Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

81missan skrev 2015-02-23 21:22:45 följande:

Jag tog det ganska lugnt i badrummen förra veckan men jag har i alla fall använt upp en hel massa flaskor, duschtvål/schampo/balsam så nu har jag fyllt på nytt!
    Påbörjade redan i helgen sovrummen, dammtorkade och bytte sängkläder. Försöker hela tiden plocka undan från byråerna men tar kanske lite mer tid till det denna vecka. Torkade lite golv häromdagen då vår dotter halkade runt i sitt eget kiss... (hon är 1½år så det var väl inte oväntat då hon sprang runt utan blöja efter badet). Är fortfarande lycklig över att vi har hyfsad kontroll över vårt kök, min man och jag. Tjoho, vi hjälps åt:) Jag ska försöka sprida detta till något annat rum. Förslag?

Jag skulle föreslå hallen, för det är mycket enklare att komma iväg från och trevligare att komma hem till en hall i god ordning.
  • Ms H
    sholof skrev 2015-02-26 02:05:18 följande:

Hur går det för er?

Här ligger vi på en lägstanivå som är helt acceptabel...dock bildar vi små hotspots när vi båda har så lite energi.

Men imorgon är tanken att jag ska ta en kvar i veckans zon...så det iaf blir avstädat i sovrummet.

Det har inte gått alls, men tack för att du satte igång mig nu. Efter att ha läst ditt inlägg reste jag mig från sängen, tog ur lakanen, skakade det jag klarade genom fönstret, fick iväg det extra täcket som syntes på bilden (men inte till någon bra plats tyvärr), plockade undan nästan allt från skänken och fixade det jag behöver för att kunna göra inköp till helgens gardin-syverkstad. Har nämligen förmånen att få besök i helgen av en som tänker fixa gardiner till mig =)
  • Ms H

Börjar ångra att jag tog ur lakanen imorse. Kom just hem från jobbet och är inte ett dugg pigg på att bädda nytt...

• Ms H
    Baby Lei skrev 2015-02-26 21:08:46 följande:

Efter flera veckor med sjuka barn får jag köra en omstart på hela utrensningsprojektet. Det jag hann göra innan allt körde ihop sig har otroligt nog hållit väldigt bra. Vi har en garderob och tre ganska stora byrålådor med barnkläder, och där ligger allt fint på sin plats! (kors i taket!)
    Badrumslådorna rensade jag också ut och de är spotless! Helt otroligt. Men sen är det inte mycket mer gjort tyvärr. 
    Visst är det sovrum som gäller fortfarande?
    Vi har ett par garderober och överskåp i sovrummet som jag knappt orkar tänka på..
    Ge mig kraft!

Yes, sovrum nu. Tänk inte "garderobER OCH överskåp", tänk "översta hyllan i den vänstra garderoben". Ta 15 minuter redan nu ikväll, bara med den översta hyllan i den vänstra garderoben. Om det är klart före 15 minuter har gått, lucky you! Somna med känslan "jag har gjort en hel hylla".

(om det inte är en hylla överst, så ta det som är högst upp)
  • Ms H
    81missan skrev 2015-02-26 21:47:36 följande:
    Jag längtar nästan lite efter att få ställa mig och diska en stund. Har varit borta hela veckan så det har inte blivit nåt gjort. Skulle verkligen vilja gå igenom garderoben men om jag plockar ut det jag inte använder så blir det såå tomt. Hur gör ni? Jag kanske ska stoppa in barnens kläder där istället;)
    Vad har du för nytta av att ta upp plats med grejer du inte använder? Är det inte bättre med en luftig garderob där du enkelt hittar det du vill använda? Gör som Tiiara, sälj det du inte använder. För pengarna du får in kan du köpa ett nytt favvoplagg
  • Ms H

Å vad skönt med en till som verkar tycka att det inte är kul att shoppa kläder ;) (eller misstolkade jag din sista mening nu?)

Du har inte nån kompis du kan deala med, nån som gillar köp&sälj? Dvs kompisen sköter säljandet av dina kläder, mot någon typ av ersättning (tjänst eller del av inkomsten).

• Ms H
    skrutto skrev 2015-02-27 10:11:00 följande:

Oj, vad du varit effektiv Sagolina, bra jobbat!

Själv har jag lämnat barnen på dagis för första gången den här veckan. Hoppas nu att de är friska på "riktigt" (jag tycker det är svårt att veta ibland, det är så mycket lättre att orka hålla full fart hemma än på förskolan).

Apropå shopping av kläder så är det inte min bästa gren heller, men jag har hittat en (dyr) lösning. Personlig shoppingservice. De plockar ihop saker de tror att man gillar, sen provar man i ett stort provrum med bra speglar och får tips om vad som passar ihop. Är nått i fel storlek springer shopparen och hämtar nytt. Bygger iof på att man bor nära ett större varuhus. Eller iof om man utnyttjar det var sjätte-sjunde år som jag kanske man kan åka en bit. smile2.gif

Berätta mer om shoppingen! Var hittar man detta? Hur vet de vad du vill ha? Vad kostar det?
  • Ms H

Efter en hel vecka utan fungerande köksvask kan jag nu ta tag i disken. Tokfyllde diskmaskinen och låter den göra det stora jobbet.

• Ms H
    Chianti skrev 2015-02-27 15:24:31 följande:
    Jag vet att Åhlens har och jag har läst flera som testat och varit grymt nöjda.
    Tack för tipset! Kollade deras hemsida, finns tydligen i Sthlm. Får fundera på att åka dit har dock i hela mitt liv köpt ett plagg på Åhléns (möjligen underkläder också), så... Har Å kläder som är snygga/bra?
  • Ms H
    skrutto skrev 2015-02-27 16:12:59 följande:
    Jag var på Åhlens i Stockholm. Igår. smile2.gif
    Det kostar 695:- men handlar man för över 7000:- så kostar det inget. Man kommer dit och svarar på lite frågor i ca en halvtimme och sen får man vänta ca en timme medan shopparen plockar ihop en ställning med kläder. Man behöver inte sitta på plats och vänta men jag satt och läste. Sen provar man mha shopparen. Vissa saker gillade jag, andra inte. Mot slutet gick hon och bytte lite storlekar och kom tillbaka med några nya förslag efter att hon sett vad jag ratat och gillat. Totalt skulle det ta 3 timmar, men det tog 3,5.
    Jag tror att det finns på NK och i gallerian i Stockholm också, men jag har bara provat Åhlens.
    Och nu sitter jag på jobbet i nya byxor och ny topp smile1.gif
    Hur många plagg fick hon ihop som du faktiskt gillade och som passade?

Själv är jag jättekinkig på kläder. Det måste tex vara tillräckligt varmt, vilket utesluter alla urringat, lössittande så att man inte kan ha tröja utanpå, kort osv. Utöver det finns det inte många mönstrade grejer jag kan tänka mig att bära och så säkert några "buts and ifs" till...
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!