Hilmas skrev 2014-01-27 00:02:03 följande:
Drömde om att organisera dem fint och lätt i lådor, men kom inte så långt. Det är just detta som är min svagaste punkt, att slutföra saker. Suck! Hur har ni organiserat era mediciner?
Nya tag imorgon!
Välkommen, Hilmas!
Jag är 40 och har i alla år haft stora, stora problem med just det du beskriver - att avsluta mina projekt. Om det är någon tröst, så kan jag berätta att Fly Ladys verktyg, denna tråd och en Facebook-grupp verkligen, verkligen har gjort stor skillnad för mig på det området!
En delorsak är att jag rensat en massa, så jag inte har så mkt saker. En annan är att jag under två års tid jobbat med att hitta hem åt de saker jag har kvar. En tredje att jag satsat på organisering i "sakernas hem", det gör det lätt för mig att lägga tillbaka allt på sina platser när jag är klar med ett projekt. Den avgjort största skillnaden är min mentala inställning - DING (Do It Now, Girl) är nu mer en naturlig del av min vardag istället för en energitjuv jag skjuter framför mig.
Jag skulle ljuga om jag sade att allt är perfekt här hemma, för det är det inte. Däremot känner jag stor skillnad i stressnivå. Jag städar och plockar MYCKET mer än förut, men det känns inte så jobbigt, om du hajar skillnaden?