Hanna87a skrev 2012-01-09 19:59:16 följande:
Jag hakar på här... fick idag reda på att jag har pco av en slump! var hos läkaren för en efterkontroll av cellförändringar då jag passade på att tala om att jag inte har haft mens dom 2 senaste månaderna (innan har den varit normal). Han tyckte de lät konstigt och gjorde ett VUL på mig, såg då att jag hade pco =( Visste inte vart jag skulle ta vägen, var inte alls förberedd på det... Slutade med p-piller för ett år sedan för vi vill verkligen bli gravida. Allt känns depp. Men läkaren är iaf jätte bra, han skulle prata med kollegor som skulle kontakta mig ist eftersom han inte är så insatt.
MEN det han gjorde var att han skrev ut nya p-piller för 3 månader som han tyckte att jag skulle äta. och intensivt efter det "baka barn" och hoppas att mens och ÄL skulle komma igång. Någon som hört talas om det? tråkigt att behöva "försöka själv" typ 5-6 månader till när jag hade tänkt få en riktigt utredning nu när det gått ett år. Dessutom att jag vet att jag har pco....
Vad tycker ni? Ska jag testa med p-piller? men chansen känns minimal eftersom jag har aldrig vet om jag haft någon ÄL överhuvudtaget... Jag är 24, har inte jätte bråttom att bli gravid. men jag känner att det är dags!!
Svårt o veta, en del säger ju att om man har PCO blir man lättare gravid direkt efter att man slutar med p-piller om det var det läkaren syftade på? Själv tror jag kanske inte så mycket på det, det ser ju så olika ut för alla..
Låter jobbigt att inte få en ordentlig utredning när det gått ett år!