Ingen 1 skrev 2012-03-02 17:59:05 följande:
Precis så tänkte vi också!!
Blev jätteglad när vi fick redan på att jag var gravid efter 3 försök. När vi väl fick se vårt underbara barn var lyckan total. Sen kom tanken på syskon, funderade inte alls på syskon från början.
Ringde RMC som sa att det kunde ta lång tid att få komma dit. Då bestämde vi oss för att försöka i Danmark, utan tanken på helsyskon. Det blev två försök utan resultat.
Fick sen en kallelse till RMC och ringde dit. Fick då veta att "vår" donator fanns kvar och vi kunde få göra våra nya försök med samma donator. Då ändrade nog jag mig lite ang detta med helsyskon, klart att jag/vi ville ha det om det gick att få. När vi var i Danmark sa dom till oss där att man kan ringa dit så fort man fått ett plus och lägga undan strå från donatorn. Vet inte vad det kostar eller så.
Hoppas att du förstår hur jag menar med detta med helsyskon ;)
kan bara föreställa mig lyckan hihi..på sahlgrenska får man bara "göra" syskon om man gjort IVF, inga syskonförsök när man lyckats m insemination. så likförbannat får vi inte nåra "helsyskon" men förhoppningsvis kommer dom gilla varann ändå hehe.
att lägga undan i dk kostar en del, tror d e 2000 lr mer i depåavgift + kostnaden för spermapotionen.
absolut!!
jätteglad för eran skull å ja håller som sagt tidigare tummarna att d snart tar sig igen..!