Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Va, äre köksvecka? Vilken tur då att jag nu har organiserat om två skåp som jag stört mig på i 3½ år! Kryddskåpet fick sig en extra hylla, så att man faktiskt kan SE alla kryddburkarna och bunk-och-mätmojängskåpet fick en hylla höjd ett snäpp, så att allt får plats.

• Pallas

Ska strax dra till jobbet. Jag skulle vilja ha tips på vad jag ska göra i köket ikväll när jag kommer hem! 

• Pallas

Aaaa jag går under! Måste tusan byta jobb! När jag hinner försöka greja med alla dessa rutiner, så orkar jag inte, för jag är helt slut. När jag har energi är jag på jobbet. Hemma kommer jag precis ingenstans...

Vad är vi i för rum nu? Kvar i köket? Isf ska jag nog ta och fundera lite över vad som används och med vilken frekvens och sen försöka strukturera skåpen efter det. Det är framförallt tre skåp som är katastrof: de två ovanför kyl/frys och skåpet med plastburkar. 

• Pallas

Nu har jag skickat maken och farfar med plaståtervinningen som blev när jag rensade plastburksskåpet. De skulle ändå iväg och handla middagsmat.

Jag satte in två extra hyllor i skåpet, så alla ugnsformar, som innan har stått intryckta i lite olika skåp härsan och tvärsan, också fick plats där.

Kryddskåpet och mätgrejs-/vispbunkskåpet gjorde jag i ordnong tidigare i veckan. Känns skönt!

• Pallas

Det här med att apa efter er här i tråden verkar funka för mig, så nu litar jag på att ni följer erskaoner! ?

Ska storstäda köket idag som avslutning på köksveckan. Ugnen bör få sig en rejäl omgång! Kylskåpet ska också plockas ur.

• Pallas
    Luktärten skrev 2013-04-14 13:33:36 följande:
    Oj, nu behöver jag nog en översättning erskaoner

hahaha era zoner, skulle det stå.
  • Pallas

Bra jobbat allihopa! I DBT (dialektisk beteendeterapi) pratar man mycket om att "gå emot känslan" när det kommer till att bryta och skapa nya mönster. Jag känner tydligt att det är där jag är nu. Bara jag tar det där lilla, lilla så mår jag mycket bättre och får ofta energi att ta itu med saker jag stört mig på länge.

Men kan någon förklara det här med zonerna som om jag vore tre år? Jag har inte ens snuddat vid tanken förrän igår, eftersom jag tyckt att jag fortfarande får kämpa såpass hårt med sinkshining, jackan på sin plats och så. Men nu när jag hakat på er lite så känns det mycket lättare.

Dagens skörd då:
    * putsat köksfönstren på insidan och torkat av fönsterbrädorna (fan vad det såg ut där!)
    * skurat ugnen
    * hämtat hö så det räcker säsongen ut
    * ridit 

Fick inte bytt till sommardäck, men å andra sidan har vi gott om is kvar på uppfatsvägen. Tänkte göra det på ons/tors när jag är ledig. 

• Pallas

Kvarstår:

* ta upp ugnsgallren ur badkaret så att barnen kan bada och tvätta håret
    * duscha
    * shine the sink
    * tänkte ta S&S i badrummet medan barnen badar 

• Pallas

Åh, är det badrum nästa vecka? Då ligger jag jättebra till också! Då ska jag passa på att inkludera de två garderoberna i hallen utanför. En av dem är mitt---- TADAAAA: LINNESKÅP!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!