Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Vet dock inte heller i fertilitetssynpunkt. Någon annan?
Lite otydligt i min tabell, men jag hade 134 runt kl 07.30-08.30.
Cortisol 134 nmol/L
Adults at. 07:00 200-800
Adults at. 13:00 100-800
Adults at. 19:00 50-600
Adults at. 01:00 20-400
Är det skillnad på hydrokortison och Prednisolon? Kanske dum fråga, men.....
Liothyronin
Liotyronin är ett hormon som normalt bildas i levern och i sköldkörteln och som är av betydelse för ämnesomsättningen. Används oftast för att snabbt omsätta sköldkörtelhormon inför vissa typer av undersökningar, men också till patienter med underfunktion i sköldkörteln.
Liothyronin kan ibland användas i kombination med tyroxin när kroppen inte omsätter tyroxin till liotyronin. Något riktigt bra test för att undersöka nivåerna av liotyronin i kroppen används inte, utan bedömningen görs av läkare utifrån symptom.
Varning för! Liothyronin ska inte användas av personer som har nedsatt funktion av binjurar och hypofysframlob.
Intressant att det varnas för dem med nedsatt funktion av binjurar......... Är det någon som tagit kombinationen Levaxin och Liothyronin? Jag har tidigare tagit ett kosttillskott samtidigt som Levaxin, tror det hette Porcine thyroid (har det hemma i kylen), men jag fick så låga TSH-värden, så jag slutade. Är det någon som vet om Porcine thyroid kan "likställas" med Liothyronin? (Ursäkta att jag tagit över tråden med mina trötta binjurar mm.)
Det blev lite konstigt, textstycket längst ned är mina egna ord.....
Skogsbruden, tack för ditt inlägg!!! Jag har ögnat igenom den länkade artikeln och det känns som jag läser om mig och mitt mående. Jag ska läsa bättre vid datorn i morgon. Jag ska också försöka boka tid redan imorgon. Jag kan känna panik för att jag inte vetat och tagit mig tid att försöka lösa detta. Men det är så mycket som jag kämpat med, som ni vet, så jag måste nog förlåta mig själv lite. Man orkar inte kämpa med hur mycket som helst, särskilt med trötta binjurar, skämt åsido. Vad gjorde jag utan er alla!? Tänk vad mycket hjälp jag fått i denna tråd. Tack och åter tack vänner!