• sirap98

När UL inte är helt ok...

Jag läser i så många trådar om lyckade UL men vad händer om UL inte riktigt visar det man hoppas på?! Det här är en tråd för oss som varit på rul och inte gått därifrån med OK i rumpan. Det kan handla om missbildningar, hjärtfel ev diagnoser mm. Det här är en tråd för stöttning och peppning en tråd där vi följer varann fram till mål dvs bebis Jag väntar en underbar pojke i maj och rul kom det fram två markörer som ökade risken för Downs syndrom, blev ledsen först eftersom man tror att man ska gå leende från UL med besked om ett friskt barn. Vi blev erbjudna fvp men eftersom det inte ändrar ngt så tackade vi nej, skulle ALDRIG kunna ta bort prinsen jag känt i flera veckor. Så nu väntar veckor av ovisshet och flera UL längs vägen för att se om det kommer tillkomma mer som tyder på ds. Med el utan ds så är han lika älskad och välkommen vår prins

• Svar på tråden När UL inte är helt ok...
  • Drömfen

Vi väntar också DE ÄR HEMSKT, hoppas varje dag att den lille "kissar" . Jag har också haft ett grymt illamående !! Känns precis som du skriver att nu när det har lugnat sig ska något annat oroa! Vi ska tillbaka på tisdag ÄNTLIGEN !! Då ska dom först kolla hur det ser ut med ul och en läkare ska kolla. Ser det normalt ut (som vi hoppas) får vi välja om vi vill göra fvp iaf, Annas ser dom det som en fortsatt normal gravitet. Annars om blåsan ser lika stor ut eller har växt ska vi ta fvp och blir sen antagligen skickade till Linköping. Skriv ett pm med din mail kan jag skicka över ett information papper som jag har fått tag i genom en förlossningsläkare. Det finns ju tyvärr inte så mycket att läsa om det på internet..... Skönt att få komma i väg på Tisdag och kolla läget. Håller tummar och tår för eran skull. Du får gärna uppdatera hur det går om du orkar och vill. Skrev ett mail i din inbox. Tar gärna del av den infon som du fått. Tack för din välvilja!

• Drömfen

Moselland Gick visst inte att kopiera ditt inlägg från iphonen. Konstigt det blir ibland....,.

• Cast
    ÄrtaMärta skrev 2012-04-02 15:08:09 följande:
    Jag var gravid med barn nr 2.

Gick på VUL då jag haft ett utomkvedsgraviditet innan, läkaren sa hela tiden att den är för liten och att jag inte ska ha höga förväntningar på att den ska utvecklas som den ska och att jag inte ska bli alltför besviken och det blir ett MF.

Efter nån vecka fick jag blödningar och jag trodde jag hade fått MF, åkte till gyn och läkaren sa att ngt är fel att man inte ens kan mäta "embryot" då den ligger dubbelvikt, avvakta.

Tiden gick och det blev dax för RUL, fick höra att hon ej såg njurar att vi skulle återkomma efter 2 veckor.

Vi kom tillbaka och nu säger de att de ej hittade vänstra hjärtkammare.

Det hela kändes som ett helvete, man gick och oroade sig vecka efter vecka och till sist föddes en helt frick liten tjej 13 dgr innan BF och hon är frisk och har alla sina organ och har inga som helst fel!

Hon är snart 6 månader!

Jag tycker det är hemskt att vissa har en tendens att skrämma upp innan de är 100% säkra på att ngt är fel! Och misstänker de så måste de fortsätta undersöka till de är helt säkra!

Hej! Håller med dig om att det har en tendens till att klämma upp en. Starkt gjort att gå vidare trots Div misstankar om fel! Var det frågetecken hela graviditeten? Var ni alltid säkra på att behålla?
  • Cast
    Cast skrev 2012-04-02 17:00:40 följande:
    Hej! Håller med dig om att det har en tendens till att klämma upp en. Starkt gjort att gå vidare trots Div misstankar om fel! Var det frågetecken hela graviditeten? Var ni alltid säkra på att behålla?

Skrämma ska det stå, inte klämma
  • Cast
    ÄrtaMärta skrev 2012-04-03 13:57:37 följande:
    Det var frågetecken i princip hela graviditeten.

Jag fick göra tidigt VUL runt vecka 5 el 6 för att kolla att graviditeten satt rätt och sista UL gjordes 1-2 veckor innan hon föddes då hon låg 22% under kurvan.

Alla tjatade hela tiden på att ngt är fel och att hon inte växer + det där andra jag skrev om men när hon väl föddes 14 dgr innan BF så vägde hon 2860 och var 50 cm lång, dvs alldeles normal FRISK tjej!

Vi tvekade aldrig på att behålla!

Tanken på att avsluta graviditeten fanns aldrig.

Förstår dig givetvis! Jag är själv i den situationen med vidgat njurbäcken på flickan. Men vi måste tro att det går bra! Beklagar verkligen sorgen.
  • Cast
    Cast skrev 2012-04-03 15:27:04 följande:
    Förstår dig givetvis! Jag är själv i den situationen med vidgat njurbäcken på flickan. Men vi måste tro att det går bra! Beklagar verkligen sorgen.

Hoppla, nu snurrade jag ihop inläggen! Glöm detta med beklagar sorgen! Herregud vad jag är förvirrad.
  • emmita81

Cast: Det måste vara något med graviditeten, jag är förvirrad som aldrig förr! ;)

Allt såg ju bra ut vid vårt senaste UL men oroar mig ändå eftersom bebisen är så lugn, sparkar mycket mindre än vår dotter gjorde..

Tycker också att endel personal innom vården är fruktansvärt klumpiga och skräms helt i onödan!

• Kampan
    Zcharlotte skrev 2012-03-07 23:44:34 följande:
    Tack allihopa för kramar å styrka! dom behövs verkligen!

De har inte gett några prognoser än, de är de nog ingen som vågar..
    allt svänger verkligen skit fort just nu och han har fått 1 drän till för de råkade bli pyspunka på hans ena lunga och alla värden sjönk ännu en gång..
    livrädd va jag men nu verkar han må bättre igen!
    värdena är bra och 1 av dränena får han ev ta bort i veckan så de håller vi tummarna för nu..
    När han har piggna på sig så kommer vi att behöva åka ner till astrid lindgrens barnsjukhus för att operera ut dränet de satte in då han låg i magen..
    jag gruvar mig som bara den inför den operationen redan nu vill ja lova..!

Hej. Hur går det för er?
  • Vanilja78

Jag undrar också hur det går för er Zcharlotte?

Och hur går det för alla andra, någon som har fått några uppdaterade besked?

Själv väntar jag in nästa UL den 7:e maj, trro inte på mycket mer besked då, men de skall iaf undersöka njurbäckenet ytterligare. Har påbörjat en diskussion med min barnmorska om igångsättning då jag inte vill gå över lika mycket som sist nu när man har oron att leva med. Känns som man oroar sig lite mer för varje dag ju närmare man kommer BF. Sist födde jag v 42+4 och det hade känts bra om man kunde få bli lovad att max behöva gå till v 41+0 eller liknande denna gång. 

Freja född 28/2-09 ~ Lillasyskon med BF 28/6-12
Svar på tråden När UL inte är helt ok...