Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Vi har varit bortrest en vecka o njutit av sol o god mat. Visst är det avkopplande, men nog är jag trött också. Har endast orkat tvätta 3 maskiner o har lite kvar att packa upp.
Ser att ni har pratat diskmaskiner. Önskar en med en låg bestickkorg överst, den verkar så lätt att plocka ur när allt är färdigt sorterat.
Jag misstänker att jag har kvalster allergi ( vill inte städa mer än jag gör). Gjorde ett blodprov o har höga värden :( Ska träffa läkaren igen. Googlade runt o upptäckte att det inte finns så mycket att göra. Tvätta täcken, dynor o madrass regelbundet eller köpa ett skydd för sängkläderna. Vi har ett fuktigt/ rått klimat på vintern så vi har köpt en torktumlare för att inte öka fuktigheten inomhus när vi torkar byket inne. Testade den idag och jag är inte så himla glad i den. Nu blir det en maskin till att passa! Det är ju så mycket lättare att tvätta o hängtorka samt vika o plocka in när man hinner. Hur gör ni? Första maskinen valde jag "bygeltortt" och fick hänga upp för det kändes fuktigt. Andra maskinen valde jag skåptorrt. Det kändes torrt men inte vågade jag sätta in kläderna i garderoberna. Är man inte tvungen att vika genast för att förhindra att kläderna blir skrynkliga. Tror jag får tänka om med tvättrutinerna. Brukar tvätta en maskin på morgonen o hänga, nu måste jag ju passa in så det hinner torktumlas också.
Det är inte många veckor kvar till jul. Jag brukar inte julstäda utan tycker det är det bästa med FL. Ingen jul-, vår- eller midsommarstäd som tar musten ur en. Men jag önskar att jag skulle få inspiration o ork att ta tag i zonerna nu i november så det skulle kännas bra vid jul.
Vilken zon börjar imorgon?
Min torktumlare är klar ganska precis med tvättmaskinen, då tar jag ur tumlaren och flyttar över från tvättmaskinen. Sätter igång nästa vända. Sedan viker man den torra tvätten och tar med sig från tvättstugan direkt till skåpen.
Då har du aldrig en massa tvätt att vika....