Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
ja, det blir det. Troligen om 2 v. Det trista är att jag jobbar så otroligt hårt i december uppehåll detta. Jag är helt slut.
Gnnnh. Gomorron! Har tagit sovmorgon, dvs jag vaknade med ett ryck kl 7.30 och trodde att jag försovit mig. Suck.
Första lediga dagen av fyra och jag är ett utskitet äppemos. Nu: kaffe och sen förmodligen åka och måla lite. Maken tog en semesterdag i torsdags och klämde in 13 timmars målning! Vi börjar se början på slutet på målningen! Jag ska grunda lite lister i dag, samt försöka börja slipa räckena som ska betsas.
Inget julpynt så långt ögat når, ingen julstämning, flytten känns inte närmare. Det handlar bara om att överleva dagen, känns det som. Hoppas vi lyckas måla klart de kommande fyra dagarna, så vi kan koncentrera oss på flytten sen.
Bra jobbat, Tiiara!
Det är flera som frågat om min man tar ansvar och jag kan, till allas vår förvåning och glädje, meddela att han är som förbytt - tar initiativ till både arbetsuppgifter, inredningsdetaljer och adminstrativa sysslor. Han har målat mer på nya huset än jag gjort!
Det är bara att det är så otroligt mycket jobb kvar innan vi kan flytta in, samtidigt som vi kör sinnessjuk julrusch på jobbet. Ingen bra kombo för mig. Just i dag känner jag mig utvilad (har sovit 11 timmar) och är på gång till huset för att förbereda betsning av vardagsrumsgolv. Ska kolla om min stallkamrat vill hjälpa mig med lite listmålning medan jag lackar trappan.
Sista lediga dagen innan flytt!
Grabbarna har fått tapet på den "enda" väggen i sitt blivande rum.
Trappan är färdigmålad, betsad och lackad
Vardagsrumsgolvet är betsat och lackat
Ska strax åka och måla det som återstår av tak och lister. Ska nog försöka packa upp lite kartonger där borta också, så jag kan ta med dem tillbaka och packa i igen. Tror jag ska flytta dit våra enkelsängar idag, de som ska stå på loftet, för de används inte. Växthuset och studsmattan tänkte jag också ta med, samt alla mina bildelar.
Uj, uj, hur ska vi hinna?