Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har varit på träningsläger helgen med ungarna, helt godkänd ordning och mycket bra samarbete med gubben när vi kom dit och stöka iordning samt packade ihop när vi skulle hem.

Hemma i okej tid vid 19, plockade ur husvagnen disk, mat och smutsiga kläder. Slängde i gång tvättmaskin med träningskläder och nu snurrar tredje maskinen i kväll.

Gubbarna plockade i ordning all träningsutrustning, skickade ungarna i duschen och i sängen, under tiden så här jag röjt, diskat och dammsugit under tiden.

Så jäkla nöjd är jag nu, gubben har fått "beröm" med.

• hon mot strömmen

Tog tag i hemmet i går kväll, kändes som ett bombnedslag, men inte lika illa som förut. Plockade upp, dammsugade, torkade golvet och tog disken på ca 1½ timme.

Nu har man gjort deklarationen med så då slipper man våndas över den tills man får pengarna på kontot.

• hon mot strömmen

I kväll har jag städat ur husvagnen, bilen, petat dubb ur fyra däck, tvättat någon maskin kläder, efter att ha varit med ungarna och tränat hela dagen.

• hon mot strömmen

Nu är det länge sedan jag var här inne och skrev. Efter flera veckor av en enorm trötthet och massa annat tjafs, så tror jag mig vara inne på rätt spår igen.

Jag har kapitulerat totalt här hemma med precis allt och allting. Istället för att ha ett berg av tvätt son ska i maskin så är det tvärtom nu, det ska vikas och in i skåpen. Bättre att det är så.

En sak som slog mig nu är att min lägsta nivå har förändrats ordentligt, den är bra många pinnhål högre upp nu. När jag började hänga i denna tråd för ca 2år sedan var det helt åt helvete helt enkelt.

Fattar inte att jag har orkat ha det så fast det finns mycket kvar att önska. Varför fanns inte denna tråd en ca 15 år sedan?

• hon mot strömmen
    Chianti skrev 2014-07-10 10:51:22 följande:

Häftigt att höra! Jag gissar att du inte behöver skotta nu iallafall.

Det har jag förträngt och där kan det stanna tills nästa gång. ????
  • hon mot strömmen

Efter ett förfall av huset pga värme, semester och sommarsjuka förra veckan så har jag idag äntligen tagit tag i det och plockat undan, dammsugat, torkat golv samt tagit i hand om tvätten. Jag har även vikit efter varje maskin och lagt i skåpen. *kors i taket*.

Nu kan jag börja om igen Skrattande

• hon mot strömmen

Motorn till vattenpumpen är stum=trasig. Vilket innebär inte diskat, tvättat. Tävling nu i helgen, köpt ny pump på Jula och lite annat som behövs. Sitter just nu på Max med dottern och deppäter. Men jag har gått ner 4kg iår!

• hon mot strömmen

Köket har varit en riktigt hemsk svacka, vet inte när det var så här illa. Tog mig i kragen och röjde i köket så nu ser det bra ut igen, tog samtidigt och dammsugade golven och torkade av. Badrummet hann jag med. Nu kan jag kliva upp i morgon bitti och njuta av ett nystädat hem.

Resten av helgen ska jag fara och träna med ungarna, städa två bilar, en husvagn, tvätta och städa gården inför hösten och vintern.

• hon mot strömmen

Tiiara, min mamma är lika med. Har lärt mig att ignorera henne, men det har varit många tårar och hårda ord innan jag kom till den punkten.

Idag har röjsågen fått arbeta ute på gården, har städat gården inför snön som förhoppningsvis dröjer någon månad till.

• hon mot strömmen

Röjsågen har fått jobba idag med, slagit ner buskar och gräs som har växer hejvilt, krattat ihop allting. städat "bron". Nu blir det gräsmatta över nästan hela grönytan.

Nu är det bara köket och tvätten som behöver få sig en omgång.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!