• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Fenan, nu rinner mina tårar. Jag är så glad att du skrev ett långt inlägg, för det berättar så mkt mera. Jag är ännu gladare för att du lyckats och hoppas det ska gå bra för dig hela vägen. Det var verkligen hinder på vägen för er innan start, men med facit i hand, kanske det var meningen. Om du vill, berätta gärna hur det går på vägen mot miraklens födelse. Det ger oss andra hopp och vi vill gärna följa alla immunbebisar. Stor kram och tack för lyckönskan.

• Snart lycklig

Tack Che!!!!! Vad skönt och roligt att det slår över till vecka 13 imorgon. Jag är också född 1966. Jag tröstar mig att en del embryon som ligger i frysen kommer att vara mer än ett år yngre än tidpunkten för transfer.

• Snart lycklig

Lelle, jag är ingen expert, men jag skulle nog ta D-vitamin lite högre dos, E-vitamin, Omega 3 och som Che dricka tomatjuice. Köpa babyaspirin på Apoteket, dela 1 tablett i tre delar och ta en del per dag på morgonen. Det är nog det bästa du kan göra utan hjälp från läkare med recept. Råkar du ha Prednisolon hemma, skulle hag nog ta det. Nu vet jag inte alls hur det påverkar kroppen att starta när du redan fått embryon återförda och du inte tagit något innan. Det brukar ju sägas att chockhöja D-vitamin ska vara bra. Inte äta aubergine har jag också hört. Äta ananas, dela en annanas i fem delar, ät en del per dag i fem dagar från återföring räknat. Jag vill inte råda dig, men det är mina tankar.

• Snart lycklig

Ni som snart är på "G" för första eller ytterligare VUL, ett stort lycka till!!!

Jag önskar också dig Curly, lycka till och hoppas du får några svar.

Kram på er! 

• Snart lycklig

Naturligtvis kan det vara min ålder och numera bara dåliga cykler, men jag undrar lite över hög dos Q10 ubiquinol. Sedan jag började ta just denna sort och i hög dos, 700 mg/dag, har jag endast fått ett berfruktat ägg i frysen.

Vad jag förstår ska just den sorten vara bra, men finns det något som säger det motsatta? Någon snäll själ som vet eller läst något om det? 

Jag bytte också i samma veva Inositol (myoinositol) i pulverform från Italien till Inositol (myoinositol) i tablettfrom som jag köper här i Sthlm. Kan det vara sådan skillnad, så det skulle kunna påverka? 

Jag vet, kanske är det bara åldern.........  

• Snart lycklig
    Katt12 skrev 2013-10-27 21:10:38 följande:
    Vet inte om Zin läser här nu, men jag blev fundersam över inositol (som jag tar...) när jag såg på fertguiden att inositol sänker DHEA nivåerna? Det låter ju inte så bra..?

Jag har också funderat på det. När jag tog i pulverform tog jag 4000 mg per dag. Idag när jag tar tabletter blir det 4500 per dag. Jag kommer åtminstone sänka så att veckodosen bli exakt detsamma som med pulver. Jag har sedan jag gick över till tabletterna tagit 3750 mera i veckan är tidigare när jag tog pulver.

Det här med att Inositol sänker DHEA var något nytt för mig (läste det i förrgår tror jag, kanske var det ditt inlägg).   
  • Snart lycklig

Välkommen Sofia M, även om jag önskat att du slapp vara här. Jag har liksom du gjort 8 fulla IVF men bara ett FET. Två IVF med immunsupport. Totalt 19 fina embryon, alla utan plus. Jag är jättenöjd med Dr D och skulle rekommendera dig att vända dig till honom, då han är expert på immunproblematik, extremt duktig på VUL och lång erfarenhet av hysteroskopi etc. Han verkar stressad ibland, men återkommer alltid när det är viktigt. Otroligt varm och personligt intresserad av individen. Kanske slipper du kontakta ngn av dem du nämner, om ruvandet lyckas. Nu hoppas vi på det!!!! Lycka till!!

• Snart lycklig

Säger detsamma, tack snälla cff, att du orkade skriva och berätta så ycket för oss andra om Dr B.Det är oerhörd intressant och viktig information för många av oss andra.

Dyker det upp något "nytt", kan vi andra också få chansen att fråga just vår behandlade läkare. Än en gång tack!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!