Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

JAG HAAAATAR GRÄSKLIPPNING! Om jag får ett eget hus någon gång ska jag lägga asfallt tammefan överallt, och alla golv ska ha våtrumsväggar och en golvbrunn!

• Pallas
    Nano07 skrev 2012-08-28 17:25:16 följande:

Vill du se hur våran gräsmatta ser ut (vi hyr ett hus på en tomt så i teorin så är det inte våran trädgård utan vår hyresvärds men givetvis är vi där också)....
    Den är säkert perfekt klippt med nagelsax. Det är bara vår som ser ut som skit! Myrsandhögar, mossa, studsmatta, leksaker, vattenslang, ogräs, yviga kanter, kala fläckar - allt snyggt gulbrunt...
  • Pallas
    Nano07 skrev 2012-08-28 17:54:02 följande:

Vi kan ju säga att det finns inte så mycket gräs där som det fins kirchkål (eller vad det heter) och hög sådan. Köpte Roundup i början på sommaren för att verkligen ta tag i ogräset eftersom det var illa redan förra sommaren men då krävs det liksom fint väder och uppehåll i helst en vecka. Gissa hur det gick...
    Jag veeet! Varje gång jag tänkt "nu måste jag klippa gräs" så har antingen himlen öppnat sig eller gräsklipparen gått sönder. Skitsommar! Ändå tycker jag inte att jag gjorde något annat på min förra ledighet än att rensa ogräs och klippa gräs.

Nu finns det så många saker jag skulle vilja göra, men jag är så less på att ensam dra hela lasset med städning och trädgård. Jag hinner liksom inte! Nu försöker jag hota barnen att de inte får ta hem kompisar i morgon om de inte städar sitt rum. Sitter och lyssnar på hur de skriker och slåss istället för att städa, men jag orkar inte styra upp det.

Min medryttare kommer iaf hit senare och håller mig i handen. Hon är som en stöd-RUT! Hjärta 
  • Pallas

I går gjorde jag om lite i vardagsrummet och passade på att torka lister och sånt som aldrig blir gjort annars. Jag hängde upp mina röda sammetsgardiner på en gardinstång bakom tv:n och fick instant biokänsla! Rummet blev dessutom väldigt varmt och mysigt! Tänk vad man kan förändra med lite tyg bara. Och så smidigt att kunna byta tyg när man tröttnar.

Jag blev lite inspirerad att fortsätta med ett projekt som är städrelaterat, nämligen att skruva upp vårt 3 m långa skrivbord i vardagsrummet så att det blir vägghängt. Iom det ska alla sladdar och datorer bort från golvet, så att man kan städa utan att fastna i ormbon av kablar och bordsben. Har allt material hemma, måste bara ta mig för. Har laddat skruvdragaren och köpt en väggregelfinnare (bara gipsväggar, det är inget att hänga skrivbord i). 

• Pallas

Måste försöka laga en lasagne till kvällen, då barnen ska ha barnvakt och vi ska på 50-årskalas. Då måste jag röja i köket (orkade inte igår efter 5 dagar med för lite sömn). Jag mår skit! Fötterna värker, huvudet värker och jag vill helst lägga mig igen.

• Pallas
    Fantasia78 skrev 2012-09-02 12:51:08 följande:

Hoppas du mår bättre och att du hade en fin kväll igår. Berätta gärna! {#emotions_dlg.flower}
    Vad gullig du är! Jag proppade i mig lite värktabletter och lyckades hinna allt och dessutom göra mig i ordning. Jag blev rätt fin. Det var också en trevlig fest och jag vann dartturneringen också. Nu är det dock lite städning att ta hand om efter gårdagens matlagning, men först ska jag höststäda i stallet jag flyttade ifrån för ett par veckor sedan. Tog ju hem lilla pållan för att ha henne på lösdrift här på gården när hennes hagkamrat förolyckades.
  • Pallas

Fasen, nu är det dags att klippa gräs igen och jag jobbar tre tolvtimmarspass på raken. Hade tänkt rida lite ikväll, sen kommer jag nog inte orka.

• Pallas

Det går lite sisådär. Har organiserat lite i garaget och lyckats hålla badrummen fräscha med S&S. Orkar inte så mycket när jag jobbar, märker jag. Försöker ju hålla igång min ridning också, det tar ju ännu lite tid. Maken hänger inte på alls, det är tungt. Har försökt röja lite i trädgården inför höst/vinter, med varierande framgång. Måste te gräva upp hela trädgårdslandet om vi ska kunna odla där nästa sommar (vilket vi båda vill). Men det är tydligen jag som ska göra hela jobbet ensam...

• Pallas

Vad skönt att du fått maken med dig! Barnen hjälper mig en del, de lägger all ren tvätt i sina garderober, fixar med disk och så. Maken lagar mat och handlar, samt lämnar och hämtar barn för det mesta, så jag är ju inte helt solo. Det är dock svårt att vara ensam om de tunga grejerna - laga bilar, fixa gräset, laga gräsklippare, storstäda, ta hand om all återvinning, köra bort allt jag rensar ut till tippen osv. Har iofs mycket hjälp med sånt av min medryttare, det är skönt.

Nu har jag legat under bilar och skruvat flera veckor känns det som. Inte är det slut än heller... Måste fixa handbroms på den lilla gula innan ombesiktning, den stora grå går som ett arsel på en cylinder för lite och den lilla gröna är slut som bil både här och där. Sen har jag en liten röd som också ska fixas till och säljas innan vintern, för här ska köpas BMW! Den gröna ska fixas till kördugligt skick och tas som inbyte mot BMW:n.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!