Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
I dag blir det home blessing hours. Eller nåt.
I dag blir det home blessing hours. Eller nåt.
Jag hör också till dem som blir stressade av rutiner och listor. Jag känner mig låst och hämmad. Dock så är de ju i många fall ett måste, som du säger, Analoga. Usch! Hatar verkligen hur jag fungerar. På jobbet är det ju inga problem, där är jag ett under av struktur och ordningssamhet. Hemma däremot...
Alla sängkläder avrivna, en tvätt i maskinen. Släpet framskottat. Förpackningsåtervinningen ivägkörd. Energin lyser med sin frånvaro, jag släpar fram min värkande kropp som i sirap. Bara att bita ihop, gissar jag.
Det blev en höhämtningspaus i städningen. Skönt väder ute!
Har nu fått med mig maken på ett "decluttering"-projekt som legat vilande i ett år och som jag stör mig på varenda dag nästan, iaf varje gång jag ska städa: det tre meter långa skrivbordet i vardagsrummet skall bli vägghängt och sladdarna organiserade!
Omslaget i väder har tagit livet av mina leder. I dag blev det grötmiddag för att få tid med läxläsning, dusch, hårtvätt, nagelklippning och hårborstning för pojkarna. Maken är på tjänsteresa i Göteborg. I morgon blir det pizza, har jag bestämt, så jag kanske får tid att plåga mina värkande fingrar genom ett litet byggprojekt.
Är ikapp med all tvätt, sånär som på att få in den i skåpen. Jag är dock ledig ons-tors, så planen är att få klart det då. Har en stackars bil kvar att laga samt två att serva, men det får nog anstå tills fingrarna känns ok.
Skrivbordet överträffade iaf mina förväntningar, attans vad snyggt det blir! Och så skönt att slippa alla jäkla ormbon med kablar!
I dag kommer det inte bli någon städning öht, om en kvart är det läggdags, vi är just färdiga med läxläsning, middag och förberedelser för morgondagen.
Helt död fast jag fick sluta "tidigt" från jobbet. Får inte upp någon riktig värme i kroppen.
Nu sitter jag med en liten hobby en stund, sen ska jag gå ut till hästarna och fixa dem. Sen blir det lite köksröjning (är inte så farligt mkt).