Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
JAG HAAAATAR GRÄSKLIPPNING! Om jag får ett eget hus någon gång ska jag lägga asfallt tammefan överallt, och alla golv ska ha våtrumsväggar och en golvbrunn!
JAG HAAAATAR GRÄSKLIPPNING! Om jag får ett eget hus någon gång ska jag lägga asfallt tammefan överallt, och alla golv ska ha våtrumsväggar och en golvbrunn!
I går gjorde jag om lite i vardagsrummet och passade på att torka lister och sånt som aldrig blir gjort annars. Jag hängde upp mina röda sammetsgardiner på en gardinstång bakom tv:n och fick instant biokänsla! Rummet blev dessutom väldigt varmt och mysigt! Tänk vad man kan förändra med lite tyg bara. Och så smidigt att kunna byta tyg när man tröttnar.
Jag blev lite inspirerad att fortsätta med ett projekt som är städrelaterat, nämligen att skruva upp vårt 3 m långa skrivbord i vardagsrummet så att det blir vägghängt. Iom det ska alla sladdar och datorer bort från golvet, så att man kan städa utan att fastna i ormbon av kablar och bordsben. Har allt material hemma, måste bara ta mig för. Har laddat skruvdragaren och köpt en väggregelfinnare (bara gipsväggar, det är inget att hänga skrivbord i).
Måste försöka laga en lasagne till kvällen, då barnen ska ha barnvakt och vi ska på 50-årskalas. Då måste jag röja i köket (orkade inte igår efter 5 dagar med för lite sömn). Jag mår skit! Fötterna värker, huvudet värker och jag vill helst lägga mig igen.
Ms H: Kan detta vara något? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80107974/
Fasen, nu är det dags att klippa gräs igen och jag jobbar tre tolvtimmarspass på raken. Hade tänkt rida lite ikväll, sen kommer jag nog inte orka.
Det går lite sisådär. Har organiserat lite i garaget och lyckats hålla badrummen fräscha med S&S. Orkar inte så mycket när jag jobbar, märker jag. Försöker ju hålla igång min ridning också, det tar ju ännu lite tid. Maken hänger inte på alls, det är tungt. Har försökt röja lite i trädgården inför höst/vinter, med varierande framgång. Måste te gräva upp hela trädgårdslandet om vi ska kunna odla där nästa sommar (vilket vi båda vill). Men det är tydligen jag som ska göra hela jobbet ensam...
Vad skönt att du fått maken med dig! Barnen hjälper mig en del, de lägger all ren tvätt i sina garderober, fixar med disk och så. Maken lagar mat och handlar, samt lämnar och hämtar barn för det mesta, så jag är ju inte helt solo. Det är dock svårt att vara ensam om de tunga grejerna - laga bilar, fixa gräset, laga gräsklippare, storstäda, ta hand om all återvinning, köra bort allt jag rensar ut till tippen osv. Har iofs mycket hjälp med sånt av min medryttare, det är skönt.
Nu har jag legat under bilar och skruvat flera veckor känns det som. Inte är det slut än heller... Måste fixa handbroms på den lilla gula innan ombesiktning, den stora grå går som ett arsel på en cylinder för lite och den lilla gröna är slut som bil både här och där. Sen har jag en liten röd som också ska fixas till och säljas innan vintern, för här ska köpas BMW! Den gröna ska fixas till kördugligt skick och tas som inbyte mot BMW:n.