Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Chianti skrev 2013-08-22 21:29:51 följande:
    Släng dem inte! Ge dem till myrornas istället så kan de tjäna en slant på dem, eller skänka dem till behövande. Jag har i princip helt slutat slänga saker, allt som går att använda ger jag bort, oftast till välgörenhet, ibland sätter jag ut dem på facebook i nån av bortskänkesgrupperna där.

Jag passar på att slå ett slag (igen tror jag) för de grupper där behövande samlats för att hjälpa varandra och få hjälp av andra.
  • Ms H

Sholof: de är inte sorterade geografiskt, iaf inte de jag känner till. Skriv att det är avhämtning som gäller.
    Inte länk, men namn på några grupper: vi som behöver hjälp att klara vardagen, för Sverige behövande, hjälpgrupp gör bättre behövande.

• Ms H
    Linn77 skrev 2013-08-24 15:17:44 följande:
    Ms H: Attans! Så jobbigt med ohyra. Hade det för många år sedan och fick kasta massor av mat så det blev startpunkten för att skaffa Tupperwareburkar till matvarorna.  

Så där ja, då var Anticimex bokade, kommer på onsdag. Inte bara skafferiet skulle vara tömt, utan även skåpen intill. Blir en rolig start på veckan det här!
  • Ms H

Har du provat att ringa Electrolux service och fråga om det finns nått knep?

• Ms H
    sholof skrev 2013-08-27 14:49:46 följande:

Så härligt att komma ut till ett städat kök, och kylen skiner efter sambons putsning. Sovit som en kratta idag, så får bli en promenad i det fina vädret för att släppa på spänningen i kroppen. Sen tänkte ja ta tag idammvipan o damma av allt som behövs i vardagsrummet. :)

?Världens bästa Max 28/3-07??Världens underbaraste Felix 11/12-08?
    Haha, rena motsatsen till mitt kök då! Mitt köksbord agerar just nu skafferi, med alla grejer i var sin plastpåse. Golvet och den mesta av bänkytan är fyllda med innehållet från fyra skåp och två lådor. Förhoppningsvis är alla baggarna borta och imorgon ska det sprutas så att eventuella kvarvarande plus äggen dör. Hoppas att grejerna får plockas tillbaka till helgen, för då är det tänkt att jag ska få gäster.
  • Ms H
    sholof skrev 2013-08-27 19:25:18 följande:

Hoppas att alla småkryp dör.
    Men då har du ju iaf fått  skafferiet rengjort ;)

?Världens bästa Max 28/3-07??Världens underbaraste Felix 11/12-08?
    Ja, och inte bara rent, utan även tomt. Har ju typ fått slänga alla torrvaror :(
  • Ms H
    Ms H skrev 2013-08-27 21:00:58 följande:
    Ja, och inte bara rent, utan även tomt. Har ju typ fått slänga alla torrvaror :(
    Blä! Ingen ersättning för sånt i hemförsäkringen. Dessutom skulle jag helst hålla mig hemifrån i 24h pga saneringen. Just nu går det ju bra eftersom solen strålar så attdet går utmärkt att sitta ute. Sen ska jag iväg på bl.a. jobb, men sen då?
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!