• Duvan

Vi som ska börja inseminera 2012

Fröken Smilla skrev 2012-02-14 20:03:30 följande:
    Kram på dig.

Jag har också genomgått tre misslyckade försök, det sista försöket var tom en dubbelinseminering. Och jag fick flera gravsymtom, inklusive ett falskt positivt test. Tredje misslyckandet var riktigt hårt. För statistiken vill ju att jag skulle ha blivit gravid då.

Men man plockar upp sig från golvet till slut. Man ska bara tillåta sig vara ledsen först! Nu ser jag fram emot nästa försök, och håller tummarna för oss båda!
    Tack för peppning:)

Jag ser verkligen fram emot nästa försök, då ska det bara sätta sig!!!!  Håller också tummarna för oss båda och alla andra här:)

Jag och min sambo åker ner till Storken nästa äl dvs slutet på februari...åh nu längtar jag så..
    Funderar på att välja anonym donator istället för öppen pga av prisskillanden.

Hur gör ni andra här, öppen eller anonym?

Kram
  • Duvan
    Binaaa skrev 2012-02-19 20:18:32 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er? Måste läsa tillbaka lite. 
    Själv ska jag opereras på torsdag (cellförändringar) Den 29e har jag äl- men vågar inte ännu hoppas på att få åka till storken.... Det ska säkert läka massa veckor. Vill så gärna åka den 29e!!!! Skrikandes  Men nu känns det ändå som det börjar närma sig!
    Hej Binaa, så kul att se dig här igen:)
    Jag håller alla tumamrna att operationen går bra och att du kan åka till Stork snart igen:)

kram
  • Duvan
    jenniekk skrev 2012-02-21 08:07:52 följande:
    BIM+2 idag och ingen mens. Har liite molvärk och mycket vattniga flytningar. Vågar inte testa än...
    Men jenniekk, du är säker gravid!!!
    Har läst att man kan få väldigt vattniga flytningar...håller tumamrna för dig:)
  • Duvan

Så jäkla tråkigt för alla er som fick mens...vet hur det känns..lite hopplöst nästan.
    Men det är ju bara att ta nya tag o kämpa vidare.
    Håller tummarna att nästa månad blir en mycket bättre månaför oss allaHjärta

Vi åker på försök nr 4 i nästa vecka till Storken. 

Har också fundereringar på varför det inte sätter sig. Insemineras jag för tidigt eller sent, dåliga spermier(fast det ska det ju inte vara) stress...

Ja försöker iallafall ta hand om ig själv så gott det går och förbereda kroppen.

Fröken Smilla: Va kul att du är nyinseminerad, hoppas det sätter sigGlad

• Duvan

Är det någon som vet om man får ersättnig från färsäkringskassan när man åker på insemination i danmark?
    Vi har ansökt om ersättning för själva inseminationen från försäkringskassan men inte för att jag är borta från jobbet.

• Duvan

Jag tänkte börja i god tid med äl stickorna, vilket var imorse. dag 13, tidigt för mig.
    Då har jag typiskt nog 2 nästan lika starka streck...känns sådär, jag vill ju att det tydligt ska övergå från negativt till positivt.

Men det lutra åt att vi åker till Storken imoorgn:) tänkte först vi skulle hoppa över den här månden men jag vill inte!
    känner i magen att det drar och sen har jag trådaktiga flytningar som man skall ha vid äl.
    så jag hoppas det blir rätt tajming!!!

Håller tummarna för dig Fröken Smilla att det sätter sig nu:)

• Duvan
    Ingen 1 skrev 2012-02-25 18:02:56 följande:
    Jag tar pergo, gonal f och ovitrelle. Gör mina DI på RMC i Malmö och där får man alltid ta stimulering.

Var på RMC igår och gjorde ett nytt försök
    Spännande, håller tummarna för dig:)
  • Duvan

Vi hade samma donator försök nr 1 och 2. Och sen har vi haft olika på försök nr 3 och 4.

Fröken smilla: Hur känner du dig? några sympton?
    Tänk va fantastiskt om vi båda får plus nu på fjärde försöketGlad

• Duvan

Jo jag känner igen mig... Har varit skengravid väldigt många gånger.
    Tycker jag har lite känningar i magen, livmodern men vågar inte heller tro eller hoppas för mycket.

BIM är 12 mars så jag kommer nog vänta till dess och testa kankse 13 mars om mensen inte har kommit.

När skall du testa?

• Duvan
    jenniekk skrev 2012-03-04 13:54:36 följande:
    Imorgon gör vi ett nytt inseminationsförsök. Risken finns att det är försent, får se vad vul:et visar. Vårt motto denna gången är att vi inget har att förlora... mer än lite pengar! Flört
    Helt rätt:) trist med pengarna bara, men vad gör man inte...
    Jag hade också alldelses för tidig äl denna månad, första testdagen visade äl poitivt. Men vi åkte.

Håller tummarna för dig imorgon:)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012