Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-04-24 10:00:10 följande:
    Här verkar det inte lossa något ägg denna månaden, snopet! Skall testa i em o imorgon med, men det ser inte positivt ut. Kommer den inte nu blir det ett uppehåll för oss, praktiskt funkar det inte framöver, ägglossningen väntas till när vi har semester/ när kliniken är stängd. Suck.
    Är det inte värt att ta kontakt även med Storken? Det är ju dyrare och inte lika mycket kontroller med ultraljud etc men de har öppet alla dagar så man slipper ha ångest att man ägglossar på fel dag. T.o.m. julafton om man nu skulle få för sig att åka då (ja,det skulle jag :)
    Kan man ha två kliniker på gång samtidigt? 
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-03 15:23:48 följande:
    Testdag ja... tar en dag i sänder... är ju precis nyinseminerad och har inte tänkt så långt än. Men ca 14 dagar efter insem borde mensen (INTE!) komma...
    Jenniekk! Spännande, vi ligger precis jämsides den här månaden. Jag trodde jag skulle ha lagt ned det där med att känna efter hela tiden, men nehejdå, jag jagar symtom som en galning. Men jag tror innerst inne inte riktigt på att det kan ta sig. Önskar jag kunde vara lite mer som du Glad
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-03 18:33:59 följande:
    Har du gjort ett nytt försök? Spännande...  Jag är inte där än att jag känner efter hela tiden. Är ju orimligt att känna något så tidigt! Måste ju vara lite realist! Glad

Jag tror inte heller på att det kan lyckas! Är misstänksam och inbillar mig att det inte är några spermier som skjuts in! Att gyn bara ljuger när han säger att allt ser bra ut vid insem! Att folliklarna är tomma, inga ägg! Med mera... med mera! Du önskar inte du va lite mer som mig! Flört

Berätta om försöket? Gjort något annorlunda denna gången?      
    Realist ja...sammanlagt kanske man är det. Jag menar, dels gå och leta symtom, dels egentligen tro att det inte kan ta sig alls. Har också haft lite konspirationstankar...att de  kanske de första gångerna inte har några spermier i eftersom det ändå är normalt att dte inte tar sig direkt så folk inte reagerar etc. Så fånigt! 

Den här gången slog testet om på kvällen (slagit om på morgnarna de tidigare försöken) så tiden mellan positivt test och insem. blev längre. Annars inget annorlunda. Frågade om de tyckte det var värt att göra dubbel, men de tyckte de inte när det var positivt på kvällen. Det borde absolut räcka med en sa de. Hoppas de har rätt! 
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-03 21:40:34 följande:
    Skönt att höra att det inte bara är jag som har sådana tankar! HiHi

Hur många timmar efter positivt test inseminerade du?

Denna gången inseminerade vi 24 och 48 h efter positivt test.

Vi behöver mycket tur nu! SNÄLLA om någon hör oss! Cool      
    Vad sent! Den här gången var det...18 h efter testet för oss. Och de tyckte inte dubbel var meningsfullt. Lustigt att dte kan skilja så.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-05 12:10:30 följande:
    Vilken klinik går du hos?  
    Stork. 

Hur går det för dig? Några känningar? Jag känner mig precis som vanligt, lite inbillningsgravid alltså :)
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-05-07 13:41:09 följande:
    Ca 1 vecka kvar tills vi vet... Känner inget... och är inställd på mens! Känns inte som att det kan bli något annat...
    Fasen vad trist den känslan är. Men loppet är på inget sätt kört än! En vecka kvar, man får distrahera sig bäst man kan.

Har ni bestämt hur många försök ni ska göra innan ni går vidare till IVF? Jag tänker som så att vi ska fortsätta med Danmark tills vi är framme i donationskön här hemma och då kan man ju börja med IVF direkt här. Tråkigt att man inte tänker att det kommer att fungera istället...
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012