Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej alla! Spännande med nya försök.

Jag tänkte höra hur ni andra som lever i par planerar: står ni i kö till ivf samtidigt som ni danmarkstestar? Vi står i inseminationskö här hemma, men inte till ivf. Borde man ringa och byta kö? Eller hur funkar det? Vill inte sinka det mer än de vanliga väntetiderna om det inte skulle fungera med bara insemination.

• Sally Cinnamon

Hej tjejer! Kul att så många väntar nu. Håller tummarna för er såklart. Själv lyckades jag MISSA min äl Rynkar på näsan som måste kommit bra mkt tidigare än vanligt. Undrar om man kan rubba sina cykler på nåt sätt med all koncentration på sin livmoder. Nej, det kan man ju inte. Konstigt. Tråkigt. Men jag fick mig en liten påsknubbe i alla fall...

• Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2012-04-13 23:11:48 följande:
    här va d JÄTTEPOSITIVT äl-test ikväll, ömmande äggstockar å tydliga äl-trådar. skojade lite m sambon om att ja nog skulle kunna anv dom i en slangbella  förvånad dock att ja har äl på cd 13, men d bör ju betyda att cykeln kommer va kortare denna gången oxå. spännande, då kan d bli tidigare i maj än räknat om vi har tur
    Hahaha, slangbella!
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-04-21 16:18:57 följande:

Binaa och SallyCinnamon: Hur går det för er? Blir det nya försök snart?

Hej! Fint att bli ihågkommen Hjärta Jag har försökt läsa ikapp lite. Här i tråden händer det grejer minsann. För oss är det lite långsamt, väntar på ÄL så att vi kan försöka igen. Är inne i en period av mycket avundsjuka och misströstan, muller muller! Men det kommer nog kännas bättre bara vi får försöka och hoppas lite igen.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-04-23 18:35:15 följande:
    Klart vi kommer ihåg dig! Glad Jag väntar också på ÄL och nästa försök. Känner mig dock inte glad, bara änslig. Då detta blir vårt 5:e försök... Känns som chanserna att lyckas minskar ju fler försök vi gör... Låter konstigt kanske. Obestämd

Kommer ni göra något annorlunda denna insemination?T.ex. tiden för insem etc.?  
    Ja, det är konstigt. Egentligen borde det ju kännas som större sannolikhet att man lyckas, men samtidigt så misströstar man ju mer och mer för varje gång. Att det här liksom inte HELLER fungerar. Hoppas hoppas det går vägen för både dig och mig nästa gång.

Om det stämmer med tiden (framförallt jobbet) så vill jag gärna göra en dubbel nästa gång. I annat fall sa de på StorkKliniken att det nog är värt att göra nästa insemination lite senare än vi gjorde de första två. Mitt test har slagit om på morgonen och vi har inseminerat samma dag sent på em. men kanske att vi kör på dagen därpå istället.  Ska ni ändra något?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012