Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Vi har ingen källare eller förråd. :(
Här finns ingenstans att ställa undan saker.
Skulle behöva en klädkammare men det har jag ingen.
Men utrensning skulle behövas men ingen ork över tyvärr.
Vi har ingen källare eller förråd. :(
Här finns ingenstans att ställa undan saker.
Skulle behöva en klädkammare men det har jag ingen.
Men utrensning skulle behövas men ingen ork över tyvärr.
Tjena tjena tjejer!! :)
Jag har idag haft kalas för dottern o hela lägenheten blev städad utom 2 av barnens rum (där skulle inga andra barn vara så de struntade jag i). :)
Jag gjorde det på 2 dagar så det gick ju rätt smidigt ;)'
T o m vardagsrummet blev ok :)
En tjej som var här innan sa att här var mycket finare nu än sist hon var här så det gjorde mig glad.
Här ser faktiskt ok ut efter kalaset med, det är inte illa ;)
Så nu sätter vi fart med sovrummen imorgon och jag har då bara 3 st att ta hand om.. 1 är ju klart (dotterns).
Sovrummen är helt enkelt inte min grej! ;)
Skitjobbigt att ens ta tag i det.
Åker till Liseberg imorn istället och roar mig med stora dottern (fyller 7 på fredag och ska firas kungligt tycker hon) och min lillebror och så får jag se om jag pallar lite städning på söndag. ;)
God förmiddag brudar. :)
Tvättmaskin nr 1 är igång, disken tagen och jag har duschat + fått iväg stora dottern till fritids.
Inte illa!! :)
Nu ska jag ge barnen lite mat och sen fortsätta röja i vardagsrummet.
Känner mig rätt taggad här och då får man passa på. ;)
Har hållt mig borta härifrån några veckor då jag haft så sjukt mkt att göra... Har liksom inte orkat och nu förfaller lägenheten IGEN.....
Var börjar vi imorgon för zon nu? Känns som att jag måste igång med zonerna igen...
Kul att se att tråden lever i a f :)
Tack! :)
Här får det nog bli hallen och vardagsrummet då jag missade den zonen och där är vi mest och där ser rent ut sagt förjävligt ut!
Nåja med små steg ska jag väl lyckas ta mig tillbaka på banan. Pluggar ju med och så tre barn. Nåja bara jag kan få det att se ok ut så är jag nöjd.
Jag kommer aldrig få ett perfekt hem men kan jag få ett ok hem får jag vara glad.
Först ut blir nog att rensa bort sommargrejerna i hallen! Tack för det tipset. Nog för att vi ska ha 20 grader i veckan men det är ju inte läge att ha 4 kepsar att välja på precis utan en får räcka.
Hänga fram lite regnjackor och sånt tror jag med att jag ska göra.
Måste bli mer aktiv här så jag kan få alla bra tips! ;)
Ha en bra dag allihop!
Heja mig vad det har gått bra idag :)
Hallen är städad och köket är på god väg att bli klart. Vardagsrummet har jag inte pallat ta utan det får vänta lite till. Enklare att börja där det inte var överjävligt.
Sen har jag hunnit göra klart min uppgift till skolan + ätit lite frukost hos mamma ;)
Tur man är lite barnledig idag när barnen är i skolan och förskolan ;)
Tror jag ska vila en stund nu o sen göra klart i köket. :)
Idag har jag städat vidare i hallen och även i köket så nu ser där helt okej ut :) Det är ju nåt som behövs göras varje dag och det känns som att jag inte gör annat än städa...
Vardagsrummet är ett enda kaos och jag ska försöka ta det imorgon, i a f en del, och sen blir det nog att försöka hålla hallen fin resten av veckan.
De små sakerna gör skillnad :)
Jag själv har städat dotterns rum och jag är verkligen helnöjd med att det blev gjort.
Det känns liksom lite fräschare när man städat ett rum och man vill liksom fortsätta med resten. Men jag siktar på att ha hallen och köket i fint skick just nu.
Vi planerar en flytt i november (dock bara en våning upp) men nu känns det som att kan jag hålla köket och hallen fint så har jag en bra grund att stå på när vi flyttat.
Zonstädningen får bli som den blir just nu. Tar när jag orkar och siktar som sagt på hallen och köket då det är två problemområden för mig.
Hur många av er är med i FB gruppen Fly Lady Sverige?
Jag har hängt mer där sista tiden än här.
Tänkte om det var någon mer som var med där, eller finns det fler fb grupper? ;)