Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nu har jag bara 2 maskiner tvätt kvar tills allt är tvättat och ligger i skåpet. Källaren är renskurad och jag är mycket nöjd med mig själv idag. I morgon ska jag baka bröd samt försöka slänga mattorna i snön och piska ren dessa samt lägga på golven.

En sak somjag har glömt: har inte behövt skotta snö än denna vinter då gubben har byggt sig en plogbil och plogar gården med. Skönt!

• hon mot strömmen
    Sagolina skrev 2015-01-12 18:56:23 följande:

Huj fy!! Nu känner jag mig löjlig som har tittat surt på termometern idag, då den visat på -12. Imorgon borde den vara tillbaka vid 0grader igen, så då känns det bättre;)

Kallare skall de bli tydligen.....brr
  • hon mot strömmen
    Darimna skrev 2015-01-16 12:24:43 följande:

Fast så mycket disk är det ju inte... Jag menar, vi är bara 2 pers och vi gör väl inte av med mer porslin än andra. Fattar inte hur alla andra kan klara det på mycket mindre tid än mig

Absolut ingen plats för diskmaskin, köket är pyttelitet

Bänkdiskmaskin bör du fundera på, vi är 5-6st har en bänkdiskmaskin och det fungerar bra. Får plats med allt förutom kastrullerna.
  • hon mot strömmen

Kan konstatera att min lägsta nivå i köket inte är på en tillfredsställande nivå här hemma. Övriga huset är på en goskänd nivå. Har tyvärr inte kommit så långt som jag hoppas på men det tar den tid det tar. Forcera fram gör att det blir ett större bakslag än jag orkar ta mig upp från.

• hon mot strömmen

Fick någon knasig ide och baka frallor så nu är sista plåten i ugnen, jag har diskat upp och gjort rent efter mig. När sista plåten är klar så ska jag dammsuga och torka golvet i köket, sedan ska jag tvätta mina arbetskläder så de är rena och torra till i morgon bitti. 

• hon mot strömmen
    Darimna skrev 2015-01-19 08:00:58 följande:

Skulle behöva prioritera den istället för microvågsugnen då...

Annars finns ingen plats. En liten bit bänkyta behöver jag ju för att laga mat också. 

sholof skrev 2015-01-19 19:41:52 följande:

Ja jag hade 100 gånger hellre haft en diskmaskin än en Micro. Även om micron underlättare en del jobb så unde)

micron kan man stoppa in ett köksskåp så syns den inte och ä urvägen
  • hon mot strömmen

Ja, då skottade man bort ca 3dm snö från gården så man tar sig in. Sedan så tog jag och körde diskmaskin två gånger och diskade upp det som inte fick plats. Hyfsat nöjd.

• hon mot strömmen

Lördagsnöjet blev att skura runt, bakom, invändigt och ovanpå spisen. Glas är det svåraste att få rent, får ta resten en annan gång.

• hon mot strömmen

Jag blir alldeles matt av att läsa allt ni hinner med och får gjort här i tråden.

Beklagar sorgen Sholof och gratulerar sagolina.

Tog tag i oredan här hemma och har satt gubben på att ta köket, får se om han fixar de fullt ut.

Ska belöna mig med en bastu innan den renbäddade sängen och morgondagens arbete.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!