• sirap98

När UL inte är helt ok...

Jag läser i så många trådar om lyckade UL men vad händer om UL inte riktigt visar det man hoppas på?! Det här är en tråd för oss som varit på rul och inte gått därifrån med OK i rumpan. Det kan handla om missbildningar, hjärtfel ev diagnoser mm. Det här är en tråd för stöttning och peppning en tråd där vi följer varann fram till mål dvs bebis Jag väntar en underbar pojke i maj och rul kom det fram två markörer som ökade risken för Downs syndrom, blev ledsen först eftersom man tror att man ska gå leende från UL med besked om ett friskt barn. Vi blev erbjudna fvp men eftersom det inte ändrar ngt så tackade vi nej, skulle ALDRIG kunna ta bort prinsen jag känt i flera veckor. Så nu väntar veckor av ovisshet och flera UL längs vägen för att se om det kommer tillkomma mer som tyder på ds. Med el utan ds så är han lika älskad och välkommen vår prins

• Svar på tråden När UL inte är helt ok...
  • Cast
    sirap98 skrev 2012-05-12 12:22:41 följande:
    Lite uppdatering: i torsdags kom vår efterlängtade Milian. Alla fingrar, tår och inga extra kromosomer, han hade varit lika älskad och välkommen vilket som men självklart är vi lyckliga att han är frisk!

Lycka till nu alla andra, håller tummarna för er alla att allt går bra!!!

Stort grattis!!! Verkligen skönt att höra!
  • Vanilja78
    sirap98 skrev 2012-05-12 12:22:41 följande:
    Lite uppdatering: i torsdags kom vår efterlängtade Milian. Alla fingrar, tår och inga extra kromosomer, han hade varit lika älskad och välkommen vilket som men självklart är vi lyckliga att han är frisk!

Lycka till nu alla andra, håller tummarna för er alla att allt går bra!!!
    Vad glad jag blir av att höra att allt är bra!!! 

Stort grattis och lycka till med allt!!

Det ger hopp och framtidstro till oss andra!!! Solig
    Freja född 28/2-09 ~ Lillasyskon med BF 28/6-12
  • EW

Alltså hur länge ska man behöva vänta på provsvar. Har tagit fvp och mkp den 3 maj. Har inte hört nåt, är jätte orolig

• Cast
    EW skrev 2012-05-14 12:56:28 följande:
    Alltså hur länge ska man behöva vänta på provsvar. Har tagit fvp och mkp den 3 maj. Har inte hört nåt, är jätte orolig

Hej, snabbprovet från fvp tar ett par dagar bara. Så ring dit på en gång och fråga om provsvaret! Lycka till!
  • EW

Har äntligen fått svar, och alla prover är OKEJ!!!!

• Zcharlotte

Ingen som har erfarenhet om barn med trakeostomi? 
    verkar som vår son kommer få det pga att lungorna inte klarar sig utan ett högt tryck från cpapen :( 

• Cast

Du ser! Grattis!

EW skrev 2012-05-14 17:04:37 följande:
    Har äntligen fått svar, och alla prover är OKEJ!!!!

• SaJoH

Sirap98: som trådstartare hoppas jag du präglar även resten av gruppens öde. Ett stort grattis av hela mitt hjärta! Jag är genuint glad av att läsa att det gått bra! Nu väntar jag med spänning och oro på hur det ska gå för mig. Nytt TUL på tis nästa vecka. Är faktiskt jätteorolig nu..

• Vanilja78

Nu har vår lilla tjej kommit till världen och hon visade sig vara helt frisk trots markörerna och indikationen på vidgat njurbäcken! Lycka till alla ni andra!

Svar på tråden När UL inte är helt ok...