Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nä, nu får jag ta tag i tvätten innan jag ska hämta det yngsta barnet hos kompisarna.

• Pallas
    Pallas skrev 2013-01-06 18:18:11 följande:
    Nä, nu får jag ta tag i tvätten innan jag ska hämta det yngsta barnet hos kompisarna.
    Klart! Vad fort det gick när det faktiskt fanns någonstans att lägga den...
  • Pallas

Lilla gula bilen lagad - LIKE A BOSS!

Nu: lite lunch, sen rida. Sen ska jag decluttra klart byrån i köket så jag sen kan njuta av att köket är ett steg närmare fint! 

• Pallas
    SockerStinn skrev 2013-01-07 15:59:12 följande:
    Bra jobbat! En sstor grej bort från "att göra" 
    Yes, tack! Känns jättebra! Nu är jag snart 5000 kr rikare och en bil fattigare.
  • Pallas
    Feltryck01 skrev 2013-01-10 20:52:30 följande:
    Det här är kanske lite fel forum, men jag vet inte vart annars jag ska vända mig och känns onödigt att starta ny tråd om det. Har någon något bra hushållstips ang matlådor? Jag diskar mina i enormt varmt vatten och diskar de så fort man tagit ur maten, men de är alltid fettiga och flottiga! Det är superäckligt. Hur får man bort det?
    Här finns det råd! Varför är det så svårt att diska plast?
  • Pallas
    Feltryck01 skrev 2013-01-10 22:46:54 följande:
    Superbra länk Pallas! Är det kanske du som är TS i den tråden? ;)
    Ska kika in tråden Mrs H, är ute efter lite fler husmorstips!
    Yep, det är jag! :D
  • Pallas

Fuck städning, jag har stått ute och skruvat med bil igen! Så ohemult kallt! Nu väntar jag på att maken ska serva mig med nykokad pizzasallad!

• Pallas

060810: har för mig att jag sagt det förut, men säger det ändå ifall jag inte gjort det: bor du i närheten av Uppsala kan jag komma och hjälpa dig. När jag blir sådär apatisk och allt bara förfaller, så brukar jag ta hjälp av min underbara medryttare. Hon får komma och hålla mig i handen, då går det bättre att komma igång lite.

• Pallas

Ledig i morgon och sjuka barn. Då blir det först sovmorgon, sen ärkestädning för hela slanten!

• Pallas

I dag behöver jag ert stöd! Jag kommer behöva göra för mycket idag och det utan egentlig ork.

Framförallt handlar det om att få rent på ytan, utan att fastna i sorteringsstadiet. Jag blir stressad av allt synligt stök och klarar inte av att sortera. I dag är min enda lediga dag den här veckan och jag behöver få bort lite energitjuvar! Min to do-list är som vanligt sju mil lång och jag försöker febrilt hålla koncentrationen på en grej i taget. Så fort jag håller på med något, tex ta in och staplar ved, så får jag nästan oemotståndliga impulser att göra helt irrationella saker med prio noll. Som att sätta fast kablar på väggen, ta bort fläckar, dra fram möbler och damma lister osv. Det är så sjukt irriterande och jag blir så frustrerad och besviken (och lite sorgsen) över hur jag fungerar. Jag blir ju ALDRIG klar på det här viset!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!