Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-03-17 20:05:48 följande:
    Det kan absolut stämma. Hur lång cykel har du? Använder bara CB´s digitala test så jag behöver aldrig tyda streckens tydlighet.

Jag har de cykler jag testat fått utslag på dag 16 av ca 29-31. Men denna gången fick jag stegring på dag 12. Vul dag 14 visade att ÄL  skett och fick mens dag 24. Så man vet aldrig hur kroppen ska bete sig...  

Varför tar du apriforce?   
    D e olika fr månad t månad, senaste 4mån har d varit 26-30dgr. Förra mån tror ja att ja hade äl på dag 16 av 30 (fram t senaste mensen alltså). 

Jag har CB's digitala tester oxå, men tänkte spara dom t maj när d gäller att pricka rätt inför inseminationen..

Tar apiforce för min acne å för att d ska vara bra för ÄL å hormonerna. 
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-17 20:14:39 följande:
    Vad kan ni tjejer om tiden mellan äl och mens? Är den alltid samma?

Om jag utgår från de inseminationer jag gjort nu så har dagarna inte varit det. Om den tiden alltid är samma så kanske jag inseminerats på fel dag.. 
    Har du gjort nån sökning på lutealfas, ja kommer tyvärr inte ihåg om den ALLTID e samma lr om d varierar. Ska leta lite på google å netdoktor så tipsar ja om ja hittar bra info!
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-18 07:56:27 följande:
    Godmorgon tjejer!

Vad tror ni?

är det bäst att insemineras 12 tim efter omslag på älstickan eller ska jag vänta tills det gått 30 timmar?

känns nästan som jag vill göra en dubbel.

sist hade det gått ca 20 timmar och det tog sig!

ska ringa storken om en timme så snabba svar önskasGlad
    köööööööööör! lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-18 09:42:31 följande:
    jippie nu kör vi!!!! fick tid i dag kl 15,00 och i morgon bitti 09.00

i natt blir det vandrarhem och pölse i köpenhamnSkrattande

Lycka till med testerna, jag är tillbaka här på måndagkväll!

puss o kram på erHjärta
    spännande, lycka till ha en underbar vistelse i danmark!!  Hjärta

puss å kram tbax
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-18 08:44:03 följande:
    Pratade ju om det här med lutealfas igår. Kollade igenom hur många dagar den varit vid inseminationerna och det hade varit 13 dgr alla gånger, även denna. Men då ÄL kom tidigare än vanligt denna gången så blev ju cykeln kortare med, så kanske inte va så konstigt.

Det enda som är annorlunda är att jag inte har någon mensvärk, har alltid mensvärk, ibland jävulskt ont.

Har ni mensvärk tjejer??    
    ja brukar ha värst mensvärk precis när mensen kommer igång dag 1 å även dag 2, sen blir d mindre å mindre för varje dag. lite ovanligt att du inte har mensvärk denna gången om du brukar ha så ont annars, men du har "riktig" mens å inte spottings nu lr?

jag verkar ha haft kortare follikelfas denna gången, för ja hade starka streck på ÄL-stickorna på både morgonen å kvällen igår, samt kl 10 idag. kommer dock fortsätta testa så ja blir lite klokare på om d "bara" e stegring lr verkligen positivt som d ser ut. läste lite på nätet om follikel- å lutealfas igår å va ja förstod kan dessa variera om man har oregelbunden cykel, e inte helt hundra på om min mens e oregelbunden men d känns så eftersom ja har haft mellan 25 å 30dgr mellan dem. förra året var det mest runt 30dgr +/- 2dgr å ibland längre.
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-19 14:49:05 följande:
    Hej kära vännerHjärta
    Nu är jag hemma i Sverige igen.

Insemination 1 gick hur snabbt och smidigt som helst, sedan checkade vi in på ett vandrarhem vid ströget.
    jättemysigt att bara strosa runt i köpenhamn.

I dag va det dags igen...ingen rolig upplevelse=(
    min sköterska verkade ganska ung och oerfaren, dessutom var jag tydligen ganske svullen sen gårdagen och min livmoder hade lagt sig på sidan och vridigt sig så det va jättesvårt att komma till.
    Hon lirkade och lirkade, ingen behaglig upplevelse vill jag säg.
    Tillslut gav hon upp och hämtade en annan sköterska som efter ännu mer lirkande lyckades med inseminationen...blödde en hel del=(
    men nu är jag i allafall dubbelinseminerad och hemma i min trygga miljö igen, det värker lite i magen så nu ska jag gotta ner mig i soffan med en stor skål glassSkrattande

hoppas verkligen det tar sig nu, för både orken och pengarna är slut!

hur går det för er andra? testat än? jag väntar spänt=)

Lycka till! kramar
    Åh, tråkigt att d gjorde ont vid andra inseminationen, ja håller tummar å tår så hårt ja bara kan för att d blir ett fiiint plus om ett par veckor!

Hjärta {#emotions_dlg.flower} Hjärta 
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-03-19 18:39:07 följande:

Förresten, vad måste man göra innan insemination hos Gyn grönlund?
    Journalsamtal behövs inte eller?

Nix pix, ja behövde inte göra hiv lr hepatittest ens, minns ja inte fel va d LiveyourDreams som tipsade mig om d. Ja berättade att ja har lite oregelbundna cykler å att läkaren på SU RMC sagt att ja ska få pergo å ovitrelle inför insem, så då ville han bara ha personnummer å adress så skulle han skicka receptet sa han. Har du gjort nån HSS? D e d enda ja gjort å den va bra, Dr Lars sa att d inte behövs nåt mer.
  • Längtan 30
    linile skrev 2012-03-19 20:27:02 följande:
    Har läst en hel massa i den här tråden. Så intressant och spännande att följa era resor!! Jag ska bli inseminerad för första gången imorrn tillsammans med min blivande fru. Vi har valt att få hjälp i sjukvården i sverige men det har varit en lång resa fram till detta första försök pga många olika anledningar. Nu kör vi ialfl och jag tänkte kanske haka på lite här om det är okej?!  Glad

Lycka till alla ni som väntar!!!
    absolut, välkommen å stort lycka till imorgon!!!
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-03-19 22:08:12 följande:
    Men vad är progestronprov? tar du det själv?
    ska se om ja kan hitta d igen, men ja läste om vilka blodprover man kan ta för å mäta om man haft ÄL..
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012