Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Fröken Smilla skrev 2012-03-04 10:12:47 följande:
    åh hängde inte med, snackade ni IVF?? då är ju 5700 kr inte mycket! Typiskt mig att mixa mig in haha!

tyvärr håller symtomen på att avta här, som de brukar göra innan mens... Det enda som är kvar är molvärken men den har börjat bli mer diffus nu. Ska testa tisdag morgon så jag vet om det vankas mens på jobb.
    Nej nej! D va bara ja som gjorde en otydlig jämförelse m kostnad för syskonförsök m insemination resp IVF :)

Ja tänker fortsätta hålla tummarna, bara så att du vet, men iofs vill man kanske bara få mensj*keln så snart som möjligt så man kan "försöka igen", om man nu känner på sig att d inte tagit sig förstås..{#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-04 16:32:05 följande:
    Måste bara kolla om ni tjejer kan hjälpa mig att tänka lite...   Glad.

Antar att man inte kan räkna riktigt likadant om man tar stimulering. (Jag tar stimulering enbart för att det ska bli ÄL på RMC: s öppettider... Har inga kroppsliga problem som gör att jag måste ta stimulering.)

Det senaste året har min cykel legat mellan 22-28 dagar, dock flest 22-23 dagar. Tog ÄL-spruta den 23/2 så borde ju fått Äl runt 24/2. (enligt rmc ska man ta äl-spruta 24 timmar innan DI).
    Är idag på cykeldag 21 och har fått testdag12/3, 17 dagar efter DI, inte räknat efter min cykel. Då är jag på dag 29.

När borde jag kunna testa eller hade ni valt att vänta till testdag?   
    Va d ovitrelle du tog? Tror ja läst nånstans att d stannar i kroppen 10-11dgr  lr nåt sånt, testa kan du ju göra om du vill men ja tror du ska lita på resultatet först på testdagen lr efterföljande dagar..Lycka till! Hjärta
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-06 20:32:15 följande:
    Läser flitigt och längtar tills vårt majförsök. I väntan håller jag tummarna för er alla :)
    samma här, blev nästan löjligt glad att mensen kom idag efter 31dgr, får se hur lång tid d blir mellan denna å aprilmensen men ja tänkte höra m dr Lars om ja kan få pergotime å sådär eftersom min mens e oregelbunden, så ja i värsta fall kan göra insemination i maj å juni innan dom har semesterstängt under juli..

Fröken Smilla, tråkigt att symtomen e borta men ja håller tummarna att du plussar i dagarna, e ju inte ovanligt att testa negativt även efter bim oxå. Annars håller ja tummarna att d går bättre vid nästa försök! 
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-03-07 20:44:23 följande:
    Tack tjejer Mår okej, det var rätt väntat. Men visst känns det lite hopplöst just nu.
    Tråkigt att höra :( Hoppas du orkar ta nya tag snart! *styrkekram*
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-08 17:18:26 följande:
    Här har mensen kommit igång ordentligt idag...  Blir så trött på denna mens, ringde RMC dom tyckte att jag ska ta ett nytt grav.test på lördag. Varför undrar jag, men ska ändå köra igång igen. Så hoppas på tredje gången gillt denna gången med (vårt första barn kom till på 3:e försöket).
    nej va synd! håller tummarna för tredje gången gillt denna gången oxå!
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-08 18:46:45 följande:
    Tack!!   Orkar inte ens bli knäckt denna gången... Ger snart upp, läste på facebook nu att ytterligare en kompis ska ha barn. Nu är det 4 st som är med barn i min bekantskapskrets, är absolut glad för deras skull men SÅ ledsen för att vi inte kan få ett syskon till. Alla vi har barn samma år och nu sitter dom o planerar vidare med syskonen. Känns hårt!!
    kan knappt föreställa mig hur jobbigt du har d..ja har "lyxen" att inte ha nån kompis/vän som e gravid. brukar titta på min chef ibland (hon ska ha sitt andra barn om ett par mån tror ja) å tycka hon har så fin mage. :-/ hon blev gravid på första inseminationsförsöket m både sitt första å andra barn, men ja försöker ställa in mig på att d blir flera försök innan d tar sig eftersom ja "känner t" fler som fått göra d, men d återstår såklart att se, ja hoppas/drömmer ju inte mindre för d..

hoppas att d tar sig på nästa försök för er, styrkekramar! {#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-10 21:30:21 följande:
    Här bara vääämtar vi på våren o nya försök. Tror vi skall byta donator nästa gång. Känns rätt. Följer er andra med spännig :) någon som vet om dr l har ngn statistik över lyckade/misslyckade försök?
    spännande! håller tummarna att donatorbytet leder t ett plus framöver, här e d drygt 2mån t vi ska börja. längtar e bara förnamnet! Cool men e nervös/orolig på samma gång..

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-11 09:39:01 följande:
    Jag har aldrig heller gjort någon spolning. Den gjordes aldrig under vår utredning då man hittade orsaken till barnlösheten hos mannen tidigt...

Tror du att gyn i Sve kan hjälpa dig med det eller ska du göra det hos Grönlund isf? 
    Hmm, konstigt du inte fick göra den ändå? Vi fick veta förra året att min sambo inte har nåra spermier å sattes upp på donationslistan..Ja gjorde en kontroll av äggledarna samt en vanlig gynundersökning m VUL på Reproduktionsmedicin i januari å ska ta mina tester för HIV, hepatit osv i veckan som kommer. 

Tror inte att d e nåt problem att göra d hos gyn lr på en kvinnoklinik, dom brukar kunna utantill vilka tester som man kan/bör göra inför insemination verkar d som..

Håller tummarna att er senaste insemination fungerat å att ni får ert efterlängtade plus  
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-12 08:05:53 följande:
    Idag är det en vecka kvar till BIM och tiden sneglar sig fram... Har lätt molvärk som kommer och går och brösten ömmar tidvis, samma symptom som vanligt.

Har drömt att jag varit gravid och fått se positiva gravtest flera nätter i rad. Fina drömmar... Glad 
    Håller tummarna att d tog sig denna gången!! 
  • Längtan 30
    idealisten i mig skrev 2012-03-11 13:56:15 följande:
    Får jag hoppa in?

Vi ska sätta igång med inseminationer om en månad, känns spännande men vill inte heller hoppas för mycket. Vi har försökt i nästan 3år, utredningen igång i våras. Prima sperma, och inget fel med mina hormoner, men i laparoskopin hittades omfattande endometrios som hade blockerat typ allt. De fick bort det mesta så nu är det bara tiden man fightas emot: hinner endon eller graviditeten först..

Ska börja med den 6:tte och sista omgången med pergo (dubbeldos) imorgon, läkaren ville inte att jag fortsätter med det efter dess för att undvika hyperstimulation. Hur funkar det hela med insemination och hormoner som ska tas? Har läkartiden en vecka innan beräknat ÄL, då blir det VUL och... ja vadå för annat? För en kontrollfreak skulle det vara skönt att veta vad som väntar ;)
    självklart, välkommen! spännande å "sätta igång" hihi, för våran del e d maj som blir första försöket, så strax efter er då! håller tummarna att endon inte hinner komma tbax innan ni gör ert försök, vet väldigt lite om endometrios - har läkarna sagt t er hur snabbt den kan komma tillbaks? stort lycka till..!!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012