Ms H skrev 2013-04-18 20:36:30 följande:
Du har så himla höga mål Pallas. Visst, det kanske behövs, men att du orkar även imorgon och dagen efter det och dagen efterbehövs också. Går det inte att rensa lite i att-göra-listan?
Jao, det stämmer att jag har höga mål. Delvis för att jag aldrig kommer ikapp, delvis för att jag är sådan som person, delvis för att jag släpar runt på huvudansvaret för en stor gård själv och delvis för att det aldrig tar slut på saker att göra. Ett av problemen är också att jag inte orkar något de dagar jag jobbar. Har ett fysiskt och för det mesta stressigt jobb och långa pass (ofta 11-12 timmar). Då måste jag passa på att städa när jag är ledig, känns det som.
Bytte iaf hjul på den sista bilen igår, fick assistans med ficklampa av maken, så nu vet han hur det funkar om han skulle behöva efterdra bultarna (det är stöldsäkra hjulbultar med specialhylsa och en helt mongo BMW-domkraft). Han och barnen fick i uppdrag att tvätta vinterhjulsuppsättningarna i helgen, nu återstår att se om det efterlevs...
Nån storstädning av badrum orkade jag inte med, men jag slängde lite mer tomma flaskor. Badrumsskåpet har hållit sig organiserat sedan jag var där för ett drygt halvår sedan, så det är bara städning.