Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Nä, nu får jag ta tag i tvätten innan jag ska hämta det yngsta barnet hos kompisarna.
Nä, nu får jag ta tag i tvätten innan jag ska hämta det yngsta barnet hos kompisarna.
Lilla gula bilen lagad - LIKE A BOSS!
Nu: lite lunch, sen rida. Sen ska jag decluttra klart byrån i köket så jag sen kan njuta av att köket är ett steg närmare fint!
Fuck städning, jag har stått ute och skruvat med bil igen! Så ohemult kallt! Nu väntar jag på att maken ska serva mig med nykokad pizzasallad!
060810: har för mig att jag sagt det förut, men säger det ändå ifall jag inte gjort det: bor du i närheten av Uppsala kan jag komma och hjälpa dig. När jag blir sådär apatisk och allt bara förfaller, så brukar jag ta hjälp av min underbara medryttare. Hon får komma och hålla mig i handen, då går det bättre att komma igång lite.
Ledig i morgon och sjuka barn. Då blir det först sovmorgon, sen ärkestädning för hela slanten!
I dag behöver jag ert stöd! Jag kommer behöva göra för mycket idag och det utan egentlig ork.
Framförallt handlar det om att få rent på ytan, utan att fastna i sorteringsstadiet. Jag blir stressad av allt synligt stök och klarar inte av att sortera. I dag är min enda lediga dag den här veckan och jag behöver få bort lite energitjuvar! Min to do-list är som vanligt sju mil lång och jag försöker febrilt hålla koncentrationen på en grej i taget. Så fort jag håller på med något, tex ta in och staplar ved, så får jag nästan oemotståndliga impulser att göra helt irrationella saker med prio noll. Som att sätta fast kablar på väggen, ta bort fläckar, dra fram möbler och damma lister osv. Det är så sjukt irriterande och jag blir så frustrerad och besviken (och lite sorgsen) över hur jag fungerar. Jag blir ju ALDRIG klar på det här viset!