Vi unga med PCO nr 3
Hejsan. Jag har precis blivit medlem pga jag såg denna tråden och detta är precis vad jag behöver. För några veckor sedan var jag på sjukhuset i Trelleborg. Jag bad först om hjälp av barnmorskorna i min komun, jag gick dit och sa att de var något som inte stämde. Men till svar fick jag bara att jag inte skulle tänka så mycket på att jag vill ha barn.
Jag sökte mig alltså själv till sjukhuset och blev kallad rätt snabbt. Läkaren gjorde en undersökning på mig och konstaterade genom det att jag har pcos. Jag hade aldrig hört talas om detta innan, och började fråga henne. Hon var väldigt otrevlig och sa till mig att gå hem och läsa på internet. Och som vi alla vet så står det rätt mycket olika saker. Allt i från att de kan utvecklas till cancer till att jag inte alls behöver ha hjälp till att bli gravid.
Jag och min sambo har försök att få barn i ca 7månader men med min oregelbundna mens är det ju rätt svårt.
Jag har ringt till dom flesta privata gynekologer i Malmö men alla har fullt. Jag har en kvar att ringa men jag vågar inte riktigt ringa dit, jag är rädd att bli avvisad som jag har blivit på dom andra ställena. Jag är snart 22 år. Det jag har fått till svar av dom andra är att de gör inget att dom inte har plats till mig för är jag så ung så ska jag ju ändå inte ha barn nu.
Men vad vet dom om de. De vill både jag och min sambo mer än allt annat.
Jag har ingen att prata med om detta för ingen förstår, och det är jätte jobbigt.
Nu blev detta ganska långt och har egentligen mycket mer att berätta men detta får räcka.
Snälla hjälp mig, antingen om någon har tid och lust att förklara för mig vad de innebär. Jag skulle gärna vilja ha någon att prata med som förstår. Vet någon var jag kan vända mig? Vad jag har rätt till för hjälp? Måste det gå en viss tid innan man får hjälp? Usch jag har så många frågor.
Hoppas på svar.