Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag köpte en Asko (diskmaskin) med tre korgar för några månader sen. Är mycket nöjd!
Jag köpte en Asko (diskmaskin) med tre korgar för några månader sen. Är mycket nöjd!
Här pågår utrensning delux! Har under de senaste veckorna, en liten stund i taget när jag orkat, tittat ut saker som jag faktiskt inte behöver ha kvar. Sen har snälla vänner och familj hjälp mig att i omgångar få iväg grejer till återvinningscentralen. Utöver det har en del grejer getts bort till vänner, en del sorterats ner i bortskänkespåsar och andra saker flyttats till "bättre ställen". Är långt ifrån klar, men det rullar på i sakta mak!
Efter ett lite för långt uppehåll har jag nu dragit igång Operation frystömning igen. Hittills har det lagats falukorv och lammbiffar, samt ätits några lådor. Idag har jag inventerat frys och skafferi för att faktiskt kunna planera utifrån vad som finns. Excelgalen som jag är, har jag nu fina listor med all mat uppskriven samt möjlighet till planering. Om veckan går sol jag har tänkt mig finns det minst 10 grejer färre i frysen efter helgen :)
Var det någon som såg Sveriges städmästare på SVT? Rent spontant, de verkade inte vara några mästare precis...
Någon som vet hur man snyggar till en skada i lacken på ett trägolv?
Igår vabbade jag och gjorde äntligen ett ryck i arbetsrummet som ska bli dotterns rum så småningom. Fem bokhyllor tömdes, tre släppades ut i hallen coh de fula öppna hyllorna som satt kvar när vi flyttade in skruvades äntligen ner så att bokhyllorna fick plats. Släppandet av böcker till myrorna har lönat sig och böckerna och pärmarna från fem bokhyllor kunde få plats i tre med god marginal. Nu återstår att tömma en byrå i hallen så sekretären kan ta dess platsoch släpa två tomma bokhyllor och ett skrivbord till myrorna, innan det är dags att börja måla. Det kanske blir klart 2015, vem vet.
Utmaning de närmsta tio dagarna: hitta 15 saker om dagen som ska slängas eller skänkas. Någon som hänger på?
Jag tjuvstartade igår, då var det två köksskåp som blev av med grejer. Jag samlar dem dock på hög och får hjälp i slutet av nästa vecka att köra iväg både skräp och skänka.
Idag blev det uppdelat för mig. Gick igenom kläderna i hallen och hittade en uddavante att slänga. Dessutom en väst, öronmuffar och två par vantar som jag lämnade in på Stadsmissionens dagverksamhet på väg till jobbet. Hittade också några grejer att slänga, så jag har 8 grejer kvar att göra mig av med ikväll. Det får lov att bli i ett annat rum, för hallen är nu helt i ordning.
Om det är svårt med 15 grejer i slutet av perioden, tänk på att ni säkert har några förvaringskartonger i något förråd