Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Dags för dagens flylady challenge... Couch diving!

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

Ja, grattis tråden och Chianti! Och gått nytt år på er allesammans. Idag ska jag tvätta och byta sängkläder.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Ms H skrev 2015-01-01 17:45:48 följande:

Grattis på treårsdagen!

Här närmar sig flytt med stormsteg! Ni anar inte hur skoningslös jag är i mitt rensande. Saker slängs, skänks och säljs, som bara den. Har dessutom bestämt mig för att varje sak som packas upp efter flytten ska ha fått sig en egen plats innan nästa får packas upp. Har en känsla av att det kommer stå kartonger kvar ett bra tag Förhoppningsvis inser jag att ännu fler saker kan lämnas iväg efter ett tag :)

När man flyttar passar man på!

Jag kan ju säga att jag fortfarande har kartonger kvar sen jag kom hem från US. Det är 5 är sen..... =/

Dags att slänga? Kanske.... Snart. Sen.
  • Aniiee
    Ms H skrev 2015-01-01 18:22:54 följande:
    Kom igen nu, Aniiee, rensa!
    Jag SKA....... Vilket millenium som helst =P

Har massor av kartonger med film och böcker också. Jag behöver mer bokhyllor.....
  • Aniiee
    Ms H skrev 2015-01-01 18:48:08 följande:
    Är du osäker på om det är grejer i lådorna du verkligen vill spara?
    Ja. Minst en av kartongerna är gamla fotografier från när min mormor var liten för nästan hundra är sedan och framåt hela vägen till jag var tonåring. ALLT det ska naturligtvis inte sparas, men det är ju synd att slänga allt, särskilt som jag inte har några fotografier framme, allt är i kartonger. I andra kartonger är det annat sånt, minnen liksom. Kartonger som packats efter mina föräldrar och min mormor gick bort och två hus rensades ut. I en kartong är det bebissaker till barnet jag inte fick behålla (dog i magen v23). Visst, jag har knappast någon glädje av det, men jag har liksom aldrig riktigt orkat ta itu med det.

Jag ska, jag ska.... 
  • Aniiee
    Ms H skrev 2015-01-01 19:10:50 följande:
    Oh! Det var verkligen inga enkla lådor =/ själv sitter jag just och sortera ut vilka dukar jag ska spara och vilka jag faktiskt kan göra mig av med. Dukar gjorda och ägda av släktingar blandat med "skräp" och dukar som exet nog lämnat efter sig. Och jag har typ noll koll på vad som är vad. Men det är ju inte på långa vägar så bökigt som din sortering = /
    Ska vi byta? =P
  • Aniiee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-01-08 09:36:49 följande:

Hur tvättar jag fönster enklast?? Era bästa tips önskas.. Lyckas alltid få ränder och märken..

Ättika i vattnet och tidningspapper.
  • Aniiee
    Ms H skrev 2015-01-10 00:14:16 följande:

I julhelgen fick jag en nyckel. Den la jag på ett bra ställe där jag inte skulle tappa bort den. Kan nu tala om för mig var det bra stället är?

Visst är det typiskt? Jag går sånt jämt.....
  • Aniiee

Hur gör man när man vill tvätta fönstrena men inte når upp till de?

• Aniiee
    Hilmas skrev 2015-02-01 21:23:04 följande:

Trevligt att så många är med på zonerna. Säg till om jag är ute och yrar, men är det inte Zoon 1 hela nästa vecka?

www.flylady.net/d/zones/zone-1/

Och här e mission om någon behöver en extra kick:

www.flylady.net/c/sp.php

Gillar att månadens vana är decluttering, det behövs här hos oss:

www.flylady.net/d/habits-of-the-month/february/

Kommer zone 5 att trilla bort pga februari endast har 4 veckor?

Under helgen har jag tvättat, tvättat och tvättat. Och plockat, plockat och plockat efter övriga familjemedlemmar. Har hotat med att plocka fram en sopsäck o slänga i allt som trillar ur händerna i kök, vardagsrum och hall. Hann också gå igenom 5 åringens nästan alla kläder. 20 plagg åkte ut denna helg. Ska fortsätta med det.

Hallen har jag inte börjat med. Denna helg har vi varit så mycket ute o lekt i plaskvåta snön så det behövs en omgång i hallen. I början av januari hade jag turen att grundligt gå igenom garderoberna, så de borde vara ok. Kunde öga igenom dessa för att se om de fungerar som jag önskar. En av garderoberna omvandlades till ett hobbyskåp, där allt vi behöver är färdigt packade och vi kan bara grabba tag grejorna och rusa iväg.

Zon 5 kommer säker bli en dubbel med antingen 1 eller 4, som vanligt i februari, med bara 3 dagar i ena och 2 dagar i andra eller 2 dagar i en, 2 dagar i en och 1 dag i båda. Det brukar lösa sig. 

Pga att min sjukdom givit mig en extra törn nyligen har jag för månaden utveklat ett 15-poängssystem, istället för Flyladys 15 minuter decluttering, för det orkar jag absolut inte nu. Men lite är bättre än inget, eller hur?
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!