Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

Vi unga med PCO nr 3

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 3 
    här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs
    här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.
    finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.
    vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in 
    VI SKA Plus tjejer!!!!

2012 är fårt år!!!   

våra gamla tråder:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m53917688.html

• Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3
  • valkyrie

hoppas att fler hittar in här

• valkyrie
    Hanna87a skrev 2012-01-10 21:40:49 följande:
    En fråga bara.. Ni som spolat äggledarna, gör det ont?  
    jag har gjort en spolning och tyckte det gjorde väldigt ont. men har hört dom som inte kännder nåt. väldigt olika men du får smärtsitllande ha ett storpiller som hjälper till mycket.

hej va roligt att så många hittat hitt alla är mer än väl
    kommna

lite fakta om mej till er som inte känner igen mej sen tidigare.

är en tjej från blekinge på snart 23 år bor med min man 36 år.      
    vi har försökt få barn i 3 år nu och för 2 år sewn fick jag reda på att jag hade PCOS 
    i oktober 2010 gjorde jag en GBP och har nu gått ner 55 kg.    

jag är inne på min andra kur med pregro och bör ha ÄL (om jag får nån) till helgen.

vi har genom gått spolning och  spermaprov  och allt va bra där.

• valkyrie

Annsofie22: roligt att jag inte är ensam om att ha en gammal Karl. Har din några barn sen tidigare? Det har inte min.

• valkyrie
    soffan88 skrev 2012-01-11 15:21:40 följande:
    Valkyrie: Min har inte heller några barn sen tidigare. Ja det var skönt o roligt att höra att du oxå hade en äldre Karl :)

okej. hehe hur länge har ni försökt få barn? varit tillsammans länge?
  • valkyrie

Annsofie22: typ samma här. Varit tillsammans i 4 år. Gifta i 2 och ett halvt år. Och försökt i 3 år

• valkyrie

Hehe ja jag blir sjukt över kåt. Och att jag blir bubblig i magen. Annas inget tycker jag. Men bara ätigt 2 gånger än. Inga roliga saker du fick.

• valkyrie
    soffan88 skrev 2012-01-12 08:11:27 följande:
    Haha okej. Fast är väl bra att du blev det och inte tvärt om! Det jobbigaste var nog humörsvängningarna, på jobbet kunde ngn säga en sak o antingen blev jag arg eller ledsen :p haha
    ja jo men min man börjar nog tröttna lite på min över kåt het.hehe lämnar han inte ifred.

förstår att det inte är roligt med humörsvängningarna. har det blivigt så varje gång?  
  • valkyrie

Tack ja det blev väll dubbel värkan då? Men du äter inte nu eller? Håller tummarna för dej med.

• valkyrie
    soffan88 skrev 2012-01-12 13:49:55 följande:
    Japp det blev det. Nej där jag bor får man bara äta 6 månader i det har jag gjort nu. Därför utredningen startade.

va va dåligt. vad händer med dej nu då? ivf?
  • valkyrie

Min man har varit med nästan alla gångerna. Vi går igenom utredningen tillsammans så tänker vi. Och vi stöttar varandra. Han är med när gör gyn undersökning och jag med han när han tex gjorde spermaprovet.

• valkyrie

Maaalin: när min man skulle lämna. Fick vi avstå från sex i 5-7 dagar tror jag det va. Sen fik man en tid som man skulle in och lämna provet på. Vi hade långt till sjukhuset. Tar en timme med bil och då hade provet hunnit bli dåliga. Så han runkade till det på sjukhuset. På en toa där lämnade burken i en lucka sen fick vi gå. Svaret kom efter en vecka typ.

• valkyrie

jag fick ett jätte konstigt berv från landstinget i dag. jag har fått tid till en barnmorska men inte på det sjukhuset som ligger närmast mej utan 1 timmes färd bort. jag fattar ingenting vad ska jag hos en barnmorska att göra? stod inget i brevet. jag försökte ringa ditt så fort jag öppnade det man tele tiden va så klart slut. 

hmm..... 

• valkyrie

har fått ordning på mitt brev nu. jag ringde och frågade. jag ska på cellprovtagning inför IVFen. och dom hade skickat mej till fel sjukhus. hehe så nu väntar jag på att dom ska ringa igen om en tid. 

någon mer här som är planerad en IVF?  

• valkyrie

Nej det tror jag inte. Det ska vara 3 grattis försök. För att jag går via landstinget.
    Har inte hört att det kostar innan man fyllt 25??

• valkyrie

Vi vet inte än när vi ska börja. Ska ta cellprov + blodprov den 9/2 och efter dom svaren skickas allt ner till Malmö. Hoppas på att det går fort.

Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3