FuckGoggleAskMe skrev 2020-01-19 20:16:20 följande:
Är det ingen som vill knäcka städkoden längre? Ingen som vaknat upp ur juldvalan, insett att det redan är 2020, och så mycket att fixa? Jag har haft bra ursäkter de senaste månaderna, varit mycket sjuk, haft mycket jobb, det har varit jul etc, men nu är två av tre ursäkter borta (har bara fortfarande mycket jobb). Snälla, berätta om era projekt, för lite inspiration! För Januari 2020, återupprepar jag uppdraget för Januari 2019 - papper. Denna gång inkluderar jag även böcker. Januari är snart slut, så kanske blir det papper även för februari, har inte gjort så mycket än. Jag slänger värdelösa böcker (några ges bort) och gamla papper, sätter in användbara papper i pärmar, och kollar av vilken info jag kan få och lagra, elektroniskt. Borde inkludera räkningar i detta projekt, vill ha mesta möjliga elektroniskt. Lyckades ändå fixa något i december, som jag kan rekommendera. Hade lite gamla filmer på barn, som jag varit för sen med att omsätta till dator, men detta fixade jag nu, känns bra. Vad gör ni andra?
LÅNGT SVAR
Jag har kommit så långt att jag har rensat ut hela mitt hem rejält överallt. Det har blivit ca 30-40 vändor till soptippen i fjol, i år har jag varit bara varit med 5 sopsäckar.
Tvättstugan som är/var min stora akilleshäl tog jag hjälp av mamma med som var här i några dagar och tvättade upp allt och städade rent ordentligt. Så jag känner mig klar så att säga med rensningsdelen i mitt liv och hem.
I och med att jag har kastat bort en hel del och lite till hänsynslöst så här ordning och reda kommit på köpet.
Disken tar jag dagligen , det tar 10min så är köket klart.
Bättre ordning överlag hemma är det med så att städa tar inte länge, behöveri regel bara ta ut mattorna, dammsuga, torka lite damm och torka golvet så är jag klar.
Kör i regel 1-2 maskiner i veckan efter som att ett till barn valde att flytta med sin bror och far nu till skolstart i Januari. Mitt tvättberg finns inte mer och ger mig dåligt samvete.
Den enda rensningen jag ska göra nu är när jag ska börja packa ner mitt hem inför flytten här i Vår.
Ja, det tog lång tid att komma hit där jag är idag, så jag känner inte större behov av denna tråden längre.
Dock kan jag gå in och läsa ibland för att påminna mig själv var jag har varit och inte vill tillbaka till igen.
Det händer att jag trillar tillbaka något steg ibland och låter disk, tvätt o dyl någon dag men inte som det har varit förr om åren. Då tar jag någon timme och tar reda på allt som har blivit liggandes ogjort.
Tänk om jag hade gjort detta för flera år sedan......