Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-02-16 04:36:46 följande:
    Hur går det tjejer? Har vaknat av molvärk.. Det och superont i brösten. Har ett jävla humör med. Haha. Kanske bara är pms gånger 1000 men det klart man hoppas..
    Åh, det låter ju spännande! Håller tummarna för dig. Själv har jag inte några symtom alls, men det är ju också väldigt tidigt.
  • Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2012-02-19 12:23:33 följande:
    håller tummarna för er allihop som går i väntans tider (bim)..

Ja, låt oss hoppas att det är i dubbel bemärkelse!
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-22 17:37:14 följande:
    Hur gör ni med jobbet? Sjukanmäler ni er?
    Min chef är införstådd med att jag åker så jag är "sjuk" inför alla andra men får semester alt. kan jobba in en annan dag. 
  • Sally Cinnamon

Vilken dålig graviditetsratio det var i tråden den här månaden. Nästa månad får vi ta och bli på smällen så vi hjälper upp statistiken lite!
    Fröken Smilla>Tänker inte så mkt på det där med om barnet blir fött i december..ofta kommer väl första barnet lite sent så det kanske blir januari i alla fall. Man styr så sjukt lite i den här processen och jag vill ha vilken bebis som helst januari-december. Bara den är VÅR! Väntat så himla länge så klarar absolut inte av att pausa något mer. Men jag kan förstå att man tar såna hänsyn om man orkar det.

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-02-22 21:26:43 följande:
    Hur många försök har ni andra gjort? Detta va ju mitt 3:e försök...
    Bara ett så jag ska inte klaga egentligen. Men hade hoppats på en massa tur efter all otur vi haft. Jätteledsen idag och känner mig missunnsam mot alla som förhållandevis snabbt och lätt (fast vad vet man egentligen) ploppar fram bebisar. Det här är så fruktansvärt jobbigt, måste försöka samla ny kraft. 
    Kram alla. 
  • Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2012-02-23 11:34:06 följande:
    Nu har jag äntligen blivit opererad! Så nu är vi förhoppningsvis på banan igen om vi inte får fler tråkiga besked om 3 veckor när vi får provsvaren. Hade hoppats på att få åka in till storken nu om en vecka men läkaren avrådde och tyckte jag skulle vänta till nästa månad då det är läkt. Vi får se hur vi gör!
    Hurra! Skönt att du är på banan igen.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-25 17:41:45 följande:
    Måste fråga er andra; dricker ni alkohol? Jag gjorde det absolut inte från insem till mens, men hur gör ni? Avstår ni ibland, alltid eller aldrig?
    Samma här, inte mellan insem. och mens, men om det misslyckas (alltså om jag inte blir inte blir gravid) tycker jag att jag kan få ta ett glas innan det är dags att försöka igen. Men man vill ju inte sänka sin fertilitet för mkt, det är dyrbara försök...lite jobbigt det där. Att ha det på sitt ansvar också: inte dricka för mkt kaffe eller te, inte alkohol, äta mer grönsaker bla bla bla. Det är lätt att man blir lite stressad och tar på sig skulden för att det inte fungerar. 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012