Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Kaos: ja nu vet du. ;)
Det går rätt bra även om jag just nu tappat sugen lite och orken tryter. :( men hoppas snart vara på banan igen.
Kaos: ja nu vet du. ;)
Det går rätt bra även om jag just nu tappat sugen lite och orken tryter. :( men hoppas snart vara på banan igen.
Nu har jag varit duktig och städat både i och på en bänk jag har i vardagsrummet. Den var/är full med massa saker. Nu ser den betydligt bättre ut för nu ligger det inte slängt en massa ovanpå och i den vet jag numer vad jag har. ;) haha!
Det som är kvar är en låda med saker som ska in på min dotters rum, men det behövs städas och rensas i hennes bokhylla först. ;)
Så det får stå på programmet någon dag för då blir jag av med den lådan med. ;)
Slängde även några saker och det känns så bra att ha gjort det. Jag är en sån som sparar mycket för att det har ett sentimentalt värde, men nu åkte lite sånt bort. ;)
Tvätten är i maskinen och den torra från tumlaren är vikt. Golvet i vardagsrummet är städat och kan dammsugas och moppas imorgon. :)
Så jag känner mig väldigt nöjd och sitter med ett glas oboy nu och ser på handboll. ;) gjort mig förtjänt av det tycker jag. ;)
Ms H: ta det i din takt!! Gudarna ska veta att jag har inte diskat efter dagens mat och diskade imorse enbart för att vi skulle kunna äta lunch.
Jag prioriterade annat ikväll och har haft 2 usla veckor nu med städning och det har varit väldigt tufft.
Vi alla kämpar på i vår egen takt. Orkar du inget idag kanske du orkar imorgon.
Kram och kämpa på, ge inte upp hoppet!
Dammsugit mitt rum, vardagsrummet och tagit hand om tvätten. :) allt på 25 min. ;)
Så nu ska jag ner och starta en maskin tvätt till och ta upp den blöta. Sen blir det skura golven där jag dammsög för att sen åka till stan och fika med en kompis! Mys!!
Behöver lite morötter och belöningar till mig själv med. ;)
Sjuk dotter så det enda jag gör i städväg är att skura golv. :( ja och tvätta. :(
Lillan bara kräks, men hon är inte magsjuk. Hon kräks bara slem pga sin astma.
Skitjobbigt och vi är nära akuten men vill inte åka in på natten. Får hoppas vi kan vara hemma till imorgon, eller ja att vi slipper åka in alls vore ju bäst.
Skulle vilja städa men orken finns inte efter att ha haft dottern på mig hela dagen.
Här har inget funkat de senaste 2 veckorna. Übersjuk dotter och en liten son som mår psykiskt dåligt gör att orken inte funnits.
Men igår städade jag hallen och köket (inte alls noga men diskade lite och dammsög och barnen sa när de kom hem: åh vad fint du gjort mamma, vad duktig du är.
Det värmde i mitt hjärta. :)
Så idag tog jag vardagsrummet, dock inte färdigt. Men får se om de ser nån skillnad när de kommer hem. ;)
Här blir det att återgå till små saker och samla kraft och ork till att orka göra lite mer sen. ;)
Idag känner jag att jag har massa energi! :)
Har möblerat om min del i vardagsrummet (min sovplats) och tagit hand om all viktvätt! :)
Även slängt in en ny maskin med tvätt! :)
Nu är det bara disken kvar, sen känns hemmet ändå ok!
Fy så duktig jag känner mig!! :)
Ok har småstökigt på mina hotspots, men jag ska kämpa med dem under dagen. Men det kan komma in folk utan att jag skulle skämmas! :)
Så dags för lite hotspots kanske innan jag ska hämta hem ett av 3 barn från förskolan. :) de andra två hämtas senare. Det ska mysas med sonen i eftermiddag. ;)
Så nu är hotspot nr 1 avklarad! :)
Blev bara en nu och inga 2 min men den försvann. ;)
Fast hittade en påse med saker från bilen. Bl.a. en bok som vi lånat på biblioteket och fått betala för! Suck att man aldrig kan städa ordentligt så man hittar det man ska! ;)
Jaja 368 kr kostade den hemskt slitna boken! :( men nu kanske jag lärde mig nåt på det. ;)
Nu dags att hämta hem sonen och kanske ta en hotspot när vi kommer hem. ;)
Ja det var riktigt tråkigt och den var inte ens värd 5 kr då det var utrivna sidor i den. :(
Men men jag lär mig väl till nästa gång förhoppningsvis.