• valkyrie

Vi unga med PCO nr 3

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 3 
    här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs
    här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.
    finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.
    vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in 
    VI SKA Plus tjejer!!!!

2012 är fårt år!!!   

våra gamla tråder:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m53917688.html

• Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3
  • rosalack
    Junior10 skrev 2012-01-25 16:13:21 följande:
    Hej.
    Nu har jag äntligen hittat tillbaka hit efter att ha varit ute på vift ett tag.
    Och guess what?
    Jag fick ett Plus i morse. Eller ja, inte bara ett. Utan fyra. Vägrade tro på det ^^ 
    Och precis som med första barnet (som nu har blivit hela 15 månader gammal) så blev det utan mediciner =)
    Åh, jag är så lycklig. Sambon blev riktigt chockad när jag berättade det för honom idag på lunchen. 
    Grattis! hur länge försökte ni för att det skulle bli ett plus? grattis grattis igen! :)
  • soffan88

Walkyrie vi står still just nu. Killen ska lämna ett till spermaprov sen så i april kan vi ringa till sjukhuset där vi ska göra ivf för då träder vårdgarantin in :) fast innan dess är det till att kämpa lite mer med vikten. Hur går det själv?

• Hanna87a

Soffan88: hur mycket behöver du gå ner? Jag har bra många kg som ska bort.. Så jag kämpar för fullt! Har du provat modifast? Kram och lycka till!!

• soffan88

Det vet jag inte. Det är BMI dom kör på och jag ligger på ett BMI på 33 eller ngt sånt. För att få ivf så behöver man ett BMI på 30 och under. Men om 3 månader är jag där även fast det vart slarv denna vecka pga av vissa saker. Va bra! Nopp jag kör Xtravaganza tror det är samma sak. Soppor eller hur? Men på Xtravaganza kan man äta vanlig mat oxå och även gå ner i vikt fast man skippar pasta, ris och potatis förutom när man tränar då äter man pasta, ris eller potatis. Vecka 6 kör jag på soppor igen sen vet jag inte hur länge jag kör på det.

• rosalack

hej tjejer
    var på VUL i fredags (cd 19) och då hade jag bara två jättesmå äggblåsor, den största var 9 mm stor. och slemhinnan var inte heller så tjock, 7mm... så det var inte så positiva nyheter... vart jätteledsen.. =(  sen var jag där idag (cd 22) igen på VUL, och lyssna!!! jag hade två äggblåsor som var 16 och 17 mm stora o 10mm tjockslemhinna. alltså verkar det som att enkelkuren pergotime funkade rätt bra till slut iaf! Gyn sa att jag skulle få äl i morgon eller övermorgon! Fatta lyckan! från jätteledsen i fredags till helt förvånad idag! :D Något som verkar funka iaf. Sen får vi ju se om det tar, det är ju inte säkert, men jag är glad iaf. lite positivt!

• soffan88

Åhh va kul :) Hoppas det går vägen.

• rosalack

tack soffan88, jag hoppas jag också. ....men.. igår kom inte min sambo i mig. han sa att han kände sig trängd och tvingad. jag blev jätteledsen... han kom i mig i söndags och idag tisdag. o gyn sa att jag skulle ägglossa idag (tis) eller ons. tror ni att det minskade våra chanser rejält för att vi "missade" en dag?

• rosalack

plus att vi inte hade sex fören kl 18-19 typ idag.. så det är ju många timmar från söndag kväll tills 18 på tisdagen.. =/ så orolig ifall de inte blir något för det...=( 

• LiveHappy

Hej tjejer.
    Jag hoppar in här om det går bra?

Jag är 22 år och fick reda på att jag har pco i sommras. Sedan jag var 13 har jag haft finnar, fet hud, fett hår och väldigt sällan mens. (kunde gå ett halvår mellan gångerna). Det blir bättre med tiden sa min mamma bara..
    Blev oplanerat gravid som 18 åring och blev ganska chockad, vi skippade kondomen en gång bara (med tanke på hur sällan jag hade mens menar jag)

Nu till saken..
    Efter hon kommi till världen så fick jag mens en gång i månaden från när hon var 2 månader. Hur kunde min pco bara försvinna?

Blev gravid med andra när hon fyllde ett. Och när andra kommit till världen så kom finnar och de andra bekymrena tillbaka igen.

Det var då jag började söka på nätet och kom fram till att jag måste ha pco. Kontaktade gyn, och ja, det stämde. Fick diane utskrivet och åt det från i somras till i dec, och finnarna försvann, likaså den feta huden och håret samt så blev ju mensen regelbunden.

Men va tvungen att sluta med dom pga humörsvängningar/deppighet.
    Ni kanske har tips på andra bra p-piller vid pco? Och sen vore det spännande att veta hur min pco kan ha gått fram och tillbaka sådär mellan graviditeterna. Om nån av er vet?

Blev ett långt inlägg visst..

Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3