Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

sunsed1 skrev 2012-02-23 13:21:35 följande:
    Här har jag berättat bara för närmaste kollegor, och det bara för de är själva gravida. Chefen vet givetvis inte. Man berättar ju inte i vanliga sammanhang att man försöker med en bebis heller, så varför skyllta med det känner jag.

Det handlar ju om en dag i månaden som man är borta om det inte infaller på en helg förståss, och det kan hända i princip vad som helst. Så jag tar tjänstledig eller sjukanmäller mig.
    Jag tycker personligen att det är skönt att chefen vet. De gånger jag misslyckats har jag varit ledsen, och lyckades tom bryta ihop på jobb en gång. Då är det väldigt skönt att hon vet vad som pågår och varför jag inte är på topp alltid.
    Sen har jag lite svårt att säga att jag är sjuk om jag inte är det... Men så har jag också en bra relation till min chef och vi umgås även privat. Hade ju gjort det ännu svårare att ljuga om det.

Alla har inte turen att ha en så förstående chef som jag har, det vet jag, och jag skattar mig lycklig att jag kan ha den kommunikationen med henne. Jag är ju dessutom singel och behöver det stöd jag kan få.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-25 17:41:45 följande:
    Måste fråga er andra; dricker ni alkohol? Jag gjorde det absolut inte från insem till mens, men hur gör ni? Avstår ni ibland, alltid eller aldrig?
    Nej efter insemination är det nolltolerans här. Jag har läst en ny dansk studie där de testat 90000 kvinnor och alkohol är farligt för fostret från dag 1. Är även lite lugnare före insemination även om jag inte håller tillbaka helt.
    Här kan du läsa mer om det: www.dn.se/nyheter/vetenskap/sma-mangder-alkohol-dodar-foster

Det går långsamt här Är på BIM -9. Har varit sjuk och därför haft en massa tid att överanalysera symtom. Inte bra alls, hade ju tänkt koppla bort det ordentligt denna gången. Så nu har jag såklart känt det mesta Men idag känner jag mig totalt ogravid, förutom lite dragande känsla nedre delen av magen. Å andra sidan tror jag att jag har det så även när jag inte inseminerats Tänkte på det en gång nu när jag pausat... Att det faktiskt känns småmolande där. Har ju haft det som gravsymtom innan också, och jag har aldrig varit gravid. Säger ju en del!
    Ingen 1 skrev 2012-02-25 18:02:56 följande:
    Jag tar pergo, gonal f och ovitrelle. Gör mina DI på RMC i Malmö och där får man alltid ta stimulering.

Var på RMC igår och gjorde ett nytt försök.
    Heja heja!!
  • Fröken Smilla
    Duvan skrev 2012-02-26 16:48:58 följande:
    Jag tänkte börja i god tid med äl stickorna, vilket var imorse. dag 13, tidigt för mig.
    Då har jag typiskt nog 2 nästan lika starka streck...känns sådär, jag vill ju att det tydligt ska övergå från negativt till positivt.

Men det lutra åt att vi åker till Storken imoorgn:) tänkte först vi skulle hoppa över den här månden men jag vill inte!
    känner i magen att det drar och sen har jag trådaktiga flytningar som man skall ha vid äl.
    så jag hoppas det blir rätt tajming!!!

Håller tummarna för dig Fröken Smilla att det sätter sig nu:)
    Precis det som hände mig... vill också veta när omslaget skett!

Lycka till imorgon!
  • Fröken Smilla
    Ingen 1 skrev 2012-02-29 08:38:53 följande:
    Nu måste jag ställa en av mina så där dumma frågor, som bara jag kan ;)

Fick min mens den 13/2, (tog stimulering pergo, gonal f och ovitrelle), DI den 24/2. Känner ju så klart inga symtom eller så. Men idag när jag var på toa kom det lite rosa på pappret. Kan det vara en nidationsblödning eller nåt annat? Är ju bara på dag 5 efter DI. (Dag 17 i min cykel)  Min ägglossning blev ju runt den 24/2 eftersom jag tog ägglossningsspruta.
    Ska tilläggas att jag aldrig någonsin har haft någon mellanblödning eller så tidigare.
    Har ju tagit stimulering flera gånger innan och har aldrig haft några problem innan. När jag var gravid förra gången så hade jag inga blödningar av något slag.

Förstår ni hur jag menar, är det någon som har något tips?
    låter som (och hoppas på) en nidblödning!

Heja heja!
  • Fröken Smilla
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-01 18:19:44 följande:
    Hej alla. En liten fundering bara: tänker ni, när det inte tar sig, att ni byter donator till nästa gång? Till någon som ev. är mer kompatibel med dig liksom.
    Vi har bara varit iväg en gång och jag funderar på om vi ska köra på med samma eller byta nästa gång.
    Hur resonerar ni andra?
    Jag har haft samma donator två inseminationer (gång 1 och 3), de andra två har varit två olika. Denna gången har jag provat en ny. Vet inte om det är bra eller inte, men läkaren tyckte jag skulle byta nu.
  • Fröken Smilla

Ja det hade varit otroligt roligt! Men mitt hopp är inte högt. Har mina vanliga pms-känningar, dvs ömma bröst en vecka innan mens. Och drag i ljumskarna och livmodern.

Det enda som varit lite annorlunda har varit att jag fått utslag/finnar i ansiktet. Men det brukar jag få vid stress och det är mycket just nu, med lägenhet, insemination och jobb med många borta.
    Och så inbillar jag mig att brösten ser annorlunda ut, men det brukar jag lyckas med varje gång

Med tanke på vad jag känt innan litar jag inte alls på min kropp. Föregående gånger har jag känt illamående, ont i magen, jätteömma bröst, förändrade vårtgårdar, haft uvi, och känt äckliga dofter. Och ingen av de gångerna kom ett plus. Så tala om att kroppen spelar en ett spratt.

När ska du testa, Duvan?

• Fröken Smilla

Jag kör på din väg, testar om mensen inte dyker upp. Min BIM är på tisdag, dvs den 6/3.

• Fröken Smilla

Jag är också lite inbillningssjuk, samtidigt som jag är stensäker på att det inte tagit sig. Kan känna ett sug som ibland utger sig som illamående. Vaknade kl 5 imorse av just illamående, men det gick över efter 5 minuter. Det har jag dock gjort förut när det inte tagit sig så det betyder ju inget.

Sen har jag gjort en märklig observation, men frågan är om det alltid är så. Jag har en "vit" ring runt vårtgården som är ca 1 cm bred. Det är ljus ljus hud, som står upp liiiite. Den andra huden har mer blodkärl. Men det kan absolut vara att det är så alltid, men det känns som jag borde ha nojat över det förut då haha!

• Fröken Smilla
    Längtan 30 skrev 2012-03-02 20:09:21 följande:
    hoppas att d inte e "inbillningssjuka" å att "tanten" inte dyker upp alls så du får ditt efterlängtade Plus runt din bim! {#emotions_dlg.flower}

färg på vårtgårdar lr runt om kanske skiljer sig fr person t person, när ja va gravid 07 kommer ja ihåg att mina blev mörkare å normalt har ja som en ljus fläck mitt på bröstvårtan men den försvann när ja va 4-5v gravid ungefär, men d e ju längesen så ja minns inte helt säkert (kan likaväl ha mörknat bara ett par veckor efter befruktningen men att ja inte la märke t d förrän då.. hur som helst, ja håller tummar å tår att d tog sig på ditt senaste försök!
    Ja detta är ju inte själva vårtgården utan huden precis runt. Som är ljusare än resten av huden på brösten. Färgen på vårtgården är densamma, inga ändringar. Jag tror det är ren inbillning och återigen kommer jag blir sådär besviken på min kropp som luras. Brösten har slutat ömma också, vilket tyder på att det är mens på väg.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012