Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

åh tråkigt Jenniekk. Jag har dock haft positivt ÄL-test på en lördag och sen åkt måndag morgon. Då hade ägget preciiis släppt och man kunde se det på väg ner till äggledaren.
    Fast då hade jag äl på söndagskvällen.

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-03-03 17:56:22 följande:
    Känns som ett lotteri alltsammans. Fick pos ÄL test idag kl.12.00. Har ju tidigare fått en lördag men då va det på kvällen, inseminerades då på måndagen och ägget hade då inte släppt än. Har aldrig tidigare fått utslag så här tidigt i cykeln dock... Funderar på att skicka iväg ett sms till L. (Har inte växlat pengar heller)
    Han kommer nog säga att du ska komma måndag morgon... Om ditt ägg inte hade släppt förra gången så är det ju stor sannolikhet att den inte kommit så långt denna gången heller. Men visst, som du säger så är det ett lotteri. Nu senast släppte ägget 8 timmar före normalt för min del så jag ska egentligen inget säga...

Det finns ett forex på våningen under färjeingången, de öppnar redan kl 7
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-03-03 18:29:58 följande:
    Han skrev att det är inga problem att insemineras upp till 36 h efter pos test. Svarade honom att det kommer att ha gått 45 h när vi tidigast kommer kunna insemineras och att jag inte vet när testet slog om. Och att vi hoppar över denna cykeln. Han svarade att jag kunde kolla tidigt imorgon morgon om testet fortrarande är positivt.

Kan inte ÄL test vara positiva flera dagar efter påvisad LH ökning?  
    Jo ÄL-test ska ju bara räknas från första positiva... Men ett positivt test imorgon KAN betyda att ägget ännu inte släppt. Mina tester blir svagare ganska snabbt efter ägglossningen. Det blir ju dock en chansning.
  • Fröken Smilla

Ja usch ja... Brösten ömmar och jag har ordentlig mensvärk. Att brösten ömmar innan mens är väl inte helt ovanligt, men mensvärken är inte nåt jag brukar ha. Jag har generellt väldigt lätt under mensen. Får huvudvärk och ibland mensvärk första mensdagen, sen är allt borta. Och så har jag fått en massa röda prickar i ansiktet. Inte finnar, utan mer röda plättar... Jag får sådana när jag är stressad, men jag tycker saker är under kontroll nu. Dock sker det ju mycket med flytt och sånt. Men det KAN ju vara nåt hormonellt

Men magkänslan säger nej.

• Fröken Smilla

Ja jag har exakt samma känsla... Men Dr Lars tycker allt ser så bra ut på VUL, han vill absolut inte att vi kör igång på hormoner än. Så har han den förhoppningen så... Han berättade förra gången att han normalt sett brukar rekommendera hormoner efter tredje misslyckade gången.

Nä, jag har haft ALLA symtom så jag litar verkligen inte på det jag känner! Därför tror jag på magkänslan... Men hoppet finns ju!

• Fröken Smilla
    Ingen 1 skrev 2012-03-04 08:10:31 följande:

Vi betalar 5874 kr för syskonförsök på RMC i Malmö. Ring och kolla vad dom säger, kan ju inte få mer än ett nej.
    Oj det var dyrt... Jag betalar 2700 kr (svenska) för donatorinsemination i Danmark. Trodde det var billigare i Sverige, men får ju inte gå här så har faktiskt inte haft så stor koll på vad de tar. Är det inklusive hormonbehandling kanske?

BIM -2 här, och det börjar bli nervöst. Har tidigare hållt en symtomkalender och jag kollade tillbaks i tiden då jag faktiskt (pinsamt) tagit ett foto på brösten. De såg likadant ut då som nu, så där har jag absolut inga tecken. Trodde att de såg liiite annorlunda ut nu men tji fick jag.
    Dock är de fortfarande ömma och jag känner lite molvärk. Det kan vara helt normala PMS-symtom dock. Funderar på att testa tisdag morgon ändå, fast jag sagt att jag inte skulle. Men det kan ju vara skönt att vara förberedd på om mensen ska dyka upp på jobb.

Äppelblad - lycka till!! Samma utgångsläge vid ägglossning som hos mig nu senast
  • Fröken Smilla
    Längtan 30 skrev 2012-03-04 09:18:34 följande:
    Ja d e inte gratis, fast m IVF kostar syskonförsöken 12000 på Sahlgrenska iaf.. Usch ja börjar bli kluven, hade inte funderat så mkt på helsyskon m tanke på att depåavgifter å portionskostnad i dk kostar en del + ny(a) insemination(er) kostar ju oxå..hmmm

Spännande tider, även om du räknar m att tanten e på G. Ja håller tummarna att du har fel, lycka t!
    åh hängde inte med, snackade ni IVF?? då är ju 5700 kr inte mycket! Typiskt mig att mixa mig in haha!

tyvärr håller symtomen på att avta här, som de brukar göra innan mens... Det enda som är kvar är molvärken men den har börjat bli mer diffus nu. Ska testa tisdag morgon så jag vet om det vankas mens på jobb.
  • Fröken Smilla

Blä, brösten känns "normala" nu igen. Jag som tyckte de ömmade mer än vanligt. Imorse kändes de fortfarande men nu nästan ingenting, förutom längst inne om man klämmer ordentligt. Detta suger!

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-03-04 13:54:36 följande:
    Imorgon gör vi ett nytt inseminationsförsök. Risken finns att det är försent, får se vad vul:et visar. Vårt motto denna gången är att vi inget har att förlora... mer än lite pengar! Flört
    Helt rätt tycker jag
    jenniekk skrev 2012-03-04 13:52:46 följande:
    Förstår om du tappade hoppet nu men hopp finns än... Hjärta
    Tack snälla... Det blev ett spökstreck, men jag har gett upp. Tjurade ett tag men mår bättre nu igen
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012