Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Dags för dagens flylady challenge... Couch diving!
Dags för dagens flylady challenge... Couch diving!
Ja, grattis tråden och Chianti! Och gått nytt år på er allesammans. Idag ska jag tvätta och byta sängkläder.
Grattis på treårsdagen!
Här närmar sig flytt med stormsteg! Ni anar inte hur skoningslös jag är i mitt rensande. Saker slängs, skänks och säljs, som bara den. Har dessutom bestämt mig för att varje sak som packas upp efter flytten ska ha fått sig en egen plats innan nästa får packas upp. Har en känsla av att det kommer stå kartonger kvar ett bra tag Förhoppningsvis inser jag att ännu fler saker kan lämnas iväg efter ett tag :)
Hur tvättar jag fönster enklast?? Era bästa tips önskas.. Lyckas alltid få ränder och märken..
I julhelgen fick jag en nyckel. Den la jag på ett bra ställe där jag inte skulle tappa bort den. Kan nu tala om för mig var det bra stället är?
Hur gör man när man vill tvätta fönstrena men inte når upp till de?
Trevligt att så många är med på zonerna. Säg till om jag är ute och yrar, men är det inte Zoon 1 hela nästa vecka?
www.flylady.net/d/zones/zone-1/
Och här e mission om någon behöver en extra kick:
www.flylady.net/c/sp.php
Gillar att månadens vana är decluttering, det behövs här hos oss:
www.flylady.net/d/habits-of-the-month/february/
Kommer zone 5 att trilla bort pga februari endast har 4 veckor?
Under helgen har jag tvättat, tvättat och tvättat. Och plockat, plockat och plockat efter övriga familjemedlemmar. Har hotat med att plocka fram en sopsäck o slänga i allt som trillar ur händerna i kök, vardagsrum och hall. Hann också gå igenom 5 åringens nästan alla kläder. 20 plagg åkte ut denna helg. Ska fortsätta med det.
Hallen har jag inte börjat med. Denna helg har vi varit så mycket ute o lekt i plaskvåta snön så det behövs en omgång i hallen. I början av januari hade jag turen att grundligt gå igenom garderoberna, så de borde vara ok. Kunde öga igenom dessa för att se om de fungerar som jag önskar. En av garderoberna omvandlades till ett hobbyskåp, där allt vi behöver är färdigt packade och vi kan bara grabba tag grejorna och rusa iväg.