Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag har sagt det förut, men det tåls att upprepa. Stämningen i den här tråden är så himla härlig! Det peppas, klagas och "skryts", alltid med god stämning! Ni är underbara tjejer!

• Ms H
    81missan skrev 2013-08-12 21:40:21 följande:
    Sholof: Dom har massor av förvaring i köket, inget framme. Kör minst en diskmaskin om dagen (även kastruller). Vardagsrummet är deras "matrum" så där står bara en soffa + matbord och ett vitrinskåp.
    Jag misstänker att bra förvaring är a och o vilket gjorde mig deprimerad för det vi har inte alls genomtänkt, bara div möbler som hängt med - gratis är bäst:(

Nån som har förslag på hur jag kan göra förändringar lite i taget? Var ska jag börja?

Börja med att fundera ut vilken förvaring där hemma som fungerar sämst för er. Vad är problemet med den? Hur skulle det bli optimalt och vad är rimligt?
  • Ms H

Missan, har ni kollat begagnatmarknaden? Finns bland annat en webbsida där det endast säljs beg IKEA-möbler.

• Ms H
    hon mot strömmen skrev 2013-08-15 21:08:50 följande:

För att de tar inte emot kläder mellan varven, en del var 10-15år gamla. Sist fick det 7 söckar av mig. Då var det stopp ett tag igen.

Får man fråga var i landet du bor? Är det barn- eller vuxenkläder?
  • Ms H
    hon mot strömmen skrev 2013-08-15 21:54:54 följande:

Lång norrut, det är barnkläder.

Synd. Hade det varit i Sthlm hade jag nog haft en kontakt som gärna tar emot. Kanske en i Sundsvall också, men det är ju inte så långt norrut.
  • Ms H

Linn kommer tillbaka när hon kan, jag har pratat med henne för ett tag sen.

• Ms H
    sholof skrev 2013-08-22 16:45:07 följande:
    Ja välkommen tillbaks Linn, du har varit saknad! 

Jag har precis gjort en snabb veckostädning, tog väl ½ timme och nu ser här rent o fint ut igen i en dag eller två.

Har dessutom lagat en kjol, beställt klipptid, kommit fram till att jag ska slänga kläderna som jag i helgen la i kanske högen.... Har också sorterat bort en hög av killarnas kläder. Nu ska bara kläderna i säckar så att jag kan köra iväg dom imorgon...så jag inte ångrar mig :)    

Klippningen var det ja... jag skulle ju gå tillbaka till frisören och be henne klippa klart den där biten hon missade. Undrar om jag kan komma ihåg att göra det imorgon kanske!

Vilken härlig fart du verkar ha sholof! 
  • Ms H
    sholof skrev 2013-08-22 17:02:59 följande:
    Ja i vanliga fall så brukar jag beställa klipptid i sista minut, samma dag som jag verkligen ger upp :)
    Så nu beställde jag tills nästa vecka i lagom tid innan jag tröttnar helt. 

Det känns som att jag har kommit igång igen efter sommaren, ta tag i det som har legat på att göra listan ett tag. .
    Sen har vi haft en underbar sommar och livet i övrigt börjar ordna upp sig med mina barn o hans barn o vår familj. Så allt känns så mycket mer positivt och då känns det som att man vill ta tag i allt som stör oss :)      

Låter underbart att livet går åt rätt håll!
  • Ms H
    Linn77 skrev 2013-08-22 20:41:52 följande:
    Tack sholof!
    Härligt att höra att livet ler mot er!
    Man får så mycket mer energi och ork då.

Ms H: Har frisören missat att klippa en del av ditt hår? Eller missforstod jag?

Jag har rensat och storstädat sovrummet idag. Så härligt att gå och lägga sig ikväll i ett nystädat sovrum. 

Du uppfattade det rätt, en liten tofs hår är några centimeter längre än resten.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!