Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Barnen tvagade och ugnsgallren blänker. Själv stinker jag som en gödselstack, men jag tänkte ta en omgång candy crush och sen göra i ordning köket. I princip bara att stoppa in disk i maskinen och byta kompostpåsen. Bör gå ganska så fort.

• Pallas

Hej tjejer!

Trögstart i dag. Förkylning på G och ryggen och huvudet värker. Plockade iaf ur diskmaskinen och torkade köksbänkar och kakel medan jag väntade på kaffet.

"Gå emot känslan", var det ja... Hej och hå.

Ska ta barnen till hjälp att storstäda badrummen och fixa linneskåpet denna vecka. Problemet är att det är så otroligt många andra grejer som också står på måstelistan. Vi har slut på pengar, så jag måste åka in till banken och byta in en 500-lapp som blivit missfärgad. För att göra det borde jag byta till sommarhjul på bilen, så jag inte är olaglig med dubbdäck. För att kunna göra det måste jag genomföra ett stretchningsprogram på 20 minuter.

Försöker göra en priolista och bryta ned göromålen i små delar, så jag inte sla bli överväldigad. Tror jag börjar med en tvätt, för jag har inkluderat tvättstugan i veckans zon. 

• Pallas
    81missan skrev 2013-04-17 20:18:32 följande:
    Hur har dagen gått Pallas, hoppas det inte blev övermäktigt?
    Har tvättat tre maskiner, bytt hjul på en av bilarna, förberett för att åka till banken i morgon och byta ut några missfärgade sedlar, mockat och fixat åt hästarna, kört en diskmaskin, sorterat ut alla udda/trasiga/för små vantar och fula mössor i hallen och slängt dem samt samlat ihop tomma schampooflaskor i badrummet och hivat dem i återvinningen..

Ska ta lite på ett av badrummen innan jag lägger mig, men det komemr inte bli några storverk. Det är dock inte så längesedan jag körde en rejäl avkalkning och rengöring där, så det är inte så farligt grisigt eller stökigt. Har dock inte fått till S&S riktigt... Funderar på att anamma tandtråd/munsköltaktiken som någon här i tråden, minns inte vem, hade, den tror jag skulle kunna funka.
  • Pallas

Gå emot känslan, gå emot känslan, var det ja... Jösses vad trög jag är idag. Skulle ha bytt hjul på den andra bilen idag, men det vet jag inte om jag kommer orka.

Har röjt lite planlöst i köket men inte städat något badrum och definitivt inget linneskåp. Nu får ni sparka mig i arslet!

• Pallas
    Ms H skrev 2013-04-18 20:36:30 följande:

Du har så himla höga mål Pallas. Visst, det kanske behövs, men att du orkar även imorgon och dagen efter det och dagen efterbehövs också. Går det inte att rensa lite i att-göra-listan?
    Jao, det stämmer att jag har höga mål. Delvis för att jag aldrig kommer ikapp, delvis för att jag är sådan som person, delvis för att jag släpar runt på huvudansvaret för en stor gård själv och delvis för att det aldrig tar slut på saker att göra. Ett av problemen är också att jag inte orkar något de dagar jag jobbar. Har ett fysiskt och för det mesta stressigt jobb och långa pass (ofta 11-12 timmar). Då måste jag passa på att städa när jag är ledig, känns det som. 

Bytte iaf hjul på den sista bilen igår, fick assistans med ficklampa av maken, så nu vet han hur det funkar om han skulle behöva efterdra bultarna (det är stöldsäkra hjulbultar med specialhylsa och en helt mongo BMW-domkraft). Han och barnen fick i uppdrag att tvätta vinterhjulsuppsättningarna i helgen, nu återstår att se om det efterlevs...

Nån storstädning av badrum orkade jag inte med, men jag slängde lite mer tomma flaskor. Badrumsskåpet har hållit sig organiserat sedan jag var där för ett drygt halvår sedan, så det är bara städning.

• Pallas

Missan: jag är tack och lov inte bonde, men vi hyr en hästgård där tomt och ekonomibyggnader kräver sitt underhåll. På det har jag ett chefsjobb (skift) med heltidsomfattning, plus pendling. Det går fanken inte ihop sig... :'-(

Miss H: vad gullig du är! ?

• Pallas
    Ms H skrev 2013-04-19 16:02:56 följande:
    Hmm.... det där frågetecknet, hur ska jag tolka det?

Nej, det går fanken inte ihop! Finns det nått du kan göra för att undvika att grejer behöver göras? Går det att få familjen att ta över nått av allt du gör? Finns det möjlighet att leja bort nån syssla? 

Får fundera på om jag skulle kunna bidra med nått. Kanske kommer över framåt sommaren      

Haha det smög sig in utan lov, du kan tänka bort det.

Min tanke med att hoppa på flylady-tåget är ju just detta med att lägga grunden för att inte behöva skotta snö i snöstorm hela tiden i förlängningen. Det är rensandet och organiserandet av en plats för var sak som ska rädda mig! Det är iaf min fantasi... sen om det tar 10 år att komma dit må väl vara hänt.
  • Pallas
    Ms H skrev 2013-04-20 17:16:11 följande:
    Ligger här i min soffa, med solen instrålandes genom fönstret och tittar på allt damm som yr så fort man rör sig en millimeter...

kram!
  • Pallas

Jag kör en extended badrumsperiod idag, för jag halkade efter i mina planer på grund av besök och att jag prioriterade ridning.

Ska gå och ta kort på mitt linneskåp och lägga in här och sen ställa klockan på en halvtimme. Efter det ska jag hämta barnen. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!