Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-03-10 19:41:49 följande:
    Det känns ju som att det borde gå, lätt tom. Men... man vet ju inte om ägget kanske lyckats bli befruktat vid något av försöken men att det sedan inte gått hela vägen...

Man vet ingenting!! Ahh... Skrattande

Hur ska du gå vidare Smilla??  Vad säger Dr G?
    Han är förvånad. Jag får stora äggblåsor och har fin slemhinna men ändå vill det inte ta sig. Jag funderar på att försöka få till en spolning, det är kanske där problemet ligger.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    Draken01 skrev 2012-03-11 16:03:04 följande:
    Hej! Lite nyfiken på samma sak, någon som har koll på någon statistik hos Gyn Grönlund? Någon som vet någon som blivit gravid där? 
    Jag känner en och känner till ytterligare en som blivit gravida genom donatorinsemination där.
    jenniekk skrev 2012-03-11 09:39:01 följande:
    Jag har aldrig heller gjort någon spolning. Den gjordes aldrig under vår utredning då man hittade orsaken till barnlösheten hos mannen tidigt...

Tror du att gyn i Sve kan hjälpa dig med det eller ska du göra det hos Grönlund isf? 
    Ev finns det någon som kan hjälpa i Sverige. Annars tar jag Dr Lars till hjälp.
  • Fröken Smilla
    Duvan skrev 2012-03-12 21:09:36 följande:
    Hej tjejer, jo min mens kom i helgen...har bestämt att ta ett uppehåll ett par månader. Vi har även tänkt till ny klinik, gyn grönlund. Pga priset och att de kollar om ägget släppt. Nu känns det väldigt tungt men det blir väl bättre..
    beklagar förstår hur det känns, vi är väl i liknande situationer? KRAM!
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-03-20 16:51:01 följande:
    Miss Smilla: Hur går det för dig? Flyttat klart?
    tack som frågar flytten går lite halvtrögt... men bra. Längtar tills jag är klar!
  • Fröken Smilla

Hej tjejer!! Det var längesen nu

Jag har precis flyttat klart, så har varit lite "borta" ett tag.

Kul att se plus i tråden, GRATTIS!!!!

jenniekk skrev 2012-03-31 17:07:21 följande:
    Tjejer, känner ni av er ägglossning?Hur känns det? Jag vet att jag har ÄL på g när jag absolut inte är sugen på att ha sex. Bra kropp jag har va!! Flört   
    Jag känner av mitt nåt enormt, det känns som en kniv i äggstocken. Sen släpper allt från en sekund till en annan, lite sådär galet...
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-04-02 20:41:56 följande:
    Sockerpian: Vad fantastiskt! Hjärta

Fröken Smilla: Kul o se dig igen...  Glad  Hur ser dina planer ut? Hur ska du gå vidare?
    Jag måste hoppa över april, alla pengar har gått till flytten... Men planerna är att åka i maj igen!

Hur går det för er?
  • Fröken Smilla

Jag hoppade ju insemination förra månaden och kommer göra det denna månad med pga flytten. Själv tycker jag det är ganska skönt med längre pauser så man slipper tänka på symtom osv ett tag. Men samtidigt går ju tiden och det är mindre roligt.

Inväntar mens i dagarna och det är intressant hur få symtom man har när man inte inseminerats jämfört med vad man får när man har Tala om fantomkänslor... hu.

LiveYourDreams skrev 2012-04-04 09:11:13 följande:
    Hej tjejer! Hur mår ni? Jag är på äl+6 idag o tycker tiden går såååå långsamt. Idag e första dagen jag kännt ngt, har som ilningar o stickningar ut mot äggstockarna. Hoppas det betyder något bra :)
    Hoppas hoppas hoppas!
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-04-11 07:28:44 följande:
    Här är mensen på ingång o jag ställer om mig för att vi behöver åka till danmark igen. Är sååå besviken. Hade ju dubbelchans o ändå tog det inte... :( vill krypa under en sten o vakna gravid.. :(
    Jag beklagar verkligen det är så tungt!

Men jag lovar, du kommer snart se framåt, er bebis var inte med denna gången...! Fast det är klen tröst idag, det förstår jag. KRAM!
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-04-12 14:49:09 följande:
    Binaa: har du bara 13 dagars lutelea fas? Eller hur ska man räkna? 14 dagar från insemination eller 14 dagar från pos äl test? Hur gör ni andra?
    lutealfasen räknas från ÄL (dvs den dagen ägget släpper) tills man får mens. Den fasen är i princip alltid lika lång, är cykeln oregelbunden så är det tiden mellan mens och ÄL som är oregelbunden, inte lutealfasen.

Min är 14 dagar, har man under 11 dagar bör man söka läkare.

Är verkligen jätteledsen för din skull, men ja, nu satsas det på januari!!
  • Fröken Smilla

Tjejer tjejer! Jag läser här hela tiden och håller tummarna så hårt för er (Binaaa - jag hoppas tant röd håller sig långt borta!!).

Har jag lite flyt så lägger jag inseminationerna på hyllan... Ja det låter konstigt kanske, men min "dröm" har ju ändå alltid varit att träffa en kille och skaffa familj med honom istället för ett nedfruset rör sperma Så jag hoppas verkligen att jag har träffat rätt nu... Det verkar lovande! Jag behöver dock lite tumhållning jag med

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012