• valkyrie

Vi unga med PCO nr 3

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 3 
    här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs
    här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.
    finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.
    vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in 
    VI SKA Plus tjejer!!!!

2012 är fårt år!!!   

våra gamla tråder:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m53917688.html

• Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3
  • walkyrie

Även jag har jätte svårt med att folk jag känner och umgås med blir gravida och som inte änns försökt bli. Jag lipar varje gång nät jag få veta. Tror jag har 10 st på fb nu som är gravida och det gör sjukt ont i bröstet varje gång man läser nåt om det. varför lyckas andra om inte vi? Livet är så orättvist.

• ettplustack
    walkyrie skrev 2012-03-09 09:49:11 följande:
    Även jag har jätte svårt med att folk jag känner och umgås med blir gravida och som inte änns försökt bli. Jag lipar varje gång nät jag få veta. Tror jag har 10 st på fb nu som är gravida och det gör sjukt ont i bröstet varje gång man läser nåt om det. varför lyckas andra om inte vi? Livet är så orättvist.
    Usch ja det är inte roligt :(

Nu har vi fått veta att mannens spermier var bra och med mig är det inte något större fel mer än vikten ja och så pco lite lindrig sådan tror jag. Så den 21 ska vi till gyn och gå igenom hur vi ska gå vidare denna resa. Jag vill få gjort en spolning och få börja med puergon i stället för pergotime. Jag får ju ägglossning med pergotime men det tar sig aldrig, har ätit det 7 gånger nu.  

Är någon här på väg att skriva in sig för ivf eller få komma till en sådan klinik ? Jag hoppas att vi kan börja med ivf runt årsskiftet då borde jag vara nere i bmi 29 :)  
  • MinDröm90

Hejsan. För ett tag sedan var jag hos en läkare som konstaterade att jag har pcos. Hon sa till mig att gå ner i vikt och gå hem och läsa på internet vad det innebär med pcos. Jag har fått en rätt bra uppfattning. Jag har 7 systor på vänster äggstock. Men nu har jag gått ner i viktig nu har jag en cykel på ca 30 dagar. I och med att jag har fått regelbunden mens är då systorna borta?
    Tacksam för svart.

• ettplustack

Jag är gravid ======)))

För mig räckte det nog att ändra kosten och tänka på något annat så hände det :)  

• Victrix
    ettplustack skrev 2012-03-11 11:27:37 följande:
    Jag är gravid ======))) För mig räckte det nog att ändra kosten och tänka på något annat så hände det :)  

Vad kul grattis och lycka till
  • MinDröm90

Grattis :) va kul för dig. Så du gick inte på någon behandling. Utan som du sa att de var endast ändring av kosten?

• ettplustack
    MinDröm90 skrev 2012-03-11 11:50:44 följande:
    Grattis :) va kul för dig. Så du gick inte på någon behandling. Utan som du sa att de var endast ändring av kosten?
    Jo jag åt pergotime tillsammans med metformin denna månad, åt även nattljusolja fram till äl.

Sen la jag tankarna på bebis lite åt sidan för jag var så inställd på att vi skulle behöva göra ivf :)
  • ettplustack
    walkyrie skrev 2012-03-11 11:59:26 följande:
    Stort grattis till dej ettplustack
    Tack, det är helt svårt att fatta än. så länge man väntat och i efterhand var det kanske inte så läng väntan. Lider med alla som väntat längre må alla få ett + snart =)
Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3