Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Nu har jag i alla fall satt igång! Har rensat ut ordentligt i alla garderoberna (med undantag för påsarna som ligger längst ner i klänninggarderoberna...
Jag fick ihop en halv sopsäck med kläder som jag ska skänka till erikshjälpen (de har en container längre ner på gatan, så jag ska lämna det redan i morgon), en påse med skräp, en påse med kläder till försäljning (som jag ska fota och lägga upp på tradera NU, annars blir det aldrig gjort x) ). Ett plagg ska till mamma (som nyligen fick barn) och två plagg ska läggas i sommarkartongen.
Det blev så tomt i garderoberna, och det känns som en jättestor lättnad, för jag tror att det är just för att det har varit så fullt där som jag inte har kommit igång med att vika kläderna i påsarna. Så i morgon sätter jag igång med några av dem. :D
Tack för peppen och hjälpen, ni är BÄST!
Wow, bra jobbat! Fått iväg skärpet idag?
Jag skulle föreslå att ditt nästa steg är att börja sortera de kläder som för tillfället inte ligger i garderober. Har du någon bra yta som de kan få ligga på några dagar utan att det gör något? I så fall, sortera efter vilken typ av säsong plaggen hör till (förutom smutsiga kläder, som får ligga i en egen hög.
Gör lagom mycket per dag, du ska inte övergöra så att du tröttnar och inte orkar fortsätta.