu hade jag ju tänkt mysa lite med annat den dagen. Sista stimuleringarna har tagit lite tid på sig, varför jag oroar mig. Ja, nu fick jag ur mig lite av det......
Min nya plan är att göra en stimulering i december och en i januari, sedan vila och få krioppen i bättre balans några månader och sedan göra en hysteroskopi månaden innan transfer. I samband med resan till Aten för hysto gör jag en sista stimulering. Allt med låg dos, som tröttar så lite som möjligt.
Jag tror jag måste ta några månader riktig ordentlig vila innan transfer.
Nu vet ju inte D ngt om min nya plan, men hoppas han håller med.
Lyckas inte mina insättningar, blir det "i min värld" i alla fall ett försök med donerade ägg och spermier hos D. Och det så snabbt som möjligt efter eventuellt misslyckande, så jag inte rasar totalt.