Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Körsbär skrev 2012-03-01 18:22:09 följande:
    Hej! Jag hoppar in i den här tråden.
    Vi har försökt att få barn i sisådär 4år,har haft oskyddat sex i 5,5år.
    Det finns inget direkt "fel" på oss, mina värden + min mans spermier är jätte bra,jag har mens och ägglossar som vanligt men ´konstigt nog så vill det inte ta sig.

Står i kö för IVF, får antagligen svar nästa vecka om vilket datum det blir, ska också göra en makesinsemination nästa vecka på CVL, det blir då våran 2a... Hoppas det tar sig,det är dax nu.

Håller tummarna att ni inte behöver vänta så länge å att d tar sig! :)
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-03-01 19:43:52 följande:
    Jag har haft samma donator två inseminationer (gång 1 och 3), de andra två har varit två olika. Denna gången har jag provat en ny. Vet inte om det är bra eller inte, men läkaren tyckte jag skulle byta nu.
    Duvan skrev 2012-03-01 21:09:14 följande:
    Vi hade samma donator försök nr 1 och 2. Och sen har vi haft olika på försök nr 3 och 4.

Fröken smilla: Hur känner du dig? några sympton?
    Tänk va fantastiskt om vi båda får plus nu på fjärde försöketGlad
    Håller tummarna så hårt ja kan för att ni ska få era efterlängtade pluss!
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-02 16:18:17 följande:
    Har testdag den 12/3. Om det nu inte har tagit sig denna gången så borde min mens komma några dagar innan.

Vet inte om jag är inbillningssjuk eller om det nu är så att det var en nib.blödning jag hade nu i veckan. Mår illa på morgonen och en stund på eftermiddagen, har gjort det i ett par dagar. Tror dock att jag antingen är inbillningsjuk eller om det kan vara så att jag är överstimulerad?  Om det inte tar sig nu, så borde jag kanske hoppa över några månader men jag vet inte om jag vågar det.. Donatorn till vårt första barn finns ju kvar nu och jag har turen att få samma donator nu. RMC kan ju dock inte lova hur länge donatorn finns kvar.
    håller tummarna d hårdaste ja kan för att d har tagit sig! förstår att du tvekar när d gäller att hoppa över ett par cykler om d inte tar sig, kan man försöka få helsyskon så e d ju jättekul! vet inte hur noga vi kommer va m d, tror inte vi diskuterat d så mkt, vi vill ha barn d e d vi känner e viktigast. om d e rätt lr fel vet ja inte men så vi känner iaf.
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-02 17:59:05 följande:
    Precis så tänkte vi också!!
    Blev jätteglad när vi fick redan på att jag var gravid efter 3 försök. När vi väl fick se vårt underbara barn var lyckan total. Sen kom tanken på syskon, funderade inte alls på syskon från början.
    Ringde RMC som sa att det kunde ta lång tid att få komma dit. Då bestämde vi oss för att försöka i Danmark, utan tanken på helsyskon. Det blev två försök utan resultat.
    Fick sen en kallelse till RMC och ringde dit. Fick då veta att "vår" donator fanns kvar och vi kunde få göra våra nya försök med samma donator. Då ändrade nog jag mig lite ang detta med helsyskon, klart att jag/vi ville ha det om det gick att få. När vi var i Danmark sa dom till oss där att man kan ringa dit så fort man fått ett plus och lägga undan strå från donatorn. Vet inte vad det kostar eller så.

Hoppas att du förstår hur jag menar med detta med helsyskon ;)
    kan bara föreställa mig lyckan hihi..på sahlgrenska får man bara "göra" syskon om man gjort IVF, inga syskonförsök när man lyckats m insemination. så likförbannat får vi inte nåra "helsyskon" men förhoppningsvis kommer dom gilla varann ändå hehe.

att lägga undan i dk kostar en del, tror d e 2000 lr mer i depåavgift + kostnaden för spermapotionen.

absolut!! jätteglad för eran skull å ja håller som sagt tidigare tummarna att d snart tar sig igen..!
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-03-02 17:46:58 följande:
    Jag är också lite inbillningssjuk, samtidigt som jag är stensäker på att det inte tagit sig. Kan känna ett sug som ibland utger sig som illamående. Vaknade kl 5 imorse av just illamående, men det gick över efter 5 minuter. Det har jag dock gjort förut när det inte tagit sig så det betyder ju inget.

Sen har jag gjort en märklig observation, men frågan är om det alltid är så. Jag har en "vit" ring runt vårtgården som är ca 1 cm bred. Det är ljus ljus hud, som står upp liiiite. Den andra huden har mer blodkärl. Men det kan absolut vara att det är så alltid, men det känns som jag borde ha nojat över det förut då haha!
    hoppas att d inte e "inbillningssjuka" å att "tanten" inte dyker upp alls så du får ditt efterlängtade Plus runt din bim! {#emotions_dlg.flower}

färg på vårtgårdar lr runt om kanske skiljer sig fr person t person, när ja va gravid 07 kommer ja ihåg att mina blev mörkare å normalt har ja som en ljus fläck mitt på bröstvårtan men den försvann när ja va 4-5v gravid ungefär, men d e ju längesen så ja minns inte helt säkert (kan likaväl ha mörknat bara ett par veckor efter befruktningen men att ja inte la märke t d förrän då.. hur som helst, ja håller tummar å tår att d tog sig på ditt senaste försök!
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-02 20:15:55 följande:
    Men visst är det konstigt!! På RMC får man tydligen inte göra syskonförsök om man gjort IVF, men DI... Visst vi får ju betala det själva, men det är så orättvist att man inte kan få samma hjälp överallt.
    jaop, helt galet. samma lika men tvärtom ju. om d inte tar sig i dk tror ja att vi ska insistera på ivf ist på reproduktionsmedicin. sen om vi får d e ju en annan fråga..men men, tiden får utvisa. ca 2mån drygt innan vi gör första försöket. shit pommes frites va man längtar, lr ja inte riktigt så enkelt - e lixom skräckblandad förtjusning, tänk om d inte tar sig lixom. 
  • Längtan 30

Ingen 1, va får ni betala för syskonförsök? hmm, nu blev ja nyfiken på om d går å prova på rmc ist..hihihi. vilket sjukhus e d? hittade 2 på google, linköping å malmö?

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-03 17:29:31 följande:
    Trött och besviken idag. Började testa för ÄL idag dag 12  (har tidigare fått utslag dag 16) och fick Glad. Så det blir ingen insem då kliniken har stängt imorgon. Kroppen påvisar också tydliga ÄL symptom...

Har inte haft en helt positiv helg sen vi började med detta. Hela tiden något att oroas över. Har det inte varit ÄL så mens!

Nästa månad kunde inte mannen åka med så då får jag åka själv...

så himla typiskt, men ja håller tummarna att du kan göra som Fröken Smilla å åka dit på månda, kan tänka mig att d känns tungt! :/
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-04 08:10:31 följande:

Vi betalar 5874 kr för syskonförsök på RMC i Malmö. Ring och kolla vad dom säger, kan ju inte få mer än ett nej.
    Tack för infon d ska ja göra, redan imorrn e d tänkt hihi... Såg nåt på hemsidan att man kan tacka nej om man går t ett annat landsting, om RMC har mindre väntetid så ja har varit grymt nyfiken hela helgen
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-03-04 08:19:28 följande:
    Oj det var dyrt... Jag betalar 2700 kr (svenska) för donatorinsemination i Danmark. Trodde det var billigare i Sverige, men får ju inte gå här så har faktiskt inte haft så stor koll på vad de tar. Är det inklusive hormonbehandling kanske?

BIM -2 här, och det börjar bli nervöst. Har tidigare hållt en symtomkalender och jag kollade tillbaks i tiden då jag faktiskt (pinsamt) tagit ett foto på brösten. De såg likadant ut då som nu, så där har jag absolut inga tecken. Trodde att de såg liiite annorlunda ut nu men tji fick jag.
    Dock är de fortfarande ömma och jag känner lite molvärk. Det kan vara helt normala PMS-symtom dock. Funderar på att testa tisdag morgon ändå, fast jag sagt att jag inte skulle. Men det kan ju vara skönt att vara förberedd på om mensen ska dyka upp på jobb.

Äppelblad - lycka till!! Samma utgångsläge vid ägglossning som hos mig nu senast
    Ja d e inte gratis, fast m IVF kostar syskonförsöken 12000 på Sahlgrenska iaf.. Usch ja börjar bli kluven, hade inte funderat så mkt på helsyskon m tanke på att depåavgifter å portionskostnad i dk kostar en del + ny(a) insemination(er) kostar ju oxå..hmmm

Spännande tider, även om du räknar m att tanten e på G. Ja håller tummarna att du har fel, lycka t!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012