Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ms H skrev 2013-02-14 18:28:22 följande:

Börja med (eller fortsätt med, om du började i förmiddags) disken. Shine your sink, you know Sen få undan saker som ligger.
    Disken är inte min starka sida så nä den togs inte. :p
    Men dotterns rum blev städat, passade på när det var hon som var hemma så kunde hon hjälpa till. ;)
    Men jag har fått rensat lite på hennes rum i a f så några saker åkte ut ;)
    Sen har jag även fått tvättat 2 maskiner, man behöver ju rena kläder på semestern liksom. ;)
    Sen blev det lite småplock ;)

Disken ska jag ge mig på imorn tänkte jag när jag inte har några barn hemma (förhoppningsvis) och jag kan få koncentrera mig på den ifred. ;) Är en sån sak jag inte kan göra med barnen runt fötterna och då ena barnet vägrat somna ikväll så står jag här nu med disk men ingen ork.
    Så sova lite o ladda för morgondagen med lite mer städning o disk!

Har skitsvårt för att komma igång, men nu ska disken va borta helt på söndag förmiddag! Inget o be för! 
  • 060810

Silversvans:
    Jag har med en son med autism. Han blir 5 i mars och sen har jag även 2 barn till födda 06 och 10 ;)

Vi får kämpa på i vår vardag. Inte lätt alltid att ha det fint hemma med ett barn med autism som tar all ens tid.

Igår var jag duktig och shinade sinken i a f :) + imorse städade jag på köksgolvet och dammsög. ;)
    Ska fortsätta med hallen som behöver städas och hoppas att det blir fint där i 5 min i a f. ;) 

• 060810

Jag har städat i hallen idag + att jag diskade efter frukost. :) så skönt!!

• 060810

Jag har kommit på ett sätt som jag hoppas ska funka för mig. Varje dag tar jag lite i ett rum (som är jättestökigt) och sen håller jag det området rent och snyggt + att jag varje dag utvidgar området lite.
    Tanken är att all städning sen bara ska ta max en timme varje dag.
    Det har funkat i snart en vecka i a f och jag är glad för det.
    Jag har rent och fint i köket, "lekhallen" och badrummet.
    Nästa mål nu då badrummet blev klart igår är sonens rum och sen tjejernas båda rum och sist vardagsrummet då där är stökigast och störst yta.
    Det känns som att jag ska klara detta nu då jag får fokus på samma ställe varje dag + att jag så sakta utökar varje dag och det går att hålla efter där vilket är skönt.
    Hoppas sonens rum ska va klart innan helgen. ;)

• 060810

Det är babysteps som gäller här ja.
    Det gick lite fort med Fly lady tror jag för mig men tänket från fly lady finns kvar bara att det blir mitt eget sätt. Hot spots och shina sinken är sånt som måste finnas kvar ändå även om målet är att om sisådär 20 år eller nåt inte ha några hotspots. ;)

• 060810

Idag har jag städat i köket, toan, lekhallen, hallen och en del i vardagsrummet. Tog 1.5 timme inkl paus och det känns så skönt när jag fått grundordningen här nu och sen lättare att hålla efter. Känns skönt att ha lyckats!
    Sonens rum var jobbigare än jag trodde så får bli vardagsrummet före det då vi är där så mycket + att jag sover där så där jobbar jag mig sakta men säkert framåt! :)

Känns helt ok ändå att ha dotterns kompis på besök och hon sa bara lite att så stökigt har inte vi i vår hall. Men ja där står ju vagnar + en låda med julsaker som ska bort. Men ja det är ju olika hur det är hos folk och det accepterade hon vilket var skönt. ;)

Tacosen är i magen, disken tagen, avtorkat i köket och där är fint igen.
    Så stolt över mig själv.
    Att plugga 100% och ha 3 barn mellan 2.5-6.5 med speciella behov + sköta hemmet så här bra känns just nu galet bra och idag tog jag en dag på stan och köpte nya kläder till mig själv. ;)

• 060810

Idag fick sig sonens rum en jäkla omgång! :)
    Nästan klar där inne efter 3 timmars jobb!
    Han hade magsjuka för ett tag sen och hade visst spytt rakt ner i sin bil låda och jösses vad äckligt!!
    Men ja det är fixat nu + allt annat med dammning och avtorkning.
    Bara dammsugning kvar och våttorka golvet sen gör jag inte mer idag för har ju städat köket igen och hallen innan idag med så jag tycker jag gjort tillräckligt. ;)

• 060810

Tack!! :)
    Känns tokbra nu trots att jag inte dammsugit eller våttorkat golvet än. Vi fick ju ta matpaus och nu har jag matkoma. ;)

Så det blir kanske senare idag eller imorn. Bara att jag tog tag i helvetet var stort nog.
    Diska efter maten ska jag göra i a f. ;)

• 060810

Jag har ingen gubbe/sambo utan ensam med 3 barn som är mellan 2.5-6.5 och alla har speciella behov så jag drar lasset själv men jag har valt det så ska väl inte klaga för mycket men ja det är tufft + att jag pluggar 100% till undersköterska.

Kommer kännas bra imorn men några fötter uppe kommer inte ske utan då är det småplock + ungarna som tar tid. ;)

• 060810

Superkvinna vet jag inte.
    Jadå barnen hjälper till där de kan. De har diagnoser inom autism (de två "stora") och de gör vad de kan med städning men fastnar vid saker de hittar och så kommer de inte vidare.
    Minstingen är hyperaktiv och städa finns inte men att fara runt som en tornado är helt ok. ;) sen har hon lite andra bekymmer med. ;)

Men ja det är en hel del att göra här hemma. Plugga hinner/orkar jag knappt men ska kämpa vidare med det då jag måste utbilda mig och jobba.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!