Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

De två storas garderober är städade och rensade. Mest skillnad såg jag i sonens garderob. ;)
    Men kläder har de så de klarar sommaren utan att jag behöver köpa mer. ;)
    Sen hittar jag en del kläder från HM som blivit sneda i tvätten. Inte brytt mig innan förrän jag fick reklamera 3 plagg på mycket kort tid.
    Lite trist är det. Inget jag tänkt på innan utan såg det nu. :( Jaja bara att gå tillbaka till butiken igen. Så sjukt pinsamt att komma med 4 plagg. :(
    Men så handlar jag för ca 8000 om året där så det är lite trist att behöva reklamera så många plagg. Har ju handlat mycket Lindex och POP med till dem och knappt någon reklamation.
    Får se hur det går imorgon med reklamationenerna. Hoppas det går bra i a f. Orkar inte massa bråk och tjafs.
    Kläderna är från förra sommaren så det borde inte va nåt problem tycker jag. Jag begär inte mer än att få tillbaka det som kläderna går in för i ett presentkort.

• 060810

Har en depp dag idag och är inte alls på humör. :(
    Krävde stor ansträngning att bara gå ner och starta en maskin tvätt. :(
    Har som mål att vardagsrummet ska bli klart innan lunch men jag har noll ork och kraft till det idag.
    Känner mig totalt usel o oduglig idag. :(

Vill bli mitt gamla glada jag igen som jag var förra veckan.

• 060810

Pallas: ja så är det nog. Men ibland undrar jag om det inte förfaller ändå. :(
    Blä!! Har så mycket att göra men så lite ork. :(

• 060810

Hallen är tagen, nu får jag ge mig på köket. Måste få till det så grundordningen kan komma tillbaka här.
    Haft det lite tufft sista veckan så det har inte blivit mycket gjort.

Min son fick autism diagnos igår och det ska man handskas med nu med.
    Ja vissa verkar få allt! ;)
    Men vad fasen mina ungar är det bästa som har hänt mig. De ger mig kraft och glädje. :)
    Får tänka på dem nu när jag ska städa. ;)

• 060810

Köket är i ok skick! ;)
    Nu tar vi vardagsrummet eftersom jag gick till bussen utan plånboken och här på landet går bussarna en gång i timmen just nu. ;)
    Så det var väl tur i oturen att jag glömde den hemma. ;)

• 060810

Idag har jag lyckats hålla en ok ordning här hemma. ;)
    Visst det ligger prylar lite överallt men det är inte så farligt. Just nu är det så hemma att jag städar och efter mig springer 3 barn och stökar ner igen. ;)
    Så det får väl vara tills på måndag. ;)

• 060810

Tagit halva köket. Tar en jävla tid att städa med 3 barn och man får va glad för det lilla. ;)
    Nu sover minstingen i a f så jag får passa på att vila lite själv. ;)

• 060810

Här ser med ut som fan!!
    Usch jag hatar det. Varit hemma med en sjukling sen i onsdags och i tisdags var vi i Lund hela dagen på akuten. Tog hela dagen med resor. :(
    När pluttan är sjuk får man INGET gjort. Man bor vid inhalatorn och sover när hon sover. :(
    Men har fått städat lite i hallen idag och tagit lite i vardagsrummet.
    Känns ok ändå med tanke på hur det är här när min minsting är sjuk. Inget ta det lugnt och se på tv och massa tid till städning direkt.

• 060810

Imorgon får jag massa avkoppling! :)
    Ska åka 47 mil till Eskilstuna med IFK Kristianstads supporterbuss och se på den avgörande semifinalen i handboll mellan Guif och IFK. :) sen 47 mil hem igen. ;)
    Så det kommer bli härlig avkoppling och förhoppningsvis en härlig dag.
    Är glad att de stora inte är hemma i helgen.

Jo just nu är det sjukt mycket. Minstingen med sina bekymmer, sonen på 4 med autism och stora tjejen på 5.5 med astmabekymmer och mjölkallergi och trolig autism.
    Så ja här finns att göra utan att städa. ;)
    Bara minstingen kan kräva 13 timmar aktivt vårdarbete per dygn när hon är sjuk. :(

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!