Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Tiiara skrev 2014-02-20 13:24:39 följande:
    Hej på er!
    Är det fler än jag som vabbar? Vabdagar är jättebra till att plocka lite extra, sånt som man inte hinner med annars :P Jag har spenderat hela förmiddagen i köket. Tog först med datorn till köket, tillsammans med en massa papper som jag har samlat i olika högar, mappen där jag bl.a. samlar räkningar, och min kalender. Räknade ihop månadens budget och skrev in viktiga händelser i kalendern. Därefter plockade jag undan i köket, slängde allt skräp, diskade allt och ställde mig och lagade lunch. Jag hade behövt rensa i kylskåpet och tömma kaninlådan, men känner att jag förtjänar att sitta ner och kolla på nåt avsnitt av Lost innan jag fixar resten :P
    Åkte på att vabba härmed, men har inte fått något gjort pga sonen som bara vill sitta i famnen. Har kvällen och i morgon på mig att göra saker.
  • hon mot strömmen
    sholof skrev 2014-02-23 12:50:25 följande:
    Det är INTE ok att det är solsken

Skicka hit solen så ska jag skicka snö till dig. Har snö upp till fönsterbrädan på huset. Tokless på all snö nu. Blä!
  • hon mot strömmen
    Ms H skrev 2014-02-24 19:14:36 följande:
    Var får man tag på sånna rullar?

Hushållsrullar vet jag mormor använde. Rullar från alufolie, plastfolierullar går lika bra.
  • hon mot strömmen

Har plockat och röjt i hela huset. Köket är i ordning, golven är skurade. Tvättmaskinen snurrar på och har så gjort under hela dagen. Har vädrat ur all dålig luft och energi ur huset. Solen har lyst, varit +5 grader.

Jag tänker vara nöjd för idag och resten tar vi en annan dag.

• hon mot strömmen
    myttan skrev 2014-02-28 11:13:12 följande:
    Då har ni misslyckats, det går faktiskt MYCKET snabbare än man tror att rensa en sån. Plocka upp det som ligger högst på högen, och lägg det på rätt plats, och fortsätt neråt. Easy! 30 minuter, MAX! Lovar1
    I den här tråden misslyckas vi INTE! Saker och ting har sin tid. Här gläds vi åt det vi HAR gjort och är NÖJD med detta. Med det resonemanget hör du inte hemma här. 
  • hon mot strömmen

Efter att tvätten blev vikt, åkte den in i skåpen. Källaren röjde jag igenom efter det, sedan tog jag hela huset av bara farten. Så nu är jag mycket nöjd med mig själv och hur det ser ut här hemma. Tog en hot spot av bara farten, vilken golvyta som blev fri från prylar.

• hon mot strömmen

Efter att tvätten blev vikt, åkte den in i skåpen. Källaren röjde jag igenom efter det, sedan tog jag hela huset av bara farten. Så nu är jag mycket nöjd med mig själv och hur det ser ut här hemma. Tog en hot spot av bara farten, vilken golvyta som blev fri från prylar.

• hon mot strömmen
    Loppastina skrev 2014-03-02 17:43:13 följande:
    Sparar den här tråden för att kanske jag med ska kunna få lite inspiration att få ordning på hemmet. Försöker med diskbänken då och då. Möblerade om på diskbänken förra veckan och det hjälpte lite faktiskt. Men ska ta tag i det den här veckan!

Komihåg att skynda långsamt, det är viktigast att lägga på minnet.

Välkommen ni som är nya!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!