• Duvan

Vi som ska börja inseminera 2012

Vi har gjort 4 fösrök ostimulerat. Jag vet ju inte om jag har äl, men det känns så i kroppen, en massa tecken. Sen har jag börjat mäta morgontemperaturen, som skall gå upp ca 0,5 grader direkt efter äl, och det gör min termp också. så jag tror verkligen att jag har äl. men det blir intressant att kolla upp det när vi skall till gyn grönlund nösta försök.

• Duvan

Lycka till alla ni som är på väg till insemiantion eller väntar med spänning på plus:)

Binaa: Grattis, va kul att du är redo att åka nu:)

Sjäv fick vi brev från försäkringskassan om att vi får tillbaba pengar för vård i utlandet, 21037 sek för 3 försök på Storken, det känns så skönt!!!
    så alla ni som inte anksökt om ersättning gör det, inte alls så krångigt.

Vi har nu allt klart på gyn grönlund iallafall och åker när vi känner oss redo igen, april/maj...men egentligne vill jag åka nu ju. Sambon som känner att han vill vänta lite.

Hur ligger kliniken i Helsingör? Vi funderar på om man kan ställa bilen i Helsingborg och om man kan gå till kliniken från färjan i Helsingör. Hur har ni andra gjort?

• Duvan
    jenniekk skrev 2012-03-28 21:29:47 följande:
    Lycka till alla som är på gång nu!

Vi skulle ju pausa denna månaden, har känts lite jobbigt. Men pga att gyn har stängt några dagar framåt nu, då min ÄL troligtvis kommer så hade vi inte kunnat inseminera ändå. Känns lite bättre då... Nu kan vi låtsats att det är en ofrivillig paus! Glad

Duvan: Vi tar bilen till Helsingborg. Parkerar den i parkeringshuset i Träffpunkten som ligger i direkt anslutning till färjorna. Väl framma i Helsingör så tar det ca 5 min att gå till kliniken. Smidigt!      
    Tack, det låter ju väldigt smidigt!
  • Duvan

Ja eller hur:)

Det stämmer, blankett 5422. Vet inte vad som gäller, men ansök om både behadlingen samt kostnad hos cryo.
    Sen tar de ett beslut på hur mycket ni får tillbaka.
    Vi ansökte bara om kostnaden hos stork dvs 7400 sek per tillfälle. Sen drog de av 200 sek för vad patientavgiften skulle kostat i Sverige.
    Vi fick komplettera vår ansökan, så tänkt på att även skicka in:
    -Svenska journaler som visar utförd fertilitesutredning
    -En patinejournal från Danmark (be Storken om att skriva ett mail med intyg)

Får man positivt på morgonen kan man åka samma dag eller dagen efter(eller både och)
    Får man positivt på kvällen skall man åka dagen efter enligt Storken.

Lycka till

• Duvan
    Binaaa skrev 2012-03-28 22:53:17 följande:
    Tusen tack Duvan!

Hur lång tid tog det för dig att få de Svenska journalerna? 
    Jag fick ansöka skriftligt till Sahlgresnka efter journalen, tog ca 2 veckor.
    Men kolla på sjukhuset/kliniken där ni har varit och be om journal.
    Kankse de kan skicka på posten eller om ni kan hämta den där.

Stort lycka till imorgon:)
  • Duvan

Jag harhaft en depp period och inte orkat gå in på tråden på ett bra tag.
    varit så ledsen att det inte tog sig sist och det har känts så hopplöst....

Det är iallafall kul att vara här igen!
    Håller verkligen tummarna för er som väntra på ett plus nu i dagarna Hjärta

Binaaa, det låter ju verkligen som att det kan vara en nidblödning:)

Längtan 30: Va roligt att det är dax för er att åka på torsdag:) så spännande!

kram

• Duvan

Jag ser att mitt andra inlägg igår inte kom in...var nog lite trött:)

Vi skall ner till Gyn Grönlund nästa gång jag får äl. Skall bli så spännande lite pirrigt men så kul. Längtar såååå!
    Nu byter vi ju klinik från Storken till Gyn G så det känns lite som första gången igen:)

Åh va jag håller alla tummar för alla er som väntar på plus! Känns som det är dax nuför en massa plusHjärta

Längtan 30: Hoppas allt går bra för er imorgon, jag hejar på!!!!
    Är det Gyn Grönlund ni skulle till?

• Duvan
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-09 11:51:55 följande:
    Nu känns det inte alls som om det har fungerat. Tjyvtestade imorse (jag vet att det är alldeles för tidigt och allt det där, men jag pallar inte att inte veta om det finns en liten mikromöjlighet att få information) Känner mig enormt deppig och har lust att dricka en massa vin alternativt somna och vakna igen när allt är klart och bebisen är på väg. ORKAR INTE!
    Förstår precis hur du känner..
    Men så länge mensen inte kommer finns det hopp{#emotions_dlg.flower} stor kram till dig
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012