Flyttstäd skrev 2014-11-22 17:26:20 följande:
Nu har jag nog lyckats få ihop minst 150 saker, huvudsakligen att slänga, men även lite sälja/skänka. Det mesta gjorde ja i onsdags, när jag mestadels rensade i lådor i köket. eller vad sägs om bla
ca 15 plastkapsyler till 33-cl glasflaskor i äkta 1900-tals-stil. (Vi köper aldrig sådana drickor, och om vi gör det, så dricker vi upp hela direkt.
6 st ätpinnar, några plastbestick och 5 plastvinglas, som blivit kvar hos oss efter en fest.
6 roliga pepparkaksformar och 2 fina sugrör hamnade i ge bort högen till barnbarnen.
Har sålt en hylla på blocket och en liten byrå precis nu.
2 pärmar varav en med gamla urklippta eller avskrivna recept.
En rejäl bunt papper (typ räknigar odyl) från min pappa och en tavla som var riktigt anskrämlig.
en hög med små plastsaker från Tupperware(sånt man får som en liten gåva)
Lite plast- och pappförpackningar, som legat i en låda.
Doftblommor, som låg i en skål längst in i en låda.
2 kassar med plaståtervinning och 2 kassar med pappåtervinning har också lämnat huset och en kasse med pantflaskor ligger i bilen för att lämnas i affären nästa gång jag handlar.
Idag har vi fyllt släpkärran halvfull med diverse skräp från gården ( efter renovering mm)
Denna utmaning har verkligen satt fart på vår flyttrensning, vi planerar att flytta senast nån gång till våren.
Bra jobbat! Skönt att få lite mer plats till de saker som verkligen ska vara där de är.
Här har idag blivit några saker utrensade här, några där. Bland annat några gamla julkort. Morgondagens saker blir ett gäng påsförslutare och eventuellt någon vas. De allra sista grejerna får jag nog leta efter i källaren. Därefter är mina 10 dagar över, och här är så nära utflyttningsklart det kan bli!