Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Idag har jag dammsugit min dator (passade på när jag bytte grafikkort). Det är en sån där grej man glömmer att man borde göra minst en gång i halvåret. 

Så alla som har en stationär uppmuntrar jag till att sätta det på "att-göra"-listan en gång mellan nu och jul. Datorerna blir ofta även lite bättre och framför allt svalare/håller längre om man dammsuger/blåser ur de då och då.

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Ms H skrev 2014-11-10 19:07:37 följande:

Någon som vet hur man snyggar till en skada i lacken på ett trägolv?

Flyttstäd skrev 2014-11-10 20:40:19 följande:

Ms H:
    chicandfair.wordpress.com/2014/08/24/det-magiska-valnotstricket-och-andra-kemikaliefria-husmorsknep/
    Ta en skalad valnöt och gnugga. Har inte provat själv, dock.

Tänkte tipsa om samma sak. Så gjorde min mormor på vårat parkettgolv när jag var liten.
    Flyttstäd skrev 2014-11-10 20:40:19 följande:

Ms H:
    chicandfair.wordpress.com/2014/08/24/det-magiska-valnotstricket-och-andra-kemikaliefria-husmorsknep/
    Ta en skalad valnöt och gnugga. Har inte provat själv, dock.

Jag är ny här, mycket imponerad av trådens längd och den ofantligt goda stämning, som råder bland er, har läst alla inlägg, det tog sin lilla tid Obestämd
    Ni som varit med ett tag, kanske snart 3 år, ni har lyckats komma en bra bit på väg med kodknäckandet om inte annat har ni säkert fått en massa goda råd/gett goda råd.
    Ni har gett mig oerhört mycket inspiration i mitt decluttlande inför kommande flytt någon gång nästa år

Välkommen in Solig

• Aniiee

Varför är det så svårt att göra sig av med gamla böcker? Jag har massor med gamla böcker som jag ärvt av min mormor, bland annat ett gäng den tidens variant av harlequin-romaner, en handfull uppslags- och ordböcker, några biografier (fast de är jättefina, så de vill jag nog ha kvar ändå), ett urgammalt och superslitet korsordslexikon som är tejpat flera gånger om, en handfull barnböcker och en fin gammal kokbok, alltihop från 40-talet och äldre.

Jag KAN verkligen inte göra mig av med det Skrikandes

• Aniiee

I natt/dag har jag gjort något jag verkligen behövde: Skrivit in alla städrutiner jag borde ha (+ lite som inte är städ) i Wunderlist. Det tog hela surfplattans batterier två gånger om, men det var det tusan värt. Så nu kommer surfplattan påminna mig om vad som ska städas.

Sagolina skrev 2014-11-18 08:17:57 följande:

Var tänker ni hitta dagens 15? Behöver idéer var jag ska börja leta...

Jag ska ta vardagsrummet. Men om du inte vet var du ska leta så kanske förråd/källare/vind/kryddskåp vara något? Det ska ju också göras, endera dagen.
  • Aniiee

Idag ska jag ge mig på vardagsrumsborden (om ni såg mitt inlägg i "vad har du på vardagsrumsbordet" så förstår ni säkert varför....)

• Aniiee

Idag ska jag ta itu med den gigantiska högen Allers jag har liggande. Dra ur korsorden och skriva av recepten som inte går att klippa. Recepten som går att klippa har jag tagit för länge sen. Procrastination Queen....

• Aniiee
    ITpappan skrev 2014-11-29 12:19:31 följande:

Koden är RUT

Ja, tänk vad trevligt det skulle vara om man kunde göra skatteavdrag på att ta hand om sitt egna hem =)
  • Aniiee

Veckans projekt blir att ta itu med recepthögarna. Skjutit upp det alltför länge nu. Minst ett recept om dagen ska sorteras in.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Ms H skrev 2014-12-28 10:58:28 följande:

Jag saknar alla glada, trevliga inlägg som brukar strömma in i den här tråden!

Alla firar jul!

Men jag kan ju göra dig lite glad med det som gör mig lite glad idag: Jag har gjort en bra, hanterbar "att-göra"-lista extra allt.Med personliga rutiner, städgrejer, och även roliga grejer, "belöningar".

Jag lyckades göra en själv, som inte är totalt oöverstiglig (mitt vanliga problem, jag måste göra allt, och jag måste göra de NU! Helst igår!). Jag är lite lagom nöjd och stolt nu, har gjort minst en sak på varje list-del (ok, håller på med en...), näst upp efter jag har sorterat in böcker på goodreads är att skriva upp veckans utmaningar från Flylady, sen ska jag göra matlista för nästa vecka.

Jag är extremt svajjig när det gäller rutiner och att-göra.listor, men den här ska hålla minst en månad. 

Gott nytt år på dig, och alla andra i tråden Solig
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Sagolina skrev 2014-12-28 12:05:04 följande:

Kan säga att här är K-A-O-S för tillfället... Men av det bra slaget, för det beror på att vi håller på att bygga och organisera om vår förvaring en del. (Och så ligger det en massa nya leksaker över golvet, för att underhålla sonen medan vi fixar)

Just nu har jag gett mig ledigt på soffan i en halvtimme tillsammans med en ask choklad, men sen ska jag börja plocka sakerna tillbaka på plats. Blir så skönt när detta är klart! Och fint kommer det att bli:)

Låter som en vettig grej att göra - både bygga om och vila på soffan med en ask choklad.

Nu ska jag... Tror jag ska ta en squat-challenge. Eller diska lite...
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!