Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Wow jag har diskat ikväll!!!! :)
    Bänkarna ska torkas av och köksbordet med innan det blir hockey. :)
    Känner mig riktigt nöjd faktiskt. :)

Får se om jag orkar plocka lite i pauserna.
    Men bara att shina sinken känns ju underbart just nu när allt annat är kaos här.
    Vill ju ha det fint när jag pyser iväg imorgon och det kommer ju vara fint fram till måndag kväll så jag får njuta lite när jag vaknar imorgon och på måndag. ;)

Nä dags att gå ut i köket igen och torka av bänkarna så det är gjort. Sen får jag njuta! ;)

• 060810

Idag ska jag försöka städa i två 15 min pass. Mer krav än så orkar jag inte med efter 1 vecka med mycket lite sömn.
    Måste våga lyssna på kroppen med.
    Känner mig helt slut idag.
    Men två 15 min pass hoppas jag orka med.

• 060810

Hur i hela friden gör man rent avloppet i handfatet?
    Har skruvat i sär den delen man kan ta bort och diskat den så gott det gick men det där tunna röret efter, hur får jag rent det och den delen ner till den som jag skruvade bort?
    Nån som fattar och kan hjälpa mig? ;)

• 060810

Känns som jag måste börja om totalt med små små babysteps igen. :(
    Jag som så gärna ville klara av detta men det har inte gått. Tror jag gick på för snabbt.

Så får försöka börja om igen tror jag.
    Känns inte alls bra men det får nog bli så.
    Måste städa här idag och imorgon men på onsdag får det bli babysteps igen.

Kommer nog vara att diska som får ha högst prio på babystepsen.
    Inte diskat på hela helgen och det ser för bedrövligt ut. :(
    Usch jag vill ju lära mina barn att hålla ordning och då är det nu jag ska lära dem det!
    Men det går fruktansvärt trögt på den punkten.

Depp depp depp och dags att fortsätta med mitt städande så jag kan ta en hel del imorgon med.
    Ibland är 100 kvm på tok för mycket! ;)

• 060810

Tror ni inte att när jag rensat avloppet i köket att det på något vis blir totalstopp så inget vatten rinner undan?!
    FAN!! Här står jag med 3 dagars disk och vill bara gråta. :(
    Tappade upp lite diskvatten så lite disk är tagen men resten får jag ju inte tagit. :(
    Fick skölja det jag hann diska i badrummet.

Suck alltså!!
    Fick hjälp av mamma innan och nu får hon snart komma ner igen och hjälpa mig fixa detta för jag kommer bli galen!
    Får väl sysselsätta mig med att plocka och dammsuga istället. Men risken är att jag tappar sugen på att diska sen. :(
    Detta har tagit 2 onödiga timmar från min dag!

• 060810

Får inte använda kemisk propplösare i mina plaströr.
    Men hyresvärden kommer hit i eftermiddag och kollar på det.
    Tycker han kan komma nu. ;)
    Diskade lite i badrummet och fick städat och rensat lite där så det är ju inte helt i onödan allt men det tog mycket ork som jag hade behövt lägga på annat.

• 060810

Mitt kök börjar det bli ordning i. Känns jättebra.
    Efter kaoset igår så är det skönt att få något gjort.
    Det ska diskas och göras rent 3 bänkar och plocka undan och dammsuga och tvätta golvet.

• 060810

Jag fick ordning på den med hjälp av hyresvärden som kom och spolade med en högtryckstvätt.
    Det var tokstopp långt ner i rören i källaren men nu är det bra flöde igen. ;)

Har inte alls orkat det jag skulle utan har mycket kvar. Men jag gjorde rent kylen i a f. ;) alltid något.
    Där låg sallad och melon som sett sina bättre dagar och stank så ut med dem. ;)

• 060810

Disken är tagen, spisen och mikron rengjorda och bänkarna avplockade och avtorkade. :)
    Yes!!!
    Bara att plocka undan på golvet och dammsuga och torka golv kvar, men det hinner jag säkert göra ikväll. ;)
    Känns faktiskt skönt!
    Nu är det dags att hämta hem lite barn igen. Saknat dem massor idag.

• 060810

Idag blir det inte mycket städande. Men köket är fint, badrummet är fint och resten utom ena dotterns rum är i ok skick. ;)
    Så idag tar jag en paus. ;)

Först en lång dusch och sen åker jag till stan. ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!