Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har nu två dagar på mig att försöka etablera smårutinerna. Problemet är att barn ska hämtas och lämnas hela tiden, det är strålande sol ute och jag skulle vilja ta en ridtur, bilarna måste ses över och jag har fruktansvärt ont i halsen och känner mig allmänt nedstämd. Jag får liksom inte ihop livet ordentligt, jag fastnar på alla de här missklaffarna.

• Pallas

Diskmaskin urplockad
    Diskmaskin iplockad
    Förpackningsåtervinningen packad, ivägkörd och slängd
    En tvätt är snart klar 

• Pallas

Tvätt #2 på gång, den första hängd.
    Ren tvätt sorterad och vikt.

Snart: skjutsning av barn, sen hästpyssel. 

• Pallas
    Ms H skrev 2013-01-23 14:44:18 följande:
    Pallas vad menar du med"två dagar på dig"? Tänk på babysteps, det tar tid att nöta in vanorna och om man tar allt på en gång brukar det inte alltid bli så bra efter ett tag.

Som vanligt får du massor gjort när du sätter igång!
    Jag känner ett tvång att göra det när jag är ledig. Jag orkar INGENTING när jag jobbar.
  • Pallas
    Ms H skrev 2013-01-23 18:52:54 följande:

Fast du är ju ledig fler gånger, inte kan du få alla vanor att sätta sig på en gång.
    Ah, nä det är sant. Överdrev nog lite för att min hjärna går i 180 knyck och inte passar ihop med kroppen, som gör nån enstaka fjösig km/h.

Har iaf lyckats ta isär lite på min trasiga bil och konstaterat att ventilkåpspackningen är blåst. Kanske pga ispropp i vevhusventialtionen. Nu håller vi på och flyttar på en kubikmeter ved för att kunna baxa in bilen i garaget, så jag slipper förfrysa när jag ska demontera och laga aset.
  • Pallas
    Ms H skrev 2013-01-23 20:09:44 följande:

Det var det där med att det ena leder till det andra som leder till... hamnar veden på rätt ställe nu? Fattar inte att du hinner och orkar göra så mycket som du gör!
    Hälften av veden står nu i vardagsrummet och andra hälften ligger i lådan för avsett ändamål i garaget. Det var yngste sonen och vår inneboende som fixade det, det enda jag gjorde vara att stapla den snyggt i vardagsrummet.
  • Pallas

De två yngsta, som bor hemma, blir 8 och 9 i år. Nu sitter de och tar ut Duck Tales-vinjetten på piano, så jag vill inte störa dem med värdsliga sysslor för tillfället.

I morgon ska jag röja lite i garaget så jag kan få in bilen där. Då ska jag passa på att rensa lite och packa/sortera allt som ska till tippen. Då får jag bruk av de kartonger jag tagit hem från jobbet.

• Pallas
    Salt Groda skrev 2013-01-23 21:37:40 följande:
    Pallas, minns jag rätt att det var dina grabbar som hällde ut kanel på hela golvet och vad det nu var för andra roligheter du postade bilder på för x antal år sen?
    Ja HERREGUD, det är dom!

De hällde också så fiffigt ut den påslösa dammsugarbehållaren över den rena tvätten:

Fy fan, att jag inte dog av de där åren... 
  • Pallas

Jaha, då var tandläkarbesök med 8-åringen avklarat. Fryser och har ont i halsen. Drog igång en brasa, tar lite kaffe och funderar på vad jag ska ta tag i nu... Prio 1 är iaf att beställa en ny ventilkåpspackning till bilen.

• Pallas

Den här limfällan för gnagare minns jag med fasa... Barnen demonterade en vägglist, klämde in armen i ett skåp och drog ut denna superklibbiga fälla och monterade den på soffan.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!