Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Nu ska jag åka in till stan och köpa ett avgassystem och göra filter-/vätskeservice på den ena bilen.
Nu ska jag åka in till stan och köpa ett avgassystem och göra filter-/vätskeservice på den ena bilen.
Åå, ser era inlägg om Dymo och inser att jag nog måste köpa en. Vi har ju en inneboende och det kan vara svårt att skilja på våra matvaror i kylen och sånt. Dessutom torde det bli mycket lättare för resten av familjen att ställa tillbaka grejer. Så gör jag ju på jobbet - organiserar och märker upp, och det funkar ju!
Kan konstatera att tidsåtgången för att ta reda på disken och torka av spis/bänkar alltsom oftast korrelerar med den för bryggandet av 5 koppar kaffe.
Nu håller jag på och bygger det där skåpet som ska dölja modemet, routern och alla deras kablar. Mina händer är illröda och värker efter omgången med slipmaskinen. Men jag tror iaf att det blir bra. Ska sätta ihop delarna nu och sen blir det målning innan jag ska hämta barnen. Försökte ta före-bilder, men hade för dåligt batteri i mobilen. Få se om den laddat nog under min lunchpaus, annars får ni nöja er med efter-bilder.
Här är framsidan på skåpet (och mina tår):
I dag har jag:
* Plockat i ordning i groventrén och satt upp sex krokar till barnens ytterkläder och skolväskor. Deras förra hängare ramlade ned för ett halvår sedan...
* Fixat disken.
* Byggt det lilla skåpet OCH plockat undan alla verktyg efter mig!
* Fixat mat, vatten och ren bädd åt hästarna.
Kvar att göra:
* Middagsmat.
* Byta den bakersta ljuddämparen på Seaten om jag ska kunna ta mig till jobbet imorgon...
Tur man får komma till jobbet och vila upp sig imorgon...
Så, då var bränslefiltret, som jag inte lyckades få bort igår när jag bytte olja och oljefilter, bytt, liksom bakre ljuddämparen. Våld, lite mer våld, och så nåt bra glidmedel, det är melodin!
Maken och jag gjorde middag tillsammans för en gångs skull, det var jättetrevligt! Köpte fläskkotlett i bit billigt pga kort utgångsdatum igår, vi skivade och stekte den, gjorde "bakpotatis" i mikron (det var vanliga stora King Edward) och hade chilibea och fetaostsallad till. Skitenkelt, tog inte mer än 10 minuter att laga från scratch!
Sen åkte jag till kompisens garage och när jag kom hem var det undanplockat i köket och barnen var badade. Nu sitter jag här och väntar på att vi ska kunna titta på The Walking Dead. Den där tvätten som jag sa att jag skulle fixa har jag dock inte hunnit med, men jag vägrar känna mig dålig för det. Den ligger väl kvar tills efter jobbet i helgen, kan jag tänka mig.
Skåpet har inte torkat, så jag kan tyvärr inte sätta upp det och visa slutresultatet, ni får vänta tills nästa gång jag är ledig för det.
Vaknade före klockan och har nu röjt undan i köket och satt på en diskmaskin. Snart bär det av mot en jobbdag som innehåller lite för mycket fysiskt tunga grejer för min smak. Egentligen borde jag göra vid den rena tvätten litegranna, men först ska jag dricka kaffe och kanske platta håret. Det får bli min skogrej!