• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Grattis Sofia!!! Skönt att höra, jag har gjort 8 IVF:er, 1 FET och 1 semination. Hur gammal är du? Än en gång grattis!!

• Snart lycklig
    Solkattan skrev 2013-11-09 13:34:00 följande:
    Snart lycklig: jag är kanske trög... Men hur skiljer sig äl testerna sig åt rent praktiskt..? Om jag köper de som visar Östrogen ökningen inför fet ger det nån fingervisning om att man har en bra eller dålig cykel.. ? Börjar man testa tidigare med dessa stickor.. ? *nyfiken*

Jag är säker på att du inte är trög! Det kan vara bra att få en förvarning om att det närmar sig LH-stegring, några dagar innan. T ex för alla som själva reser i arbetet eller har en resande man. Kanske lite lättare att planera och det är ju även bra med samlag när det visar hög fertilitet, inte bara vid LH-stegring. Det visar nog inte om det är en bra el dålig cykel. Själv hade jag en monitor när vi försökte själva. Den visar först låg fertilitet, alltså ingen el liten chans till graviditet, hög fertilitet vid östrogenhöjningen som kommer före LH-stegringen, alltså högre chans till graviditet. Till slut visade den LH-stegring och då är det max fertilitet och högst chans till graviditet. Dessa nya stickor fungerar på samma sätt, men ingen monitor behövs. De visar alltså inte något om din fertilitet generellt. Vet inte om du blir klokare......
  • Snart lycklig

Tack Sofia för svar och hopp! Tanken är att jag ska göra en hysto hos Dr D vid sista ÄP, månaden innan FET. Det borde bli drygt en månad innan återförande. Om jag fattar allt rätt blir min hysto lite närmare (förre dagar innan) återförande än för dig.

• Snart lycklig
    blåvingen skrev 2013-11-10 11:42:02 följande:
    Snart lycklig: skapa så många positiva förutsättningar som möjligt

Tack, jag ska försöka koppla av så mycket som möjligt och affirmera (ha ha om jag vågar). Jag har alltid fått lära mig av min mamma "att inte lura mig själv".

Jag är glad att jag har planerat hysto och att jag har haft tid genom alla mina ÄP utan återförande att snappa upp saker som kanske är bra för mig. Jag är också glad för att Dr D hunnit se hur mitt immunsystem fungerar under en längre tid. Känns som jag inte kan göra så mycket mera.
  • Snart lycklig

Jag är inte riktigt där ännu, men jag tar tacksamt emot allt som kan göra mitt återförande så perfekt som möjligt.

Vad har ni fått för tips och råd? Hur och vad har ni gjort vid lyckade återföranden? Vad skulle ni absolut göra och tänka på vid ett återförande både ni som lyckats och ni som misslyckats? Vad skulle ni inte göra? Vad skulle ni äta och vad skulle ni inte äta, både vad gäller mat och kosttillskott etc.

Hur skulle ni medicinera? Visserligen ska jag följa Dr Ds ordinationer, men möjligen öka en del doser. 

Alla tips är värdefulla!! Det är dags att börja förbereda så smått.   

• Snart lycklig

F ö undrar jag om det bara jag som tycker att man stoppar i sig tillskott dagarna i ända.  Det är ju inget jag kommer göra i all framtid, men just nu är det måååångaaaa burkar................. Både dyrt och jättejobbigt.

• Snart lycklig
    Sofia M skrev 2013-11-10 14:21:16 följande:
    Snart lycklig; mitt förra försök åt jag 10 mg pred från mens till äp och 15 mg pred mellan äp o test. Denna gång när jag lyckades åt jag 10 mg pred mellan mens o äp och 25 mg från äp på fred till lördagen veckan efter. Därefter trappade jag ner (blev nämligen magsjuk så blev lite rädd eftersom jag inte skulle ätit mer än 20...)till 20 mg pred. Jag tror att den högre dosen pred kan ha bidragit till att jag lyckades????

Tack!! {#emotions_dlg.flower}
  • Snart lycklig
    leah2012 skrev 2013-11-10 15:16:14 följande:
    Känner precis som du! Känns som att dagarna går ut på att sprida ut alla tillskott.

Ha ha, exakt så. Jag har ändå "läst av" min kropp och mina brister via s k SCIO och min kropp behöver det jag intar, så jag "gör nog rätt" ändå, även om det känns som helt sjukt beteende.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!